Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

10 alapanyag, ami jót tesz a bélflórádnak

bélflóra,emésztőrendszer
Facebook
Twitter
Pinterest
A bélrendszer fontos szerepet játszik abban, hogy egészséges maradj és a lehető legjobban fel tudja használni a szervezeted a bevitt tápanyagokat.

Tudtad?


A beleidben található a legnagyobb számban immunsejt és hormonsejt, ezért is állítják sokan, hogy az erős immunrendszer egyik kulcsa az egészséges emésztőrendszer.

Éppen ezért jó ötlet odafigyelni arra, hogy olyan alapanyagokat fogyassz, amik jót tesznek a bélflórádnak, emésztőrendszerednek. A következő 10 hozzávaló például ilyen:

1. Fokhagyma

Tápanyagokban gazdag prebiotikum, sok antioxidánssal és allicinnel: bizonyítottan javítja a vérkeringést, a szív egészségét és az immunrendszert.

2. Banán

Ezek a prebiotikum-erőművek gyorsan megtöltik a gyomrodat, káliumforrásként pedig tökéletes nasiként fogyaszthatók futás előtt és után is.

3. Spárga

Benne inulin nevű prebiotikus rost, folsav, A-, C- és E- antioxidáns hatású vitamin és K-vitamin. Minél kevésbé hőkezeled, annál több rost marad benne (szóval futás előtt vigyázz, mennyire sütöd, vagy főzöd meg).

4. Joghurt

Tele probiotikus „élőflórával”. A probiotikumok növelhetik a baktériumok számát, emellett javítják a meglévők működését.

5. Erjesztett zöldségek

A tejsavas erjesztés során a zöldséget saját levükben vagy sós lében teszik el, hogy elszaporodhassanak bennük a jó baktériumok, amik a bélrendszernek is jót tesznek.

Olvasd el ezt is

6. Csicsóka

Ezek a rücskös, prebiotikus gumók a krumplit helyettesíthetik, viszont alacsonyabb a glikémiás indexük (GI), ezért tovább eltelítenek.

7. Kefír

Élőflórás erjesztett ital természetes vagy növényi tejből. Smoothie-hoz, levesekhez adva vagy gyümölccsel fogyaszd, citrommal pedig kiváló salátaöntet válhat belőle.

8. Diófélék és magok

Mikrobiomunkat (az emberi testben lévő mikrobák összessége, amik többek között segítenek az immunrendszer működésében is) táplálják és erősítik a diófélékben (és olívaolajban) található értékes zsírsavak és polifenolok.

9. Miszó

Szójabab, árpa és barna rizs erjesztésével készül a keleti csoda, prebiotikus és probiotikus tulajdonságokkal is rendelkezik. Használd mártogatósnak, öntetnek vagy levesbe.

10. Kombucha

Kissé ecetes ízű erjesztett tea. Akár otthon is elkészíthető fekete vagy zöld teából, cukorból és kovászból (baktériumok és élesztő szimbiotikus kolóniájából).

Neked melyik a kedvenced?


Olvasnál még a témában?

Galéria / 9 kép

A legfontosabb vitaminok futóknak

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Télen sem kötelező meghízni! Tippek, hogy tartsd a formád akkor is, ha nem sokat teszed ki a lábad a lakásból

A kijárási korlátozás és a tél közeledte kifejezetten jó környezet a pluszkilóknak, de nem törvényszerű, hogy ebben a helyzetben mindenkinek fel kellene szednie egy kis felesleget, sőt!

Kép

Ezeket a szempontokat gondold át, ha fejlámpát szeretnél vásárolni!

Ahhoz, hogy biztonságosan tudjál edzeni a téli hónapok sötét órái alatt két nagyon fontos dolgot mindenképpen biztosítanod kell. Az egyik, hogy látszódjál, a másik pedig, hogy lássál. Ezekre egyszerű megoldást nyújt egy jó fejlámpa.

Kép

Ha idén télen kezdesz bele a kinti futásba, EZEKET mindig tartsd észben!

Gond nélkül futsz tavasztól őszig futópályán vagy terepen, aszfalton, ám ha igazán hideg lesz, szeretsz futópadra váltani? Ha csak nincs otthon egy, akkor marad a kinti edzés, amiről nem árt tudnod néhány dolgot!

Kép

Mister Börzsöny, alias Takács Krisztián Csipi tízszeres Kör teljesítő

10 hónappal ezelőtt egy kávézóban ültünk Takács Krisztián Csipivel. Megkérdeztem tőle mikor lesz a következő, a tizedik teljesítése. Azt mondta, idén ősszel, mert az év első felében az Ultrabalatonra készül. Múlt szombaton 10 órakor neki is vágott ismét ennek az embert próbáló kihívásnak, és szokásához híven hiba nélkül teljesítette.

Kép

3 nagyon praktikus tipp, ami segít, hogy idén télen még erősebb legyen az immunrendszered!

A gyömbértea és a vitamindús étrend is nagyon kell az immunrendszernek, de idén télen fokozottabban kell figyelni a szervezet ellenállóképességének erősítésére. 3 szuper tipp következik!

Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem