Borítókép: Mit tehet egy felelős cégvezető rendkívüli helyzetben?

Mit tehet egy felelős cégvezető rendkívüli helyzetben?

Senki előtt nem titok, hogy a mostani rendkívüli helyzet súlyos terheket ró a gazdaságra és természetesen ezáltal a különböző kisebb-nagyobb vállalatokra. Mit lehet tenni egy ilyen bizonytalan időszakban, amikor egyik napról a másikra kell kidobni azokat a több évtizedes hagyományokat és megtalálni egy új vezérfonalat?

A munka hagyományos értelemben

Felmerülhet a kérdés, hogy kinek mit jelent a munka. A többség számára egy olyan helyet, ahova minden nap eljárunk, odautazunk, együtt vagyunk a kollégákkal, együtt kávézunk, dohányzunk, miközben beszélgetünk is néha. Ezen kívül persze elvégezzük a kötelező feladatokat is, de mégis, egy családias, ismert rendszert követve működünk. Na, pont ez az a része a munkának, amit a jelenlegi rendkívüli helyzet maximálisan felülír.

Kifordult a világ a sarkaiból, nem lehetünk együtt, és pont ez a kedélyes, emberi kapcsolatokkal tarkított elegye hiányzik a mindennapos tevékenységnek. Hiszen elmaradnak a meetingek, a közös ebédek és az ügyfelekkel való kontaktok. Hogy mi marad így? Egy új és bizonytalan helyzet, amivel meg kell tanulni élni, és nem mellesleg újjá kell szervezni az egész, eddig ismert munkafolyamatot.

Vajon sikerül fennmaradni?

Ez egy igazi orosz rulett. Hiszen alapjában véve vakon kell megszervezni egy új látásmódot, kialakítani az új szokásokat, amiket ki tudja, meddig kell fenntartani. Így a vezetőknek élesben kell bebizonyítaniuk, hogy mennyit is érnek, mire képesek. A tét pedig nem kicsi, hiszen ettől függ a vállalatok fennmaradása, túlélése. Vannak, akik lesüllyednek, mások profilt váltanak. Megint mások pedig rendkívül jól és rugalmasan alkalmazkodnak, így az igazi vezetők élnek a lehetőséggel és igazi eredményeket érnek el!

Ez nem az az időszak, amikor a kesergés és a mások hibáztatása eredményre vezet, hiszen ezzel biztosan nem maradhat fent senki. Meg kell keresni és persze találni a lehetséges megoldásokat, amik se nem könnyűek, se nem komfortosak, de ez most a változtatások időszaka.

Mit tesz a jó vezető?

Legelső lépésként a kárfelmérés és a kockázatelemzés az, amivel a leginkább képbe kerülhet az aktuális helyzetet tekintve. Ha már tudja, hogy hányadán állnak, akkor mérlegelnie kell, hogy mit tarthat meg a korábbi elképzelésekből és mi az, amin elsődlegesen változtatni kell a fennmaradás érdekében. Egy fontossági sorrend elkészítése elengedhetetlen, hiszen lesznek olyan dolgok, amiket el kell engedni a következő időszakban. Megszervezi a változásokat, és mind személyi, mind erőforrások tekintetében elindítja az új irányvonalakat. Ezt lehetőség szerint 24 órában felügyeli és javítgatja úgy, hogy nem mellesleg az embereire is van ideje. Elmagyaráz, nyugtat, megoldást keres és persze törődik a munkavállalói lelki állapotával is.

Ön hogy érzi? Tudna ilyen jó vezető lenni, vagy már az?