Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Hogyan tekints arra a futásra, ami nemes egyszerűséggel vacakul sikerült?

motiváció,rossz edzés,rossz futás
Facebook
Twitter
Pinterest
Nem minden futás lesz tökéletes – erről mindenki tudna mesélni. Ám ez nem gond és felesleges bosszankodni miatta, sőt simán pozitívvá alakítható az élmény még így is.

Még ha egyike vagy a legszorgalmasabb és legmotiváltabb futóknak, aki minden edzését az előírtnak megfelelően hajtja végre, simán lehet, hogy 1-1 résztávot nem tudsz a kért tempóban vagy pulzustartományban futni, esetleg a hétvégi hosszúdat vágja tönkre valami. De van, azaz edzés is, ami az első pillanattól kezdve vacak és hiába várod a megváltó enyhülést, nem jön el, csak akkor, amikor befejezted a futást. Tudjuk, hogy ez rémes érzés!

Mégis fontos: ne hagyd, hogy egy ilyen élmény teljesen elszomorítson, sőt…

Próbáld meg pontosítani, hogy mi okozza a problémát!

Sok oka lehet annak, hogy nem megy a futás. Például lehet, hogy kellett volna pár falatot enned, de a másik véglet is felmerülhet, nem hagytál sok időt az utolsó főétkezést követően. Rosszul aludtál, netán az előző napi, vagy pár nappal korábbi erős edzés, hosszú futás vett ki többet. Az is lehet, hogy betegség bujkál benned, valamilyen hiányállapot is felmerülhet. Ha tartósan érzed, hogy megváltozott az erőnléted, egy laborvizsgálat mindenképpen hasznos. Persze egy futás után még nem kell rögtön laborba rohanni. Adj magadnak időt és figyelt a tested.

Mindig jön egy új nap!

De az is simán belefér, ha nincs semmilyen magyarázat, csupán el kell fogadni, hogy volt egy rossz napod. Engedd el a bosszúságot és kapaszkodj abba, hogy legközelebb jobban megy és élvezni fogod újra a futást.

motiváció,rosszul sikerült edzés,pozitív,pozitív szemlélet
forrás: Getty Images

Írd le vagy beszélj róla!

Ha van edződ, számára mindenképpen fontos információ, hogy mit érzel 1-1 edzésnél, írd le vagy mond el. Ugyanezt megoszthatod egy futóbaráttal is, aki valószínű arról fog téged biztosítani, hogy ilyen vele is előfordult már (többször is). Átbeszélhetitek a lehetséges okokat, kaphatsz további magyarázatot arra, mi okozhatta a kellemetlenséget és jó eséllyel – mivel ki tudtad beszélni azt, ami bántott – kicsit meg is békélsz a helyzettel.

motiváció,pihenés,pozitív szemlélet
forrás: Getty Images

Tedd tudatosan jobbá a napod!

Ami megtörtént, azon már nem tudsz változtatni. Ha tudtál róla beszélni, ha átgondoltad, mi volt az oka a kudarcnak, megtetted a legfontosabbakat, ami megkönnyíti a balul elsült edzés emlékének feldolgozását. Lépj tovább, keress valami pozitív élményt. Egy finom étellel, egy jó filmmel vagy könnyvel, egy kedvelt zenével…dobd fel a nap hátralévő részét.


Galéria / 12 kép

12 idézet a pozitív gondolkodás hatalmáról

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem