Borítókép: Miért használjunk márkás autókozmetikumokat?

Miért használjunk márkás autókozmetikumokat?

Ma már nagyon nehéz rossz autókozmetikumot vásárolni. Ha csak nem valamilyen zugkereskedés hamisított termékébe vagy nyilvánvaló bóvliba futunk bele, valószínűleg nem lesznek rossz tapasztalataink.

A bevásárlóközpontok saját márkás termékei is általában pozitív csalódást okoznak. A legrosszabb esetben is a “nem olyan kiváló, de meglepően jól teszi a dolgát” élménnyel találkozunk. De akkor mi értelme van márkás szereket használni? Mi a különbség a névtelen és a nagy brandek termékei között?

A maximumra törekednek

A vegyszerek kezelésére és előállítására ma már szigorú szabályok vonatkoznak. A nem autókozmetikumra specializálódott gyáraknak is ugyanazoknak a külső sztenderdeknek kell megfelelnie, mint a nagynevű autó-szépségipari márkáknak. A különbség inkább a belső szabályozásban van.

Azoknak a cégeknek, amik kifejezetten az autóiparban tevékenykednek, csupán egyetlen piacuk van, itt kell a maximumot kihozni a termékekből. Nekik nem elég csak “elég jót” gyártani. Egy-egy termék sikere gyakran olyan tényezőkön múlik, minthogy jó-e a termék illata vagy a tapintása. Lehet, hogy nem jobb minőséget, de nagyobb odafigyelést és kifinomultabb tervezést kapunk ezáltal.

Nincsenek bakik

Az autóápolás színtiszta kémia, és sokszor a kelleténél sokkal könnyebb elrontani valamit. Sokszor előfordul, hogy két termék, bár az autóápolásban egymásból következik, mégsem kompatibilis egymással. Nem jó, ha a bogároldó és a tisztítószerünk együtt megmarja a fényszóró felületét, vagy ha a gyurma kellemetlenül feloldódik valamelyik ápoló szerben.

Jó esetben ilyenkor sem történik nagy baj, de hiába dolgoztunk, sok idő megy el a bakik javításával. Ha viszont egy bizonyos márka termékeit használjuk, általában egymáshoz illő terméksorokat kapunk. Sokkal kisebb az esélye, hogy valamilyen váratlan dolgot tapasztalunk.

Ha a gyártó is elismeri, jobb nem is lehet

A Koch-Chemie brand története nagyon jó példa arra, mennyi értéket kaphatunk egy üveg finisher mellé. A cég 1968-ban úgy jött létre, hogy Hans Koch autófényező nem volt elégedett a kor felhozatalával, és elkészítette a saját ápolószereit. Néhány évvel később már a BMW, a VW és a Mercedes-Benz is ajánlotta a termékeit.

Az ilyen hosszú távú ismertség és együttműködés a nagy gyártók sajátja. Az ő termékeiket általában sokkal többet tesztelték az autókon, mint az új vagy névtelen gyártókét. A fejlesztők is könnyebben alkalmazkodnak a nagy gyártók termékeihez, hiszen így tudnak megfelelni a fogyasztói igényeknek. Ha tudják, hogy a piacon jó minőségű finisher kapható, a hétköznapi használatra tervezett autóknál is bátrabban kísérleteznek a mutatós fényezéssel.

A márkás termékek használata nem kötelező, de érdemes megfontolni az így kapható előnyöket. Mivel a legtöbb nagy gyártó műhelyeknek tervezett mennyiségekkel dolgozik, árban sem járunk rosszul. Egyszeri befektetéssel akár évekre elég terméket kapunk.