Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Hogyan állj neki a futásnak 50 felett, ha célod a fogyás?

Hogyan állj neki a futásnak 50 felett, ha célod a fogyás?
Facebook
Twitter
Pinterest
Kifogások helyett itt a megoldás Sipos Fannitól! Olvasónk a következő kérdést küldte szakértőnknek:

Kedves Fanni!
54 éves vagyok, most szeretnék elkezdeni futni, súlycsökkentés és egészségmegőrzés céljából. Létezik valamlyen szabály, vagy esetleg edzésterv, ami fokozatosan vezetné be a hosszabb távok megtételét?

SZakértőnk, Sipos Fanni válasza:

Szia!

Igen, létezik, méghozzá a fokozatosság elve. Egy teljesen kezdő edzéstervben a kocogás-séta váltogatással érdemes kezdeni, amíg előbb utóbb el nem éred a 20 perc folyamatos lendületben maradást. Ha ez megvan, hetente 10 százalékkal növeld a távot, így elkerülheted a sérüléseket.

Az alkalmak száma kezdetben legyen 2, majd ezt is emelheted 3-4-re. Keresztedzések (erősítés, kerékpár, úszás) beépítésével tovább fokozhatod az egészségmegőrzést, emellett színt vihetsz az edzéseidbe a futás mellett. Minél több új inger ér, annál több izomcsoportot, képességet fejleszthetsz.

Amikor már nincs jelentős súlyfelesleged, és az ízületeid nincsenek erőteljesen leterhelve, végezhetsz magasabb intenzitású fartlek jellegű edzéseket is.

Hajrá!
Sipos Fanni

NEKED IS VAN KÉRDÉSED FANNIHOZ? ITT FELTEHETED NEKI! A TÖBBI SZAKÉRTŐNKKEL PEDIG IDE KATTINTVA ISMERKEDHETSZ MEG.

Tovább olvasok
Kép

Mister Börzsöny, alias Takács Krisztián Csipi tízszeres Kör teljesítő

10 hónappal ezelőtt egy kávézóban ültünk Takács Krisztián Csipivel. Megkérdeztem tőle mikor lesz a következő, a tizedik teljesítése. Azt mondta, idén ősszel, mert az év első felében az Ultrabalatonra készül. Múlt szombaton 10 órakor neki is vágott ismét ennek az embert próbáló kihívásnak, és szokásához híven hiba nélkül teljesítette.

Kép

3 nagyon praktikus tipp, ami segít, hogy idén télen még erősebb legyen az immunrendszered!

A gyömbértea és a vitamindús étrend is nagyon kell az immunrendszernek, de idén télen fokozottabban kell figyelni a szervezet ellenállóképességének erősítésére. 3 szuper tipp következik!

Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem