Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Aludj el zenére, és élvezd, milyen szuper hatása van a testedre!

alvás,pihenés
Facebook
Twitter
Pinterest
Filmezés közben alszol el, netán a közösségi oldalakat böngészve csukódik le a szemed? Levekvés után még jó ideig forgolódsz az ágyban? Mutatunk egy trükköt, ami segít, hogy könnyen álomba merült!

A megfelelő mennyiségű, minőségi alvás nagyon fontos a koronavírus miatt kialakult helyzetben: a pihenés egyrészt csökkenti a stresszt, oldja a feszültséget, másrészt ellenállóbbá és erősebbé teszi az immunrendszert a betegségek ellen - erre pedig most hatalmas szükség van.

Ám pont a stressz, a helyzet miatti feszültség az, ami könnyen tönkre teheti a jó alvást - ha te is ettől szenvedsz, érdemes bevetni néhány eddig esetleg nem használt praktikát.

Galéria / 6 kép

Trükkök a jobb alvásért

Megnézem a galériát

Aludj el - zenére!

Próbáltad már a zenére elalvást? Érdemes lenne, még akkor is, ha korábban esetleg arról olvashattál, hogy ez nem tesz jót a szervezetnek. Pedig igen, erre pedig a Northwestern Medicine Alvásproblémákkal Foglalkozó Központ alvásszakértője, Dr. Jennifer Mundt hívta fel nemrég a figyelmet. A szakember szerint fontos, mindenki a zenei ízléséhez mérten válassza ki azt a dallamot, amire képes elaludni, tudva azt, hogy az a zene hogyan hat rá. A lényeg ugyanis az, hogy olyat válassz, ami nem zavar meg az elalvásban vagy magában az alvásban.

alvás,zene,elalvás
forrás: GettyImages

Tehát ha a heavy metallal kezdesz, majd áttérsz a lágy hangokra, és arra alszol el, legyen - az egész attól függ, te mit szeretsz hallgatni, és mire tudsz valóban kikapcsolni. Nincs recept, hogy mi a legjobb, itt mindenkinek az egyéni igényét kell figyelembe venni. A fontos, hogy kicsit semleges legyen a zene, ezért nem jók elalváshoz a filmzenék, mert ezek emlékeket hoznak elő.

Mundt nem az egyetlen, aki támogatja az elalvós zenelistát: a Sleepadvisory.org szerint a zenére alvás ugyanolyan hatással lehet rád, mint egy altatódal a gyermekre: ha a háttérzaj hallgatása az éjszakai rutin részévé válik, akkor a pozitív hatások megsokszorozódhatnak. A nyugtató dallamok indulása emlékezteti a testet az alvásra, így könnyebb lesz álomba merülni, és könnyebben indul be az alváshoz fontos hormonok termelődése.

Így érdemes összeválogatnod neked tetsző dalokat egy playlisthez, majd állíts be a telefonodon egy időzítőt, ami egy idő után kikapcsolja a zenét, így eléred, hogy nem ébredsz fel, amikor a REM-fázisba léptél.

A Sleepadvisory.org oldal szerint a 60-80 BPM tempójú zenék a legjobbak elalváshoz, ilyen például Adele Someone Like You című dala is. Az ok az, hogy ez az ütem hasonlít legjobban a szívverésünk ritmusához, így biológiailag ez nyugtatja a legjobban le a testet.

Galéria / 5 kép

5 tárgy, amitől sokkal pihentetőbb lesz az éjszakai alvás

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem