Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Ezt az öt hibát követik el a legtöbben plankelés során - te ne tartozz közéjük!

Ezt az öt hibát követik el a legtöbben plankelés során - te ne tartozz közéjük!
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha a törzsizmaidat szeretnéd megerősíteni, valószínűleg nem hiányzik az edzéstervedből a plank.
Olvasd el ezt is!

Ez a gyakorlat hihetetlenül jól kombinálható minden edzettségi szinthez, cserébe az egész testedet átmozgatja. Amellett, hogy a hasizmaid keményen dolgoznak a végrehajtása közben, a hátad alsó része is aktivitálódik.

Csak egy probléma van: bár egyszerűnek tűnik a gyakorlat, sokan nem szabályosan végzik. A következő négy hiba gyakran előfordul kezdőknél, amikor a fekvőtámaszban végzett planket próbálják megtartani:

1. Nem egy vonalban van a vállad és a csuklód

Ha ez nem így vagy, a válladnál lévő stabilizáló izmok nem dolgoznak, a kar ízületeire viszont nagy nyomás nehezedik. Érdemes tükör előtt gyakorolnod! Ha alkartámaszban végzed, a könyöködnek és válladnak kell egymás alatt lennie.

2. A hasadat nem feszíted be

Amikor az óramutató már jóideje ketyeg, a térdeid kezdenek behajlani, a hasadat is lejjebb engeded és úgy érzed, a vállaid és a hátad felső része dolgozik keményebben. A négyfejű combizom és a hasizom befeszítésével kiküszöbölheted a problémát.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Mire jó a core training?

3. Felhúzod a válladat

Gyakran befeszül a feslőtested, viszont így a nyakad és a vállad is megfájdulhat. Mielőtt plankelnél, lazítsd el a vállaidat, végezz pár vállkörzést és koncentrálj arra, hogy a nyakad a gerinceddel egy vonalban álljon.

4. Túl sokáig tartod meg

Ahelyett, hogy percekig megtartanád a pózt és esetleg a vállad látná kárát, inkább végezd csak fél percig a gyakorlatot, de szabályosan. Fesztísd be közben a farizmodat, a medencédet döntsd hátra és a hasizmaidat is aktivizáld.

5. Leengeded vagy túlságosan felemeled a fenekedet

Ha a hasizmaidat megfelelően befeszíted közben, ez nem jelenthet problémát. Amikor viszont elkezdenek gyengülni ezek az izmok, könnyen kompenzálhatsz úgy, hogy felnyomod vagy éppen leengeded a fenekedet, ám ezzel csak azt éred el, hogy megfájdul a hátad.

Ha ezeket a hibákat sikerül elkerülnöd, sérüések nélkül meg fogod úszni!


Olvasnál még a témában?

Olvasd el ezt is!

Galéria / 5 kép

Plank súlylabdával

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem