Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Nagy baj, ha semmi, de semmi kedvem sportolni otthon, a 4 fal között?

lustaság,otthon
Facebook
Twitter
Pinterest
Mi is rengeteg cikket írtunk már arról, milyen szuper edzésformákkal tarthatod karban magad otthon, a 4 fal között - de mi van akkor, ha az égvilágon semmi kedved most sportolni?

Az pár hete egyértelműen kiderült számunkra, hogy azok, akik a #maradjotthon előtt is aktívan edzettek, most még keményebben és többet sportolnak, mint valaha. De mi van akkor, ha elfogy az energia, belassulsz, és úgy érzed, moccanni sincs kedved? Ha csak frusztrál, amikor látod az otthon edzős Insta-posztokat, miközben te többnyire csak a távirányítót emelgeted?

Ha túl sokat aggódsz...

Brenna O'Malley dietetikus szerint a legtöbbünk most sokat aggódik a család, a barátok, és legfőképp a jövője miatt. Az élet most egy érzelmi hullámvasút, ilyenkor pedig normális, hogy az edzés az utolsó, amire gondolsz. Pedig épp most nem kéne még azzal is stresszelni magad, hpogy nem úgy vagy annyit edzel, mint korábban. Ha nem esik jól a mozgás, pihenj, viszont válassz olyan dolgokat, amik mentálisan feltöltenek.

Most megteheted, hogy engedékenyebb vagy magaddal szemben, és csak akkor edzel, ha tényleg jobban vagy tőle. De az is jó megoldás, ha másfajta, lazább edzésformát választasz: mondjuk gyalogolsz és jógázol az eddigi futások és erősítések helyett - ha erre van szükséged. Így a lelkiismeret furdalásod is kisebb lesz, és a stresszt is le tudod vezetni.

A stressz fárasztó - hogyan maradna idő edzeni?

A szakemberek szerint a megváltozott étkezési szokások, a stressz, az aggodalom mind alaposan lemerítik az energiaszintet, így nem csoda, ha fizikailag is fáradt vagy, és nincs erőd edzeni. Ez teljesen normális: ha te is így érzed, inkább azt kérdezd meg magadtól, mik azok a dolgok, amikre most valóban szükséged van.

Olvasd el ezt is!

Zárva vannak az edzőtermek, nincsenek csoportos órák

Az is nagyon sokat számít, hogy jelenleg nincs lehetőséged ott edzeni, ahol korábban. Sokakat így már nem motivál annyira az edzés, mert nincs meg a megszokott rutinjuk - az elmegyek, átöltözöm, teszem, amit az edző mond... Lehet, hogy komolyan frusztrál, hogy hiába szereted az edződet, most NEM tudsz menni hozzá, nem sportolhatsz a csoporttal, amit szeretsz.

Olvasd el ezt is!

Hiányoznak az edzőtársak

Nagyon sokan nem csak a sport miatt járnak edzeni, hanem azért is, meg megszoktak és szeretnek egy csapatot - legyen az egy jógastúdió vagy egy spinninges banda. Az edzés sok ember számára a szociális élet egy részét jelenti, ahol közösségben van, jól érzi magát. Ennek hiányában azonban csökkenhet a motiváció - de ezekre van megoldás! Futhatsz, sétálhatsz az edzőtársaddal, betartva az ajánlott távolságokat, videócsetelhettek és edzhettek együtt, egy időben, csak nem ugyanazon a helyen, vagy követheted az élő edzéseket is.

Ne feledd: ez az időszak mindenkinek nehéz, de hozni kell áldozatokat: lehet, hogy meg kell változtatnod a sportolási rutinodat, mást, máshogyan, máskor kell edzened. Lehet, hogy pár hétig semmihez sem lesz kedved, ami teljesen rendben van, de arra ügyelj, hogy nagyon sok időt azért ne hagyj ki - hiszen nagyon fontos a sport!

Galéria / 4 kép

Lefogyhatok egyáltalán, ha utálok futni? 4 kérdés a fitnesz szakértőhöz

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem