Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Miért érdemes néha emelkedőn futnod?

Miért érdemes néha emelkedőn futnod?
Facebook
Twitter
Pinterest
Jeff Galloway, a Runner's World szakértője elmondja, mire jó az, ha olykor emelkedőn futsz.
Olvasd el ezt is!

Kezdő és veterán futók között is találkoztam már olyanokkal, akik félnek a domboktól, vagy gyűlölik őket. Értem én – amíg sima terepen is kihívást jelent a futás, nehéz lelkesen nekivágni az emelkedőknek. Ugyanakkor a rendszeres felfelé futás erősít, javít a hatékonyságodon és növeli az önbizalmadat. A hidegebb idő beköszöntével érdemes dombokat beiktatva törnöd a célok felé.

ERŐNÖVELÉS

Miután sétával/kocogással bemelegítettél, keress egy mérsékelt emelkedőt. Kezdj két felfutással, aztán növeld ezt heti egy-két ismétléssel. Ha kezdő vagy, 40–50 lépést fuss fel a dombon; ha már legalább egy éve futsz, 100–150 lépésre növelheted a hosszt. Minden felfutást lassan kocogva indíts, majd 5–10 lépés után rövidíts a lépéshosszodon és növeld a percenkénti lépésszámot. Az ilyen edzés során nem baj, ha az utolsó 30 lépésnél már zihálsz.

AZ 5K TELJESÍTÉSE

Több enyhébb lejtésű dombot válassz ki, kezdd lassú tempóban a felfutást, majd fokozatosan gyorsíts futó/kocogó sebességre, hogy megelőzd a zihálást. Ha a megszokott pályán akadnak dombok, minél többet eddz rajtuk – már egyetlen lejtőn felfutással némi képet kapsz arról, mi vár rád a versenynapon.

ÁLLÓKÉPESSÉG-NÖVELÉS

Válassz ki egy hosszabb, mérsékelt emelkedőt – melyen legalább néhány percig tart feljutni. Szükség szerint tarts sétaszüneteket fel- és lefutás közben egyaránt, hogy ne fulladj ki. Kezdd 3–5 perc felfelé és lefelé futással, majd hetente adj hozzá 3–5 percet minden emelkedős edzéshez, míg el nem jutsz a 30 perces vagy hosszabb összidőhöz. (Ez a fajta edzés a fogyni kívánóknak szintén hasznos.)

Tovább olvasok
Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Kép

Fejleszd az egyensúlyérzékelésedet - mutatjuk, hogyan kezdj bele!

Sokat profitálhatsz abból a futásaid alatt is, ha fejleszted az egyensúlyérzékelésedet, ám nem csak futóknak javasolt kicsit komolyabban ráfeküdni a témára.

Kép

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Kép

Miért fuss terepfutó-cipőben terepen – pláne ázott, sáros talajon?

Szeretsz terepen is futni, de még nincs terepfutócipőd? Ne szalaszd el a vásárlást most ősszel, a JOY-Napok kuponjaival jelentős kedvezménnyel juthatsz hozzá új futócipődhöz is.

Kép

5 dolog, amit a 30-as éveidre mindenképp tudnod kellene, ha fogyni akarsz!

Fogyni minden életkorban nehéz, pláne egy bizonyos kor felett. Huszévesen még az ember kiahgyja a vacsorát, és egy hónap alatt lemegy 3 kiló, ám egy idő után ezt már képtelenség véghez vinni...

Kép

Kemény fókusz és komoly céltudatosság kellett ahhoz, hogy tegnap új 24 órás magyar csúcs szülessen – interjú Csécsei Zoltánnal

A hétvégi Balatonalmádiban megrendezett 24 órás országos bajnokságon 277,484 km-t futott Csécsei Zoltán, ezzel átvette Bódis Tamástól a tavaly megszerzett magyar csúcsot és rögvest az idei világranglista élére állt ebben a versenyszámban.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem