Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

3 dolog, ami azt jelzi, hogy fittebb vagy - még akkor is, ha a mérleg nyelve nem ezt mutatja

3 dolog, ami azt jelzi, hogy fittebb vagy - még akkor is, ha a mérleg nyelve nem ezt mutatja
Facebook
Twitter
Pinterest
Elképzelhető, hogy fittebbé válsz anélkül, hogy fogytál volna.

Mindent a lehető legegészségesebben csinálsz: rengeteg zöldséget eszel, futsz, erősítesz és nem nassolsz a tv előtt. De amikor fellépsz a mérlegre, az nagyobb számot mutat, mint korábban. Mi a franc történik ilyenkor?

Csak nyugi, a mérleg csak egy számot mutat, azt nem tudja mérni, mennyit fejlődtél. A következő testi-lelki jelek viszont arra utalnak, jó úton jársz!

1. Egyre kevésbé kívánod a kalóriabombákat

Ha tisztábban táplálkozol, egyre ritkábban gondolsz a cukros, feldolgozott ételekre, hiszen arra edzetted a testedet, hogy az egészséges alapanyagokhoz szokjon hozzá.
Teszteld: írj össze 5 ételt, amit korábban imádtál, majd két hét múlva nézd meg, hányszor gondoltál rájuk. Ha egészségesebben táplálkozol, nem fogsz sóvárogni a kalóriadús ételek után.

2. Nehezebb súlyzókkal edzel

Néhány hét elég ahhoz, hogy erősebbé válj és a saját testsúlyos, vagy könnyebb súlyzókkal végzett gyakorlatok már nem jelentenek akkora kihívást.
Teszteld: két hét alatt 7-10%-kal nehezebb súlyzókkal is szabályosan el tudod végezni a gyakorlatokat, ha megfelelő az edzésterved. Válassz ki 2-3 olyan gyakorlatot, amit hetente néhányszor elvégzel és nézd meg, hogy két hét múlva tudod-e növelni az ismétlésszámot vagy a súlyt. Ha igen, jó úton jársz.

3. Megváltozott az étvágyad

Vannak, akiknek az edzés elveszi az étvágyát, míg másoknál pont a fordítottja figyelhető meg. Egy biztos: ha úgy érzed, mindig éhes vagy és a közelmúltban növelted az edzéseid mennyiségét/hosszát, elképzelhető, hogy több üzemanyagra van szükséged.
Teszteld: vezess táplálkozási naplót, amiben leírod, mit ettél, mennyire vagy éhes és hány kalóriát vittél be. Ha látsz összefüggést az étvágyad és az edzések intenzitásának növelése között, az teljesen rendben van.

Hogy látod, fittebb vagy, mint korábban ezek alapján?


Olvasnál még a témában?

Galéria / 5 kép

5 erősítő gyakorlat, amikkel több zsírt égethetsz futás közben

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem