Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

8 étel és ital, aminek meglepően magas a cukortartalma

cukor, étkezés,
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha próbálsz egészségesen étkezni, akkor biztosan tudod, hogy a cukorbevitel az egyik, amire nagyon oda kell figyelni. Cukor pedig nem csak az édességekben van - számos étel és ital tartalmaz bőségesen cukrot vagy édesítőt, olyanok is, amikről talán nem is gondolnád.

A túl sok cukor fogyasztása a kutatások szerint igen káros az egészségére. Növeli az elhízás, a 2. típusú cukorbetegség és a rák kialakulásának kockázatát, de ezek mellett még nagyon sok betegség eredeztethető a cukorbevitelre. Sokan próbálnak figyelni ennek minimalizálására, ám könnyű alábecsülni, hogy valójában mennyit is viszel be a cukorból.

Ennek egyik oka az, hogy sok étel rejtett cukrokat tartalmaz, beleértve néhány olyan hozzávalót, amelyet nem is érzel édesnek. Sőt, a "light" vagy az "alacsony zsírtartalmú”-ként forgalmazott termékek is gyakran több cukrot tartalmaznak, mint a hagyományos társaik. Az American Heart Association (AHA) azt javasolja, hogy a nők napi 6 teáskanálra (25 grammra) korlátozzák hozzáadott cukorbevitelüket, a férfiak pedig 9 teáskanálra (37,5 gramm).

Ezért érdemes alaposan meggondolni, mit viszel be a szervezetbe, és az alábbi ételekkel és italokkal csínján bánni!

Fuss és Főzz

Fuss és Főzz

A sportolók életében rendkívül fontos a megfelelő táplálkozás, hogy edzés terved valóban teljesülni tudjon. A Fuss & Főzz a Runner’s World Magazin hasábjain megjelent legjobb recepteket tartalmazza!

 

4995 Ft 3995 Ft

Megnézem
Olvasd el ezt is!

Galéria / 8 kép

Ételek és italok magas cukortartalommal

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem