Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Futni nyaralás alatt? 10 tipp, amivel könnyebb lesz!

futás,edzés,nyaralás
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha vakációzni indulsz, mindenképp pakold be a futócuccodat is, mert szuper dolog új helyeken, ismeretlen tájakon róni a kilométereket. Persze vannak dolgok, amiket érdemes másként csinálnod, mint otthon, a megszokott környezetben. Tapasztalt futók nemrég elárulták, mikre érdemes odafigyelni, ha edzeni indulsz a vakáció alatt.

1. Vigyél telefont!

,,Mindig is úgy gondoltam, elég jól tájékozódok, de bebizonyosodott, hogy egyáltalán nem" - vallja Emily Infeld, a 2016-os olimpia 10.000 méteres futója. Persze szelfizni is remek dolog az új helyeken, de pont ezeken az ismeretlen terepeken könnyű eltévedni, így jó, ha van a mobilodon térkép. Kapcsold futás közben a mobilodat repülő üzemmódba, így látod, merre vagy, viszont nem kell fizetni a roaming díjakat.

2. Legyen benned kalandvágy!

Persze eltévedni is izgalmas dolog, ha bevállalod, és nem zavar az a pár plusz kiométer. Cat Beck, a Hamilton Főiskola földtudományi professzora, terepfutó sosem fut telefonnal. ,,Az eltévedés is része a kalandnak, csak figyeljük meg alaposan a környezetünket, a helyszínt, ahol futunk, akkor hamarabb hazataláunk!"

3. Keresd fel a helyi futóközösséget!

Ismerd meg a környékbeli futóklubokat, hiszen a segítségükkel biztosan megtalálod a legjobb futóterepeket, és többet tudhatsz meg a terület kultúrájáról. Iman Wilkerson, a Step By Step Run és a PacePartner alkalmazások alapítója és vezérigazgatója elmondta, San Diego környékén szakosodtak arra, hogy a turistáknak segítsenek megtalálni a helyi közösségeket, versenyeket, sőt, futótársat is lehet náluk "bérelni".

4. Nézd át a helyi versenyeket!

Ez sokat segít abban, hogy megtudd, melyek a jó futóútvonalak, és egy térképpel is gazdagodhatsz. Nyomtasd ki és vidd magaddal a nyaralásra!

5. Ismerkedj a Google Maps-el!

Sam Roecker maratonfutó, olimpikon szerint rengeteg előnnyel jár, ha jól ismerjük a Google Map-et, mert nem árt tudni, hogy a környék, ahol lakunk, hogyan is fest valójában, milyenek az utcák, és így könnyebb olyan hoteleket találni, amik tényleg közel vannak a jó futóterepekhez.

futás,verseny
forrás: GettyImages

6. Keressd a folyót!

Általában a víz mellett ott a bicikliút is, ahol biztos, hogy kényelmesen lefuthatsz jópár kilométert!

7. Pakolj könnyű cipőket!

A futócipő elég sok helyet foglal a bőröndben, így érdemes vagy abban utazni, vagy olyan cipőt vinni, ami tényleg pillekönnyű, és könnyen el tudod tenni a táskádba!

8. Legyen nálad apró!

Biztos, ami biztos, futáshoz mindig vigyél egy kis aprópénzt, amit akár a sportmelltartódba is tehetsz, ha netán szükséged lenne egy frissítőre vagy esetleg taxira a futás után.

9. Legyél a csapat idegenvezetője!

Cat Beck elárulta, hogy amikor olyan barátokkal indul vakációzni, akik nem szoktak futni, a következő a dolog menete: ő már korán reggel futás közben felfedezi a környéket, a jó helyeket, majd amikor együtt a csapat, már tudja, hová érdemes menniük. Csak egy dologra figyelj: futva jóval közelebb van minden, mintha pár ember együtt sétálgat - ezt mindig kalkuláld bele!

10. Okosan tervezd meg a városnézést!

Ha egy verseny miatt utazol el egy ismeretlen városba, akkor könnyen magába szippant az új hely izgalma, lendülete. Viszont a nagy városnéző túrát érdemes inkább a verseny utánra halasztani, hogy a lábad is csúcsformában legyen a nagy napon!

Galéria / 3 kép

Gyakorlatok, amivel kiegyenlítheted a futás közben használt izmaidat:

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Hasznos kalciumforrások vegánoknak, és azoknak, akik nem fogyasztanak tejtermékeket

Ha áttérsz a vega vagy vegán étrendre, az egy dolog, hogy sok zöldséget és gabonát fogyasztasz, ám vannak tápanyagok, amiket hús és tejtermékek hiányában bizony pótolni kell. A kalcium is ilyen!

Kép

Ugye nem szoktál kéretlenül ott ragadni idegen futótársad közelében?

A hazai futópályákon még nincsenek írott szabályok, de íratlanokat mindenképpen illik betartani. Ilyen például az is, hogy nem sérted meg egy másik futó intimszféráját edzés közben.

Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem