terepfutás, kötelező felszerelés, hátizsák, futóverseny, hack

6 praktikus hack terepfutóknak versenyekre és hosszú edzésekre

Forrás: Getty Images
A terepfutó, aki minden fontos részletre gondosan ügyel… Ismeretlen jelenségnek tűnik? Pedig nem kéne, hogy az legyen!

Oh hányszor volt már olyan, hogy az amúgy jól pakolható zsákomban alig találtam meg a holmijaimat futás közben. És hányszor volt már olyan, hogy a kiporciózott izotóniás poromat képtelen voltam maradéktalanul beletölteni a szoftkulacs keskeny szájába. Arról nem beszélve, hogy a legkisebb kidörzsölés elleni kence is túl nagy, akárcsak a legkisebb napkrém. Pont ilyenek miatt gyakran döntöttem úgy, hogy csak a rajtban kencézek, ami aztán tart, ameddig tart.

A most következő hackelt ötletek, ilyen problémákra adnak választ, szerintünk van köztük nagyon hasznos!

1. Pezsgőtabletta tartók az izoporaidnak

Rendszeresen fogyasztunk multivitamin és egyéb ásványianyag tartalmú pezsgőtablettákat, szóval ezek a kis műanyag tartályok igen sok izopor tárolására nyújtanak megoldást. Korábban simítózáras (zip lock) tasakokban porcióztam ki őket, de ezekből a szűkszájú kulacsaimba nem tudtam hatékonyan áttölteni a port. Nagyon sok mellé ment, vagy soká kellett vacakolnom, hogy ne ez történjen. Volt olyan versenyem, ahová – nem viccelek – műanyag tölcsért is vittem, hogy gyorsan be tudjam tölteni a port, de annak meg a csöve nyirkos lett és beletapadt a por, ami eldugította a tölcsért. A hajamat téptem ilyenkor! A megüresedett pezsgőtabletta tartókba grammra ki lehet mérni a szükséges adagot, amit tényleg egy mozdulattal át lehet tölteni a kulacsba. Használat után könnyen tisztítható. Óriási ötlet szerintem!

2. Vigyél plusz egy összecsukható poharat

A plusz poharat használhatod a frissítőpontokon amolyan elviteles tálkén. Nagyon sokszor előfordul, hogy az asztal elejétől a végéig csipegetnénk többféle dolgot, de kézben annyi minden nem fér el és hát a szájban sem. Ha egy-két szem olíva bogyó, néhány kocka sajt, egy paradicsom, egy gerezd narancs és akár pár falat csoki is lecsúszna, ezek mind beleférnek egy kisebb pohárba. A másikba pedig mehet a kóla, vagy egy kis tea.

3. Vigyél magaddal papírvékony szappan szeleteket

Könnyebb és higiénikusabb, mint a nedves kendők, ráadásul alaposabban meg tudod mosni vízzel és szappannal a kezed, mint a kendőkkel tisztán tartani. Terepfutóversenyek nagyobb frissítőpontjain szokott lenni víz akár a mobil WC állomások mellett, akár a nagyobb sátrak előtt. A kéz tisztítása most már mindig hangsúlyosabb lesz a versenyeken, érdemes erre tudatosan készülni, de időről időre egyébként is jól esik megszabadulni a gélektől, szeletektől, portól, izzadtságtól vegyes ragacstól, ami a kéz bőrének felületén megül.

kézmosás, soap leaves, tiszta kéz, kézfertőtlenítés,
Forrás: Getty Images

4. Tudtad, hogy mire jó még a kontaktlencse tok eredeti funkcióján kívül?

A tégely egyik felébe mehet a kidörzsölődés elleni krém, a másikba tehetsz egy kis napkrémet. Ezekből menet közben nem kell komoly mennyiség, viszont az a kevés, ami jól jönne, az nagyon kéne. A mini tároló pedig annyira kicsi és könnyű, hogy nem sokkal dobja meg a táskád súlyát, de ha csak az egyik féle kencét vinnéd, mert éppen őszi, téli versenyen vagy edzésen futsz, akkor egyszerűen vágd ketté a tárolót!

5. Kötszerből sem kell egy egész tekercs

A rugalmas, öntapadó kötszer az egyik leghasznosabb darab a futó elsősegély szettjében. Ám teljesen felesleges egy 20 méteres tekercset magaddal cipelni. Tekerj rá 2-3 métert például egy filcre, így könnyen szállítható, nem gyűrődik össze és a nálad lévő mennyiség bőven elég, ha szükséged van rá.

Runner’s World 2021/01 (digitális verzió)

Runner’s World 2021/01 (digitális verzió)

A legfrissebb Runner’s World fő témája a generációk a futásban. Egyik legizgalmasabb anyagunk is ebben a témában készült, olyan testvérekről, akik egymás ellenfelei a pályán, de ez sokkal inkább előnyükre válik, mint hátrányukra. Nem is gondolnánk, mennyi közeli rokon versenyzik most is a világ élvonalában! Történetük nagyon sokat elárul a sportszerűségről, és arról, hogy van, ami még a győzelemnél is fontosabb… még egy élsportoló számára is.

Szintén a generációs témában szólaltattunk meg olyan gyerekeket, akik közül a legtöbben még általános iskolások, de már nagyon szoros és személyes kapcsolatot ápolnak a futással. Olyanokat is bemutatunk, akik versenyszerűen futnak, de olyanokat is, akiknek már ilyen kicsi korban többet jelent a futás, mint testnevelésórai kötelező köröket. Figyelem, megint kiderül, hogy van mit tanulnunk a gyerekektől.

595 Ft

6. Régi buff-jaidat használhatod könyvek, térképek vagy tabletek tárolására

A körsál a terepfutók egyik legkedveltebb kiegészítője. Lehet belőle sapka, sál, maszk, hajpánt, hajgumi, csuklópánt és könyv, térképek, kisebb táblagép tárolója is akár. Ha van leharcolt darabod belőle, akkor nem is fog különösebben hiányozni a ruhatáradból. Varrd össze az egyik végét és kész is a praktikus textil tok. Ugyan ez pont nem kell sem edzéshez, sem versenyzéshez, de amikor a terepfutó nem fut, hanem pihen, netán utazás során teszi ezt egy kellemes alpesi vendégház apartmanjában egy verseny előtti délutánon, tuti, hogy fekszik és olvasgatni fog, no meg a környező hegyek túraútvonalait tanulmányozni.