Borítókép: 7 titok, amit az ügyfélszolgálati dolgozók sosem vallanának be

7 titok, amit az ügyfélszolgálati dolgozók sosem vallanának be

Forrás: Getty Images
Gondoltad volna, hogy ilyenek is vannak?

A telefonos ügyfélszolgálatokhoz mindenkinek volt már szerencséje; van, aki segítségért hívja őket, mások pedig ebben a munkakörben dolgoznak. Sajnos az esetek jelentős részében nem túl pozitív az élmény, és általában ez mindkét fél részéről így van. Tény és való, hogy sokszor az ügyfélszolgálatos nem elég segítőkész vagy kissé barátságtalan, ami konfliktust robbanthat ki.

De legalább ilyen gyakran (ha nem gyakrabban) előfordul az, hogy egy telefonáló megengedhetetlen stílusban kezd el beszélni, vagy olyan problémára várja a megoldást, ami már egészen más feladatkörbe tartozik. Akárhogyan is, aki dolgozott már ezen a területen, elismeri: ez sokkal stresszebb munka, mint azt bárki gondolná.

És akadnak olyan titkok is, amiket csak ők tudtak – legalábbis eddig!

Telefonos ügyfélszolgálaton dolgoztam, és ha valaki a hangja alapján megtetszett, rögtön rákerestem a Facebookon. Egyszer elő is fordult, hogy írtam valakinek egy üzenetet.
Előfordul, hogy egy nap alatt több olyan ügyfél is felhív, aki sértegetni kezd. Egy idő után ilyenkor lenémítom a telefont beszélgetés közben, mert nem bírom ki, hogy ne káromkodjak egy sort. Kicsit félek attól, hogy egyszer rossz gombot nyomok meg, és mindent hallani fog.
Amikor egy kedves ügyfél hív fel telefonon, és jól elbeszélgetünk, sokkal jobban igyekszem megoldást találni a problémájára. Sőt, ilyenkor van, hogy felhívom a figyelmét a kedvezményekre, amelyek esetleg elkerülték a figyelmét.
Bevallom, előfordult már, hogy miután egy ideges ügyfél elkezdett csúnyán beszélni velem, letettem a telefont, mondván, hogy megszakadt a vonal.
Mielőtt ügyfélszolgálaton dolgoztam volna, sokkal higgadtabb voltam. Most szinte állandóan ideges vagyok, és biztos, hogy a jövőben nem szeretnék emberekkel foglalkozni.
Sokan nem is gondolnák, de ha valaki kedvesen beszél velünk a telefonban, az szinte az egész napunkat fel tudja dobni. Még ma is emlékszem arra az ügyfélre, aki a beszélgetés után levelet is írt arról, hogy mennyire hálás a segítségemért.
Egyszer egy vásárlónk a WC-n ülve hívott fel, és érdeklődött a csomag hollétéről. Mindent hallottam a háttérből. Alig bírtam visszafogni a nevetésemet.

Szinte minden munkakörben vannak olyan titkok, amelyeket a dolgozók sosem árulnának el, ez pedig az éttermeknél is így van. Az alábbi ételek például nem biztos, hogy mindig frissen készülnek!