Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Futás utáni higiénia - azt hitted, mindent tudsz már?

Futás utáni higiénia - azt hitted, mindent tudsz már?
Facebook
Twitter
Pinterest
Edzel, leizzadsz, irány a zuhany és kész. Mit kell ezen túlspilázni? Ha egészen eddig te is így álltál hozzá, tudunk még újat mutatni a témában.
A cikk támogatója a Bulldog Skincare

Edzés után mennyivel ideális zuhanyozni?

Merthogy a válasz nem a "rögtön". A mozgás hatására a test felhevül, így először meg kell várnod, hogy visszahűljön. Ennek nagyrésze megtörténik a nyújtás során - ha elég időt hagysz a regeneráló gyakorlatokra. Nagyjából 20 perc alatt már elérheted a kívánt testhőt és jöhet a jól megérdemelt csobbanás, amivel feltöltheted magad.

Hideg vagy meleg?

Persze a választást nagyban befolyásolja az adott évszak is, a hideg fürdőnek ugyanis bármilyen jótékony hatásai vannak, egy téli edzés után ember legyen a talpán, akinek jól esne. Lássuk mégis mi szól egyik vagy épp másik mellett. A hideg víz stimulálja az immunrendszert, aktivizálja a metabolizmust, összeszűkíti a bőrt. Ezzel szemben egy forró fürdő ellazítja az izmokat, csökkenti a testben fellépő feszültséget és megtisztítja a bőrt a toxinoktól. Érdemes kipróbálnod a (hideg vízzel indított) váltózuhanyt is, ami alaposan beindítja a keringést és segíti az izmok regenerálódását.

Tokától bokáig

A cicamosdás ebben az esetben nem lesz elég, mindegy hogy bel-vagy kültéren futottál, mozgás közben számtalan baktérium és szennyeződés került a bőrödre, amitől meg kell szabadulnod. Éppen ezért érdemes minden futás után alaposan lefürödnöd, különös figyelmet fordítva a hajlatokra és az arcbőrre, ahol a legtöbb izzadtság felgyülemlik. A bőrápolásra a férfiaknak ugyanúgy figyelniük kell, mint a nőknek, ma már léteznek olyan márkák mint a Bulldog Skincare, akik kifejezetten az ő igényükre szabott bőrápolási termékekkel teszik egyszerűvé a higiénés rutint. Az aloe vera, camelina olaj és zöld tea tartalmú Original termékcsalád tagjai zömében természetes alapanyagokból állnak és mindennapos használatra alkalmasak. Kevesen tudják, hogy a szakáll legalább olyan ápolást igényel mint a hosszú haj, így az edzések után érdemes szakállsamponnal és kondicionálóval, időnként pedig balzsammal és olajjal kezelni a viszketős, kellemetlen érzés elkerülése érdekében.

Kép

Mi legyen a cuccokkal?

Az átizzadt edzőcuccokat érdemes minél hamarabb a mosógépbe dobni és lehetőség szerint hamar el is indítani a mosást, hiszen a baktériumok nagyon gyorsan szaporodnak és idővel sokkal nehezebb megszabadulni a miattuk keletkező rossz szagoktól.

Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem