Borítókép: Büntetőkör #53 - A mindennapos tesi: A tesi egy Spartathlon-finisher, általános iskolai tanár és egy fizioterapueta  szemszögéből

Büntetőkör #53 - A mindennapos tesi: A tesi egy Spartathlon-finisher, általános iskolai tanár és egy fizioterapueta szemszögéből

Egy nagyon szuper új, 9 részes mini évaddal érkezett Simonyi Balázs a Büntetőkör podcastsoroztaban - ennek negyedik részét hallgathatod meg most!

A cél: egyéni történeteken, tapasztaltokon át feltárni a testneveléshez való kapcsolatunkat, hozzáállást diák, szülő és tanár részéről. Az adásokban feltűnik sok aktív és nyugdíjas testnevelő, főállású, besegítő, napközis, speciális igényű gyerekekkel foglalkozó, edző, gyógytornász és fizioterapeuta, nő és férfi egyaránt.

  • Megszólalnak mai és egykori diákok - örömökről, frusztrációkról, vegyes tesis élményekről.
  • Szülők és gyerekek elvárásokról, hozzáállásról. És ne feledjük: sok testnevelő tanár szülő is, tehát látják az érem két oldalát, és elmondhatják: mit várnak el szülőként egy ideális tesitanártól.
  • Szó lesz az adásfolyamban a sport megszerettettetéséről, hozzáállásról diák és tanár részéről, megközelítésekről, (de)motivációról, mindennapos tesiről.
  • Korszellemről, generációs különbségekről. Milyen módszerekkel lehet megfogni a mai gyerekeket, amikor nagyságrendekkel több hatás éri őket, mint akár 10 vagy 30 éve.
  • Mi korszerűtlen és mi életszerűtlen? Mi ódivatú és mi mai is menő? Mennyire igazságos azt mondani, hogy a tesi megrekedt a múltban, és hogy sok tanár csak a nyugdíjig akarja kihúzni alibi tesioktatással? Lehet, hogy a régi beidegződések ma is működnek?
  • Személyes sztorik, tesivel kapcsolatos gondolatok és önreflexiók jönnek. Beszélünk sztereotípiákról, szakbarbárságról. Testnevelők szubkultúrájáról. Arról, hogy ki milyen sportot "erőltet" a gyerekekre.
  • Beszélünk arról is, hogy a testnevelésnek mi lenne a missziója, értelme. Körbejárjuk, hogy mik a legbefolyásosabb: körülmények, óraszám, hozzáállás, gyerekanyag, tanár. Mi a mindennapos tesi előnye, hátránya?
  • Egy évfolyamon, egy osztályon belül számos fizikai különbség van: hogyan lehet differenciálni? Mi van az osztályozással vagy a pálcikarajzzal? Tud-e, kell-e egy tesitanárnak vetélkedni külsős órákkal, iskolai sportkörrel vagy egyesületi sportolással, amivel a jegyet is gyakran kiváltják a diákok?
  • Mi van a melegítéssel: nem tudnak vagy nem akarnak? Van-e értelme a tornasornak? Vagy a tesztelésnek, és melyiknek? Talán Cooper? Ingafutás? Van-e értelme a kislabdahajításnak, a távol- és magasugrásnak? Mi van a kinevetéssel? Mi van a menstruáló lányokkal? Egyáltalán: koedukált vagy szétválasztott tesioktatás üdvös?

A kilenc részes adásfolyamból kiderül. A sorozat korábbi részeit is érdemes meghallgatni, ezeket itt találod:

A LEGFRISSEBB RÉSZT PEDIG ITT HALLGATHATOD MEG, AMELYBEN A tesiRŐL egy Spartathlon-finisher, UB 3. általános iskolai tanár, Hallgató-Csík Ivett és egy fizioterapueta-gyógytornász, Sinkó Judit, Moove szemszögéből BESZÉHETÜNK: