Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

motiváció, motivációs nehézség, tanácsok futóknak
Facebook
Twitter
Pinterest
A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Ám mindezek ellenére motivációs gödörbe bárki beleléphet, és olykor adódnak bizonytalanságok, kérdések. Íme néhány gondolat, mondat, kapaszkodó, válasz, ha pont ezekre lenne szükséged ahhoz, hogy továbblépj!

1. Ha hiányzik a motiváció
Amikor nincs kedved futni, indulj el mégis és mond magadnak, hogy „csak 10-15 percet futok”, ha annyira vacak, abba is hagyhatod, de jó esély van rá, hogy megcsinálod az egész edzést.

2. Ha a futást hosszú ideig, életformaszerűen szeretnéd űzni
Figyelj a testedre! Utólag nehéz lesz korrigálni azon, amit ifjú korodban eltoltál.

3. Amikor igazán jól mennek a dolgok
Vésd jól az eszedbe, hogy mennyire jó terápiás eszköz a futás egyszerű cselekedete. Az egyik legjobb érzés a világon!

4. Ha hosszú távon is szeretnél sikeres lenni futóként
A következetesség a siker kulcsa. Egyszerűen hangzik, és egyszerűen igaz is!

5. Ha még előtted az élet
Fiatal futóként, amikor küzdesz a fejlődésért, a minél tempósabb kilométerekért, jusson eszedbe a bölcsesség: a kevesebb több. Bőven van még időd gyorsulni és növelni a távot!

6. Nehéz napokra
Minden futó átélte már azt az érzést, amikor a futás egyetlen pozitív, mindent felülíró, boldogságot adó flow élményben zajlik. No és ennek ellenkezőjét is, amikor minden lépés kínkeserves és az érzés az idő múlásával sem változik semmit. Csiszold a hosszú távú memóriádat, hogy minél tovább emlékezz a jó érzésű futásokra és tárold a rövid távú emlékezetedben a kellemetlen élményeket, hogy minél előbb törlődjenek.

motiváció, tanácsok futóknak, motivációs nehézség
forrás: Getty Images

7. Amikor itt az idő, hogy könnyedén vedd a futást
Ha úgy érzed - és mások is azt mondják - rágörcsöltél a futásokra túlságosan, hagyd otthon a sportórádat és indulj úgy futni, hogy nem mérsz, nem nézel semmilyen adatot. Rendszeresítheted ezeket az edzéseket pihenés gyanánt akár jó pár héten át.

8. Verseny előtt
Versenyezz a futás szeretetéért, és ne stresszelj az idők miatt. Ha így teszel, biztosabban jönni fognak.

9. Ha gyorsítanád a fejlődés ütemét
Nem kényszerítheted a testedre azt az állapotot, ahol még nem tart. Maradj türelmes!

Runner’s World 2020/04 (digitális verzió)

Runner’s World 2020/04 (digitális verzió)

Ősszel is minden a futásról szól!

Bár az életünket felforgatta a járvány, futni mindig lehet, ezért a legújabb lapszámban is számos hasznos edzés- és táplálkozási tippel készültünk, hogy most se rekedj meg a fejlődésben. A címlapon Fördős Zét láthatod, aki a magazin belső oldalain megmutatta nekünk kedvenc futóhelyét és – kajarecepjeit is! Ne hagyd ki!

595 Ft

Megnézem

10. Női futóknak
Ha azt tapasztalod, hogy rendszertelen a ciklusod, miközben keményen edzel, az eredmények elmaradnak, fáradékony vagy, ha időd engedi, bedobsz valami gyors harapnivalót, légy résen, ne hagyd, hogy az érzékeny hormonrendszered sérüljön. Kérd szakember (edző, táplálkozási szakértő, orvos) segítségét, könnyíts az edzéseken és tégy rendet a táplálkozási szokásaidban.

Galéria / 3 kép

Mentális regeneráció futás után

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem