Miért használjunk márkás autókozmetikumokat?
A bevásárlóközpontok saját márkás termékei is általában pozitív csalódást okoznak. A legrosszabb esetben is a “nem olyan kiváló, de meglepően jól teszi a dolgát” élménnyel találkozunk. De akkor mi értelme van márkás szereket használni? Mi a különbség a névtelen és a nagy brandek termékei között?
A maximumra törekednek
A vegyszerek kezelésére és előállítására ma már szigorú szabályok vonatkoznak. A nem autókozmetikumra specializálódott gyáraknak is ugyanazoknak a külső sztenderdeknek kell megfelelnie, mint a nagynevű autó-szépségipari márkáknak. A különbség inkább a belső szabályozásban van.
Azoknak a cégeknek, amik kifejezetten az autóiparban tevékenykednek, csupán egyetlen piacuk van, itt kell a maximumot kihozni a termékekből. Nekik nem elég csak “elég jót” gyártani. Egy-egy termék sikere gyakran olyan tényezőkön múlik, minthogy jó-e a termék illata vagy a tapintása. Lehet, hogy nem jobb minőséget, de nagyobb odafigyelést és kifinomultabb tervezést kapunk ezáltal.
Nincsenek bakik
Az autóápolás színtiszta kémia, és sokszor a kelleténél sokkal könnyebb elrontani valamit. Sokszor előfordul, hogy két termék, bár az autóápolásban egymásból következik, mégsem kompatibilis egymással. Nem jó, ha a bogároldó és a tisztítószerünk együtt megmarja a fényszóró felületét, vagy ha a gyurma kellemetlenül feloldódik valamelyik ápoló szerben.
Jó esetben ilyenkor sem történik nagy baj, de hiába dolgoztunk, sok idő megy el a bakik javításával. Ha viszont egy bizonyos márka termékeit használjuk, általában egymáshoz illő terméksorokat kapunk. Sokkal kisebb az esélye, hogy valamilyen váratlan dolgot tapasztalunk.
Ha a gyártó is elismeri, jobb nem is lehet
A Koch-Chemie brand története nagyon jó példa arra, mennyi értéket kaphatunk egy üveg finisher mellé. A cég 1968-ban úgy jött létre, hogy Hans Koch autófényező nem volt elégedett a kor felhozatalával, és elkészítette a saját ápolószereit. Néhány évvel később már a BMW, a VW és a Mercedes-Benz is ajánlotta a termékeit.
Az ilyen hosszú távú ismertség és együttműködés a nagy gyártók sajátja. Az ő termékeiket általában sokkal többet tesztelték az autókon, mint az új vagy névtelen gyártókét. A fejlesztők is könnyebben alkalmazkodnak a nagy gyártók termékeihez, hiszen így tudnak megfelelni a fogyasztói igényeknek. Ha tudják, hogy a piacon jó minőségű finisher kapható, a hétköznapi használatra tervezett autóknál is bátrabban kísérleteznek a mutatós fényezéssel.
A márkás termékek használata nem kötelező, de érdemes megfontolni az így kapható előnyöket. Mivel a legtöbb nagy gyártó műhelyeknek tervezett mennyiségekkel dolgozik, árban sem járunk rosszul. Egyszeri befektetéssel akár évekre elég terméket kapunk.