Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Több vagy kevesebb időd jut edzeni? Olvasóinkat kérdeztük, hogyan oldják meg MOST a sportolást

edzés,otthoni edzés
Facebook
Twitter
Pinterest
A koronavírus okozta korlátozások miatt hetek óta zárva vannak az edzőtermek, fel kellett függeszteni a közösségi futásokat, nincsenek csoportos aerobikórák sem. Mozogni viszont kell, és javasolt is: aktívan sportoló olvasóinkat kérdeztük arról, ők hogyan oldják meg az edzést a jelenlegi helyzetben.

Előre elárulom: pozitívan csalódtam bennetek. Arra voltam kíváncsi, hogy azok, akik eddig is rendszeresen, hetente legalább minden másnap edzettek, hogyan tudják megoldani a testmozgást most.

Simán!

Sőt, a nagy többség most még többet sportol, mint korábban. A válaszokból abszolút azt szűrtem le, hogy akiknél a mozgás eddig is szerves része volt a mindennapoknak, azok most sem hanyagolják el a dolgot, azt viszont csak remélni merem, hogy akik eddig nem tudták vagy nem akarták beilleszteni az életükbe, most azok is tudnak erre szánni egy kis időt.

Én jelentem, remekül állok: korábban hetente 5-7 alkalommal edzettem teremben, Pilates vagy funkcionális edzésen, ezektől mind búcsúznom kellett. De jött helyette a heti háromszori EGYEDÜL futás, a nemrég beszerzett TRX, a netes jógavideók és saját testsúlyos gyakorlatok, és az elmúlt 3 hétben 2 nap kivételéven minden nap sportoltam egy nagyot. Amikor nem, akkor "csak" a 2 gyerek után rohangáltam. Arra figyelek, hogy színes, változatos legyen az edzéstervem, és a sok erősítés mellett rengeteget nyújtsak. Korán reggel, alvásidőben, este, mindegy, csak meglegyen a napi adag.

Szerencsére Ti is hasonlóképp gondoljátok!

Brigi, 30

,,Kellett egy kis idő, mire rendesen beállt a rendszerem. Mivel egy nap alapvetően is sokat-jövök megyek, és amellett volt valamilyen edzésem napi egyszer, így rájöttem, hogy most a napi egy edzés nem is elég, hiszen azt leszámítva a kanapén ülök a laptoppal az ölemben. A terv az, hogy ameddig lehet, én kimegyek kora reggel kocogni/futni egyet. Napközben megszakítom a munkát itthon 20-30 perc saját testsúlyos erősítéssel (illetve van TRX-em is), este pedig ugyanennyit nyújtok és hengerezek. Szombaton futok egy hosszabbat, a vasárnap pedig pihinap, olyankor a takarítás és kirándulás jelenti a mozgást, vagy szimplán sorozatok nézek. Szeretem a saját testsúlyos erősítéseket egyébként is, jó ideje nem járok már klasszikus értelemben véve konditerembe, de az igaz, hogy itthon nincs annyira sok eszközöm, mint egy funkcionális teremben."

Fruzsi, 28

,,Én alapvetően heti 4-5x edzek, sőt, van az irodámban a falra kiragasztva egy motivációs naptár, amiben a kollégáim húzzák be a pipákat vagy ikszeket, hogy elmentem-e edzeni, szóval elég aktív vagyok, hogy ne kelljen x-et írni...Most, hogy itthonra vagyok bezárva, nem négyszer, hanem hétszer edzek egy héten, mert kimarad az odajutás, parkoló keresés, átöltözés... Egyszerűen csak felkapom itthon az edzős ruhámat és nyomom.
Számítógép/tv képernyőn megy az edzés: shaunt insanity, Rubint Réka, vagy a crossfit csoport, amibe járok - a lényeg, hogy meglegyen a napi 1 óra. Akár éjjel 2kor is tudok itthon edzeni, vagy amikor csak kedvem van home office közben, ez így jobb is, mint a teremben!"

Olvasd el ezt is!

Ildi, 43

,,Ugyanannyit sportolok, mint korábban, viszont sokkal jobban élveztem azt, amikor más környezetben, egy csoporttal együtt tornázhattam. Most online tornázom (igaz, kép nincs), igyekszem a már ismert gyakorlatsort elvégezni, miközben hallgatom az edző útmutatását. Ezen kívül séta, focizás a gyerekkel a kertben, meditáció, amivel karabn tartom magam."

Titusz, 44

,,Bevallom, az első napokban nem mozogtam semmit, egyszerűen leeresztettem, nem volt kedvem edzeni. Nekem hiányzik a terem. Évek óta komoly, nagy súlyokkal edzem, minden hétköznap reggel, jó ideje pedig edzővel sportolok. Most vettünk itthonra TRX-et, vannak kisebb súlyzóim, ezeket használom, viszont érzem, ez nagyon nem elég a korábbiakhoz képest. Szeretek nagy súlyokkal edzeni, de ezt akármennyire is próbáljuk, itthon szinte kivitelezhetetlen. Néha a feleségem beugrik, vele guggolok, vele végzek különféle erőnléti gyakorlatokat, fekvenyomást, és igyekszem nem feladni. Az étkezésre is nagyon figyelünk"

Kinga, 39

,,Elküldtem az edzőmnek, hogy milyen eszközök àllnak itthon a rendelkezésemre, ez alapjàn elkèszítette az edzèstervemet. Most heti 2-3 alkalommal futok, elkezdtem 30 napos kihívásokat - guggolàs, fekvőtàmasz, hasizom... Jelenleg többet mozgok, mint a karantèn elôtt, de hiànyzik a tàrsasàg ès a megszokott gyakorlatok is. Tudom, most ez van, ebből kell kihozni a legtöbbet."

Alida, 35

,,Benne vagyok egy online edzés csoportban, ahol minden nap van live videóban 1 edzés, ami másnap délutánig visszanézhető - ez egy havidíjas csoport. Illetve szoktam youtube videókra is tornázni, és meglepően jók vannak fent! Többet tornázom, mint eddig, minden nap szakítok rá időt - enélkül megkattannék!"

Anna, 33

,,Szerencsére meg tudom oldani ez edzéseket. A Recreo Arena, ahova edzeni járunk azonnal reagált. Vannak online edzések, ugyanúgy be lehet jelentkezni, mint eddig, és eszközöket is biztosítottak hozzá, de minden feladatnak van eszköz nélküli verziója is. Ezen kívül otthoni feladatokat kapunk. Nagyon hiányzik a személyes jelenlét, az ökörködés, de ennek is nagyon örülök jelen helyzetben, hogy ilyen egyáltalán van. "

edzés,otthon
forrás: GettyImages

Edina, 42

,,A mi egyesületünk kiadta a kettlebelleket, így itthon is tudunk edzeni. Csináltak egy oldalt, ahova folyamatosan kerülnek fel teljes edzésvideók, és minden este hatkor online élő edzéshez is lehet csatlakozni. Elvileg bármennyit tudunk edzeni, csak a kedv szab határt... Én heti 5-szor szeretnék. Jó időben a teraszon, amúgy a lakásban, de hiányzik a személyes kontakt, a terem hangulata, az emberek."

Virág, 44

,,Hajnalban gyalogok. Félúton leülök a tópartra, meditációs zenével 15 percre... Ha süt a nap, akkor bearanyozza a napomat!"

Kati, 32

,,Most egy online csoportban vagyok fent, ott edzünk együtt, illetve YouTube videókról is. Kevesebbet edzek, mint szoktam, viszont futni többet járok. Az online órán kevésbé vagyok motivált, nehezebben veszem rá magam a gyakorlatokra otthon."

Andi, 34

,,Rubint Réka heti háromszor, és egy hosszú futás - ennyi minden héten belefér."

Márta, 40

,,Minden nap minimum 5 km tempós gyaloglás. Van, amikor külterületen, mindenkit kerülve, kertvárosban, az erdő szélén, és van, amikor a futópadon. A napi 5K a minimum, ebből idő és lelkiállapot függvényében 16 is lehet. Mellette heti 2-3 jóga, főleg nyújtás, fél órás blokkokban, youtube videók mellett."

Dóra, 36

,,A karantén előtt minden héten minimum két jóga órára jártam esténként. Mióta itthon vagyok, még többet tudok jógázni, hiszen rengeteg élő jógaóra közvetítést lehet találni a Facebookon. Sokkal könnyebben ráveszem magam, hiszen kényelmesebb gyorsan kigörgetni a matracomat a nappaliba, mint kocsiba ülni és elmenni valahova. Igazán hálás vagyok ezeknek az oktatóknak. Van, amelyik teljesen ingyenes, és vannak adomány alapúak. Ami még új, hogy most már a 4 éves kisfiam is többet jógázik velem, hiszen látja, hogy csinálom, neki is van szőnyege, és szívesen utánoz. Persze vele játékos gyerekjógát gyakorlunk, a Jógakalandos mesekönyvekkel és játékokkal. Imádja őket!"

Zsóka, 34

,,Ugyanannyit edzem! Futni szerencsére lehet, otthon többet tornázom. A súlyzós edzés hiányzik, így próbálok ütősebb gyakorlatokat csinálni itthon, ezért csatlakoztam pár olyan csoporthoz, akik otthoni edzésvideókat tesznek elérhetővé. 2 általam is ismert edző csoportjához, illetve egy ismertebb sportoló csoportjához."

Zsu, 36

,,Online edzésre és futásra váltottam. Többet edzek, mint egyébként, viszont a csapat, a társaságnagyon hiányzik."

Gábor, 41

,,Most napi fél órát ellipszis trénerezek, ha az idő engedi, kint biciklizek, és minden nap tornázom még egy kicsit."

Péter, 50

,,Lassan beáll a rendszer: gyakrabban futok kevesebbet, kicsit összefolyik az online tanítás a négy gyerekkel úgy, hogy a feleségemmel home office van mindkettőnknél."

Galéria / 19 kép

Kreatív megoldások a koronavírus kibekkelésére

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem