bőrápolás télen, téli futás, bőrápolás,

6 téli bőrápolási tipp a szabadban futóknak

Forrás: ZinaidaSopina / Getty Images
A téli futások során nemcsak arra érdemes ügyelni, hogy az időjárásnak megfelelő ruházatot öltsd magadra, hanem a bőrre is fokozott figyelmet kell fordítani, mert a napfényhiány miatt nem jut annyi D-vitamin a szervezetbe, és a hideg, szeles klíma is fokozottan igénybe veszi a kültakarónkat.

Némi edzés előtti és azt követő törődéssel sokat tehetsz azért, hogy a legrosszabb időjárási körülmények között is rugalmas és egészséges maradjon a bőröd.

1. Mindig használj fényvédőt

Csak azért, mert télen nem süt a nap olyan hosszan és erősen, az UV-sugarak még mindig károsíthatják a bőrt. Ha egy szikrázó napos téli délelőttöt a szabadban töltesz, például futva, használj az arcodra fényvédőt tartalmazó hidratálót.

2. Öltöztesd fel a szabad bőrfelületeket is

A kezek és az arc viselik leginkább az időjárás okozta terhet. A kezekre nyilván a kesztyű a megoldás, az arcra pedig egy símaszk lenne, de legalább is csősál, amit felhúzhatsz akár az orr fölé is. Ha a saját leheleteddel nyirkosan tartod az arc bőrét, sokat tettél azért, hogy ne kelljen extra mennyiségű hidratálót rákenni.

3. Külső-belső hidratálás

A hideg időjárás rendkívül gyorsan kiszáríthatja a bőrt, ezért ebben az időszakban sokkal erősebb hatóanyagú arckrémekre lesz szükséged, illetve gyakoribb alkalmazásukra. Viszont a belső hidratációról sem szabad megfeledkezni, ha nem esik jól elfogyasztani most 2-3 liter vizet, igyál gyógyteákat, amiknek a vízháztartás egyensúlyban tartásán túl, további előnyeit élvezheted. Az irritáltabb bőrfelületekre, így például a kéz bőrére szintén extra figyelmet kell fordítani, érzékeny bőrre való kézápolóval, kézpakolással.

4. Használj ajakbalzsamot

Az ajkak bőre is megsínyli a téli szezont. Szélben, hidegben jóval könnyebben kirepedhet, aminek vége az is lehet, ha a szájszélek is érintettek lesznek, hogy szinte ki sem tudod nyitni a szád. Repedezett, sebes ajkakkal az étkezés is kellemetlenné válhat, jobb tehát a megelőzés, használj balzsamot erre a területre is.

ajakápolás, ajakbalzsam, futás télen, bőrápolás, téli bőrápolás
Forrás: Getty Images

5. Kerüld a forró vizet tisztálkodáskor

Persze, hogy csábító a forró fürdő hosszú futás után, de sajnos a forró víz tovább ronthat a helyzeten, mert nagyon szárítja a bőrt. Törekedj meleg, ne túl forró vízre, illetve a nem túl hosszas fürdőzésre. Esetleg igyál meg egy csésze meleg teát vagy kávét, mielőtt lezuhanyoznál, így lehetőséget adva a testednek arra, hogy kicsit felmelegedjen, mire a fürdőbe kerülsz.

6. A testápolásról se feledkezz meg

A hideg a ruházat alatti testrészek bőrét is megviseli. A pikkelyes, vörös, irritált bőrre speciális készítményeket válassz, előzetesen akár bőrgyógyásszal egyeztetve. Ne érezd elvesztegetett időnek azt, amit ezekben a hónapokban a bőrödre szánsz!

A JOY-napok kuponjaival november 11-14. között például olyan bőr- és testápolási termékek közül válogathatsz kedvezményes áron, mint az Eucerin, Bioderma, vagy Manna natúr kozmetikumok. Ebben az időszakban rekordmennyiségű, akár 70 százalékos kedvezmény vár rád országszerte, több mint 500 kupon közül válogathatsz, köztük hazai alkotók és vállalkozások termékeiből, szolgáltatásaiból.