Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Újabb tévhiteket gyűjtöttünk, amik akadályozhatnak az egészséges életmód kialakításában

táplálkozás,egészség,fitt
Facebook
Twitter
Pinterest
Ugyanis az első és legfontosabb, hogy ne téves információk alapján próbálj fittebbé válni és javítani a teljesítményeden, hiszen azok úgyis tévútra visznek.
A cikk támogatója a Magne B6 Izom Plusz
  • Ha fogyni vagy fejlődni akarsz, minden nap kőkeményen kell edzened
    Főként kezdőként könnyű ebbe a hibába esni, hiszen olyankor annyira felvillanyozóak a gyors sikerek, hogy mindenki egyre jobb és jobb akar lenni, és nem törődik a hosszú távú következményekkel. Azonban, ha éveken át szeretnél fitt maradni, sérülésmentesen futni, akkor igenis kellenek laza napok az edzésprogramodba, illetve teljes pihenőnapok is, hiszen regeneráció nélkül nincs fejlődés, a túlzásba vitt edzések pedig csak kiégéshez vezetnek!

  • Az a legfontosabb mutató, hány kalóriát égetsz el
    Ha a fogyás a célod, valóban fontos mutató, hiszen alapvetően az a lényeg, hogy több kalóriát égess el, mint amennyit bejuttatsz. De, ahogy a táplálkozásban sem ez a legcélravezetőbb (hiszen nem mindegy, hogy csokival vagy zöldséggel juttatod be ugyanazt a kalóriamennyiséget), úgy az edzésben is más lényeges aspektusok is vannak. Egy kőkemény terepfutással rengeteg energiát felhasználsz, míg egy úszással mondjuk annál kevesebbet azonos időintervallum alatt, ugyanakkor az edzéstípusok váltogatására, a különböző területek erősítésére, kompenzálására, lazítására is szüksége van a testednek ahhoz, hogy folyamatosan fejlődni tudjon.
bringa,bicikli,sport,aktív életmód,edzés
forrás: Getty Images
  • Ha begörcsöl a lábfejed, tutira magnéziumhiányod van
    Nagy eséllyel lehet az, hiszen sportolóként nagyon fontos odafigyelned a megfelelő mennyiségű és minőségű magnézium-bevitelre, de más okok is állhatnak a háttérben. Nem feltétlenül magnézium-hiányról lehet szó, talán összességében az elektrolit háztartásod borult fel, sőt kimerültség és túlterheltség is okozhatja, ezért érdemes átgondolnod, hogy megfelelő terhelést kap-e tested, és regenerálódsz-e eleget!

  • Nem ajánlatos enni este 6 után
    Ha 7-8 körül lefekszel aludni, akkor valóban nem kellene, de inkább azt érdemes betartani, hogy az utolsó főétkezés 3 órával lefekvés előtt legyen (persze, ez se legyen már túl nehéz és megterhelő), de utána akár még egy kis „utóvacsorát” is elfogyaszthatsz, mint például egy kis marék natúr mogyorót.

  • Vigyázni kell a kalciummal, mert könnyen túl lehet adagolni
    Sokan félnek a kalcium szedésétől, hogy esetleg vesekövet okoz a túladagolása. A különböző kutatások azt mutatják, hogy nagyon ritka esetekben lehet valóban túladagolni. Táplálkozással szinte egyáltalán nem, hiába fogyasztasz sok sajtot, magvakat, babot, brokkolit, és ha egészséges vagy és a táplálék-kiegészítőket az ajánlott mennyiségben juttatod be, nincs mitől tartanod!
Kép
Tovább olvasok
Kép

3 nagyon praktikus tipp, ami segít, hogy idén télen még erősebb legyen az immunrendszered!

A gyömbértea és a vitamindús étrend is nagyon kell az immunrendszernek, de idén télen fokozottabban kell figyelni a szervezet ellenállóképességének erősítésére. 3 szuper tipp következik!

Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem