Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Szívproblémák: mikor kell orvoshoz fordulni?

szív,betegség
Facebook
Twitter
Pinterest
Magyarországon a vezető halálozást okozó betegségek közé tartoznak a különböző szívproblémák. Ezek jellemzően az éves halálozások feléért felelősek! Nem meglepő, hogy a jelenlegi rohanó életmódunk, az egészségtelen táplálkozás, a mozgáshiány, az alkoholfogyasztás és a dohányzás megviseli a szív- és érrendszert.

Bár jellemzően férfiaknál már 50 éves kor alatt, míg nőknél inkább 50 éves kor körül jelentkezhetnek ezek a problémák, nemtől, súlytól és életkortól függetlenül bárkinél felbukkanhatnak. Jellemző, hogy már csak a komoly tünetek esetén kap orvosi ellátást a beteg, ez pedig hosszú távú következményekkel vagy akár halálozással is járhat. Pedig vannak bizonyos tünetek, amelyek már a korai stádiumban jelentkeznek, és érdemes rájuk figyelni!

Melyek a jellemző tünetek?

Van néhány jellemző tünet, amelyeket sokan hajlamosak elbagatellizálni, vagy épp más betegségnek tulajdonítani. Pedig ezek időbeli felismerése akár életet is menthet!

A mellkasi fájdalom gyakran jelentkezik azoknál, akik asztmával, refluxszal, izomfájdalmakkal küzdenek. Ha viszont terhelés hatására jelentkezett, a fájdalom főként a szegycsont környékén érezhető, és kellemetlen nyomással vagy teltségérzettel párosul, akkor érdemes orvost hívni. Nőknél gyakori, hogy a fájdalom inkább égő jellegű, emiatt gyomorégésre gyanakodnak, és nem fordulnak orvoshoz.

A légszomj, a nehézlégzés, a fulladás szintúgy figyelmeztető jelek, épp úgy, ahogy a szédülés, a gyengeség, a fáradtság vagy az ájulás. A karban történő zsibbadásra szintén érdemes figyelmet szánni, de a hányinger, az étvágytalanság és a szabálytalan szívverés is intő jel lehet.

Nem érdemes kockáztatni a szívrohamot! A CMC Déli Klinika vizsgálatai során fényt deríthetnek az esetleges szívproblémákra és keringési zavarokra.

Mit lehet tenni a megelőzés érdekében?

Van néhány tanács, amit érdemes megfogadni a szívproblémák elkerülése érdekében:

  • A túlsúly kockázati tényező lehet a szívroham kialakulásában. Érdemes odafigyelni a normál testsúly megtartására!
  • Az egészségtelen táplálkozás, a zsíros, cukros, sós ételek rendszeres fogyasztása nem tesz jót a szív- és érrendszernek, épp úgy, ahogy a mozgásszegény életmód sem. Ebben az esetben életmódváltás javasolt.
  • Kerüljük a káros szokásokat (dohányzás, alkoholfogyasztás, túl nagy mennyiségű koffeinfogyasztás).
  • Amennyiben munkánk sok stresszel jár, fokozott figyelemmel legyünk magunkra, és sajátítsuk el a stresszkezelő módszereket!
  • Ügyeljünk a koleszterinszint és vércukorszint normál értékeinek megtartására! Tünetek tapasztalása esetén minél előbb forduljunk orvoshoz!
  • Amennyiben szükségünk van gyógyszeres kezelésre, sose feledkezzünk meg róla!
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem