Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

6 tipp ahhoz, hogy tudatosabb és eredményesebb futóvá válj

6 tipp ahhoz, hogy tudatosabb és eredményesebb futóvá válj
Facebook
Twitter
Pinterest
A legeredményesebb futók hallgatnak arra, amit a testük üzen számukra. De fontos kérdés ez valójában?

Ahhoz, hogy eredményesebb futóvá válj, nem elengedő, hogy kézhez kapj egy szuper edzéstervet. Ennél jóval fontosabb, hogy a tervet összhangba hozd a saját szervezeteddel. Futóként meg kell tanulni értelmezni a test üzeneteit és jeleit.

Ehhez a tudáshoz adunk 6 fontos szempontot:

1. Bízz magadban!

A tested tudja, mire képes. Az edzéseken keresztül megtanulja a feladatát és folyamatosan visszajelzi a határait, miközben fejlődik a teljesítmény. Ezt a tudást közvetíti az elme felé, ami alapján kialakul az önbizalom, hiányában pedig a kétely, hogy képes vagyok-e például az egyéni legjobb félmaratonom idején javítani. Ha hiszel magadban (természetesen a realitások talaján maradva), a tested is teszi a dolgát és meglesz az az álomidő!

2. Fuss örömmel!

Minél hatékonyabb az edzés, annál inkább élvezni fogod. Ezzel szemben, ha nem élvezed a futást, az az egyik legkorábbi jele lehet a túledzésnek. Hogy jól érzed magad futás közben egyáltalán nem mellékes tényező, sőt nagyon is fontos. Nagyon figyelj arra, hogy örömmel töltsön el a futás, ha pedig nem ez a helyzet, csökkentsd az edzések mennyiségét, nehézségét, vagy pihenj pár napot!

A cikk folytatódik a galériában!

Galéria / 4 kép

Válj tudatosabb és eredményesebb futóvá!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem