Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Éjszaka futni nagy buli, ha jól rákészülsz, szuper élménnyel gazdagodhatsz!

terepfutás,futás sötétben,futás éjszaka
Facebook
Twitter
Pinterest
Bár sötét az erdő, ám ne hidd, hogy félelmetes, pláne, ha van egy jó fejlámpád és egy hozzád hasonlóan vállalkozó szellemű futótárs. Vágjatok bele!

A sötétben futás technikája tanulható és gyakorolható. Ahogy a szem alkalmazkodik, amikor világosból sötétbe megyünk, az éjszakai futáshoz is idővel rávehető a szervezet alkalmazkodása.

Milyen tempóra számíts?

Fogadd el, hogy ha sötétben futsz, lassul a tempó. Ha éjszaka ugyanazt a tempót próbálod futni, mint nappali világosban, előfordulhat, hogy akár egy rendesebb esést is összehozhatsz. A fejlámpa fényében a terep kisebb kiemelkedései nem annyira kivehetők, ezért sem érdemes olyan feszesen ragaszkodni az iramhoz, magyarul felejtsd el azokat a számokat, amiket nappal mutatna az órád.

Olvasd el ezt is!

Hogyan válassz edzőhelyet?

Ha éjszaka terepen futsz, érdemes szélesebb, jobban belátható, nyílt útvonalakat választani. Szűk, kanyargós ösvényen könnyen lehet, hogy meglepetésekbe botlasz, leginkább vadállatok formájában.

Mi legyen nálad?

Működő mobiltelefon mindenképpen és legalább egy plusz réteg ruhanemű, illetve hővédő fólia. Éjszaka, ha meg kell állni bármi miatt, hűvösebb az idő. Ezeket akár egy rövidebb, órás futásra is betenném. Ha ennél hosszabb edzésre készülsz, frissítésről is gondoskodj! Még ha érint is lakott területet az útvonal, nyitva lévő bolt nem biztos, hogy akad.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Fejlámpákat teszteltünk

Figyelj jobban!

Még a tapasztalt futók is nehezebben tájékozódnak éjszaka. Figyeld jobban a jelzéseket és készülj arra, hogy összefuthatsz vadakkal, ám ez ne rémítsen meg, ha ügyelsz a kellő távolságtartásra, el tudsz menni mellettük biztonságosan.

terepfutás,futás sötétben,futás éjszaka
forrás: Getty Images

A szervezet éjszakai futás során

Éjszaka a szervezet aludni tér. Lehet, hogy kicsit lassabban reagálsz futás közben, érezhetsz tompaságot, ha hosszabb edzést raksz erre az időszakra, eljuthatsz oda is, hogy elálmosodsz. Éjszaka ne csinálj nehéz edzést, a pulzusod ne pörgesd az egekig. Éppen elég feladat a szervezet számára, hogy olyan időszakban végezzen fizikai aktivitást, amikor nem szokott. Elképzelhető, hogy kicsit nehezebben tudsz elaludni. Ha éjszaka mész futni, akkor is próbálj este 10-ig ágyba kerülni, ne rúgd fel túlságosan a napi rutint azzal, hogy extrém későn fejezed be az edzést és így akár hajnalban kerülsz ágyba.

terepfutás,futás éjszaka
forrás: Getty Images

Étkezéssel kapcsolatos stratégiák

Ha esti edzést tervezel, másként kell időzítened az étkezéseidet is. A futás előtt 2 órával – az edzés hosszától függően – fogyassz némi szénhidrátot. Ha végeztél – éjszaka ide vagy oda , regeneráció szempontjából fontos, hogy valamit egyél. Egy kis adag zabturmix növényi tejjel pár karika banánnal például bőven elegendő.

Az éjszakai futás során az átlagtempó csökkenése miatt eleve kevesebb kalóriát használ a szervezet, ezért a frissítést is ennek tudatában érdemes összeállítani. Lazára kevert izotóniás ital vagy hígított gyümölcslé megfelelő lehet a folyadékpótlásra és energiát is ad.

Az éjszakai futás buli – leginkább akkor, ha társaságban űzheted. Az erdő más, az állatvilág sokkal aktívabb. Éppen ezért, például kutyát soha ne vigyél éjszakai futásra. Legalább egyszer érdemes így is nekivágni az ismerős ösvényeknek.


Galéria / 8 kép

A legjobb alvást segítő növények

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem