Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Szeretnél együtt versenyezni a világ legjobb maratonfutóival? Iratkozz fel a virtuális maraton váltóra!

maraton,maraton váltó,Eliud Kipchoge,virtuális verseny
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha még nem próbáltad, milyen a virtuális versenyzés világa, ez az alkalom legyen az, amit semmiképpen nem hagysz ki!

Június 6-7. között az NN Futócsapata – amelyben olyan futók foglalnak helyet, mint a maratoni világcsúcstartó Eliud Kipchoge, a világ második leggyorsabb maratonfutója, Kenenisa Bekele, a félmaratoni világrekorder Geoffrey Kamworor, vagy az 5 km-es utcai futás világcsúcstartója, Joshua Cheptegei – a svéd sporttáplálék forgalmazó Maurten-szel együttműködve virtuális maraton váltó szervezését tűzte ki célul, a versenyhez bárki csatlakozhat, nevezési díj nincs.

Lehet indulni négyfős csapatban, de regisztrálhatsz egyedül is, így véletlenszerűen kerülsz három másik futó mellé. Ha szerencséd van, kerülhetsz akár Kipchoge, Bekele, Cheptegei vagy Kamworor csapatába is. A verseny során minden futó 10.5 km-t fut június 6. 0 óra és június 7. éjjel 11:59 között. Ebben a két napban többször is megteheted ezt a távot, sőt futhatsz hosszabbat is, a leggyorsabb 10.5 km-ed fog számítani. A négy futó által futott táv adja ki a maratoni távot, egyenként futott idejük pedig a csapatidőt, ami végül eredménylistába kerül.

„Én és a csapattársaim nagyon várjuk, hogy csatlakozhassunk ehhez a kezdeményezéshez. Rendkívüli időszak van a hátunk mögött, módosítanunk kellett a felkészülési terveinket, miután a tavaszi szezon céljai elérhetetlenné váltak” - mondta Kipchoge. „Mindannyian várjuk a pozitív jövőt, de ez egy nagyszerű lépés az előttünk lévő úton."

„Sokunk számára hiányoznak a nagy városi maratonok, a versenyzés izgalma. Remélhetőleg ez összehozza a sportolókat és a rajongókat" - mondta Jos Hermens az NN Futócsapat igazgatója. „Ezekben a nehéz időkben szeretnénk kihívni az embereket, hogy maradjanak aktívak és menjenek futni.”

A regisztráció május 30-án nyílik a virtuális verseny honlapján, a csatlakozás Strava hozzáféréssel lehetséges. A regisztráció során kell eldönteni, hogy saját csapattal nevezel vagy beállsz másokhoz futni – például a világ leggyorsabb hosszútávfutóinak egyikéhez.

„Szívesen csatlakozom ismeretlen futókhoz, mindannyian pozitív élményekkel gazdagodhatunk a futás során, hiszen egy célért küzdünk. Később megoszthatjuk saját tapasztalatainkat, mintha csak egy valódi futóversenyen jártunk volna” - mondta Kipchoge. A kenyai csúcstartó a tavalyi INEOS 1.59 kihívás során 4.34-es mérföldeket futott a maratoni távon.

Az összes csapatidő kiszámítása után az egyes csapatokat kategóriájuk szerint (nők, férfiak, vegyes váltó) rangsorolják az esemény weboldalán lévő eredménylistában. A nyertes csapatok nevét június 9-én, kedden hozzák nyilvánosságra.

De lássuk be, az hogy egy futó legendával kerülhetsz egy csapatba kellően vonzó, ehhez képest a csapat helyezése inkább másodlagos.

Olvasd el ezt is!

Egy jól megfutott 10-es után se sajnáld az időt a regenerációra!

Galéria / 4 kép

Edzés utáni regenerációs módszerek

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem