Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Változtass drasztikusan az étkezéseden: ezzel erősíted az immunrendszert, és védekezel a koronavírus ellen!

étkezés,koronavírus
Facebook
Twitter
Pinterest
A magas dózisú C és D-vitamin fogyasztása különösen fontos most, a koronavírus alatt, de nem csak ezekkel erősítheted az immunrendszeredet!

Ha immunerősítés, akkor legtöbbünknek a sok zöldség és gyümölcsfogyasztás, a C és D-vitamin ugrik be, na és persze ott vannak még a házi készítésű, vírusölő csodaszerekés a gyógyteák. Ezek mind hasznosak, ha pedig mellettük a higéniára, az alapos kézmosásra, kézfertőtlenítésre is figyelsz, akkor sokat tehetsz a koronavírus ellen.

Érdemes viszont az étkezésedet is átalakítani, és a fentiek mellett a következőket betartani!

Nem a liszt és a cukor a jó megoldás

Ezer helyen olvashattad, hogy a fenti két dolog igazi hiánycikk lett a tészták és konzerv ételek mellett. Pedig a helyzet az, hogy sem a lisztben, cukorban gazdag ételek nem erősítik az immunrendszert, és amellett, hogy hirtelen megemelik a vércukorszintet, nem okoznak olyan teltségérzetet, ami hosszú ideig kitart. Ráadásul az emésztést sem serkentik, és a közérzetre is negatívan hatnak - fáradt, kimerült leszel tőlük.

Most nem a fogyás a cél, sokkal inkább az immunrendszer erősítése, ahhoz pedig a fentiekre semmi szükség, hidd el. A méz kiváló immunerősítő, ha édesítésre szeretnél valamit használni, válaszd inkább ezt a megoldást. Fehérliszt helyett pedig ott vannak a maglisztek - a tökmagliszt, a hajdinaliszt, vagy akár a sokkal barátibb áron kapható zab;rizs;tönkölyliszt is egészségesebbek, és rostokban is sokkal gazdagabbak. Kiválóan lehet belőlük zsömlét, kenyeret, süteményeket sütni, sőt, vegyítheted is őket bátran!

étkezés,koronavírus
forrás: GettyImages

Óvatosan a feldolgozott ételekkel

Az adalékanyagokban hemzsegő konzervételek nem kifejeztten tápanyagdúsak: lehet, hogy az éhségérzetet csillapítják, de a szervezetre kimerült energiaraktárait nem töltik fel valós tápanyagokkal. Ne feledd, ha mirelit pizzából, sóletből, gyorsfagyasztott holmikból tankolsz fel, nem csak jópár pluszkiló garantált, de a gyomrodat is kikészíted vele. Ráadásul a bezártság könnyen arra ingerelhet, hogy evéssel vezesd le az idegességedet, ami szintén nem hasznos ezekben az időkben.

Vásárolj okosan!

A lényeg az lenne, hogy ha ritkítani akarod a vásárlásokat, és több mindent betáraznál otthonra, akkor tankolj fel a következő, hasznos és tápanyagdús alapanyagokból:

  • Könnyen elkészíthető húsáruk és halak a fagyasztóba
  • Elálló zöldségek: cékla, édesburgonya, zeller,karalébé, répa, káposzta, savanyú káposzta, amikből készülhetnek grillezett, párolt köretfélék, pürék, pástétomok, krémlevesek.
  • Fagyasztott zöldségek: sóska, spenót, zöldborsó, amikből bármikor összedobhatsz egy főzeléket.
  • A citrusfélék sokáig elállnak, a banánt le is fagyaszthatod. Az alma is hosszú ideig tárolható, a fagyasztót pedig feltankolhatod bogyós gyümölcsökkel, szilvával, amik a reggeli zabkásába vagy sütikbe is tökéletesek.
  • Aszalványok, magféleségek, amik szintén kiváló nassolnivalók, és jó tápanyagforrások.
  • Natúr joghurt, kefir, kemény sajtok, amik hosszú ideig elállnak.
  • Egészséges köretfélék: a bulgur, a köles,a quinoa, a zab, a hajdina, a kuszkusz ezerféleképp variálhatók: köretnek tökéletesek, de sokukból kásák, sütemények, akárházi müzli is készíthető.
  • Hüvelyesek, akár szárazon, akár konzerv formájában:kiváló fehérjeforrások, egytálételeknek, főzelékeknek, salátáknak nagyszerűek.
  • Kenyér, lehetőleg jó minőségű, amit szintén lefagyaszthatsz. De magtanulhatsz otthon sütni kenyeret, zsemlét egészséges verziókban, hogy mindig friss pékáru legyen otthon. Kísérletezz az egészséges lisztekkel: a tönkölyliszt és a rozsliszt is remek alapanyagok!
  • Extra alapanyagokat is betárazhatsz: ha szeretietek az indiai, a thai, a mexikói konyhát, akkor érdemes az elálló rizstésztát, tortillát, a különleges fűszereket is betárazni.

Galéria / 5 kép

Amit tudni akarsz a koronavírusról – pánik nélkül

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért fuss terepfutó-cipőben terepen – pláne ázott, sáros talajon?

Szeretsz terepen is futni, de még nincs terepfutócipőd? Ne szalaszd el a vásárlást most ősszel, a JOY-Napok kuponjaival jelentős kedvezménnyel juthatsz hozzá új futócipődhöz is.

Kép

5 dolog, amit a 30-as éveidre mindenképp tudnod kellene, ha fogyni akarsz!

Fogyni minden életkorban nehéz, pláne egy bizonyos kor felett. Huszévesen még az ember kiahgyja a vacsorát, és egy hónap alatt lemegy 3 kiló, ám egy idő után ezt már képtelenség véghez vinni...

Kép

Kemény fókusz és komoly céltudatosság kellett ahhoz, hogy tegnap új 24 órás magyar csúcs szülessen – interjú Csécsei Zoltánnal

A hétvégi Balatonalmádiban megrendezett 24 órás országos bajnokságon 277,484 km-t futott Csécsei Zoltán, ezzel átvette Bódis Tamástól a tavaly megszerzett magyar csúcsot és rögvest az idei világranglista élére állt ebben a versenyszámban.

Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem