Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

edzes, hasizom,
Facebook
Twitter
Pinterest
Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Debreczeni Dóri élete a futás - mellette azonban az erősítésre is igyekszik nagy hangsúlyt fektetni. Jól tudja ugyanis, hogy a jó futóteljesítményhez erős, terhelhető izmok kellenek.

,,A futás mellett sokan elfelejtik az erősítés szerepét. Egy jó futó erős törzsizomzattal is rendelkezik, hiszen a hasizom és hátizom azok, amik a testünk vázát alkotják. Kezdőként a hosszabb futásaim után azt éreztem, hogy beszakad a derekam, én magam is a sok-sok év alatt megtanultam a továbbképzések álltal, hogy fontos szerepet játszik a futásainknál az erős törzsizomzat.

Az edzéstervemben hetente kétszer van otthoni törzserősítés, vagy a csoportos edzéseimen csinálunk ilyen gyakorlatokat. megéri erősíteni ezt a területet, mert a láb húzásához is szükség van a hasizomra!

Cartila® Balsam regeneráló krém ízületre

Cartila® Balsam regeneráló krém ízületre

Figyelem!

Ne használja irritált, sérült bőrön! Ne alkalmazza csecsemőknél és kisgyermekeknél! Ne alkalmazza terhesség alatt!

Használat után mindenképpen mosson kezet! Irritálhatja a nyálkahártyát! Szembe és nyálkahártyára kerülés esetén azonnal bő langyos vízzel mossa ki, majd vizsgáltassa meg az irritált területet orvossal!

A terméket a megrendeléstől számított 3-5 munkanapon belül tudjuk kiszállíttatni.

2190 Ft

Megnézem

Már egy 15-20 perces, napi rendszerességgel végzett gyakorlatsor is látványosan fejleszti a törzsizokat. Ha pedig csak heti 2 alkalommal van rá ideje az embernek, akkor 35-45 perc törzserősítést ajánlok.

Mutatom is 5 kedvenc gyakorlatomat!

Klasszikus hasprés

Feküdj hanyatt, tedd le a talpaidat a talajra. A hátadat, gerincedet süllyeszd bele a szőnyegbe és a kezeidet emeld meg felfelé a plafon felé és csak a lapockádat emeld fel egy kicsit, majd vissza. Felfelé fújd ki a levegőt, lefelé pedig szívd be. 3x20 db-ot ajánlok belőle.

Hasprés oldalra

Az előző gyakorlathoz hasonlóan a talpad a talajon van, a hátadat süllyeszd bele a szőnyegbe. A két kezedet magad mellet nyújtsd ki, a tenyered felfelé nézzen és a lapockád megemelésével próbáld az egyik, majd a másik sarkadat elérni. Ebből 30x15 db-ot ajánlok.

Keresztezett hasprés

Feküdj ismét hanyatt a földön. Kényelmesen süllyeszd magad bele a szőnyegedbe. Tedd tarkóra a kezed és emeld meg mindkét lábadat a talajtól, majd végezz ellentétes könyök-térd érintést. Az egyik lábadat behajlítva húzd a mellkasod felé, közben emeld meg magad, csak a lapockádat távolítsd a talajtól, és próbáld megérinteni ellenétesen a könyököd és a térded. Törzsből fordulj el, amennyire csak tudsz. Mehet 15-15 db oldalanként 3x ismétléssel.

hasprés, has,
forrás: Debreczeni Zita

Tenyér támaszból térdhúzás

A tenyereden és a lábújjadon tartsd meg a testsúlyod, a lapockádat zárd szépen össze, feszítsd meg a farizmodat és a hasizmodat - ez szolgálja azt, hogy jól végezd a gyakorlatot és próbálj meg egyenes lenni. Ha ez megvan, lassan úzd az egyik térdedet fel a karodig, majd tedd le és a másik térdedet húzd a másik karodig. Ebből 10-10 db-ot csinálj és 3x ismételd meg.

Runner’s World melléklet 2019 Futóchecklist egész évre, minden évszakra (digitális verzió)

Runner’s World melléklet 2019 Futóchecklist egész évre, minden évszakra (digitális verzió)

 

395 Ft

Megnézem

Oldalplank

Támaszkodj a könyöködön vagy a tenyereden, a lényeg az, hogy ne ejtsd be a csípőd és ne is nyomd ki. Fontos, hogy egyenes legyen a tested ennél a gyakorlatnál. 30 másodpercig tartsd ki az egyik oldalon a gyakorlatot, majd ismételd meg a másik oldalon is. 3x30 mp -ig tartsd oldalanként.

has, edzés,
forrás: Debreczeni Zita

Galéria / 6 kép

Hibák népszerű hasizomgyakorlatok elvégzése közben

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem