Borítókép: Büntetőkör #50 - Mi a helyzet a tesivel? - Szubjektív körkép

Büntetőkör #50 - Mi a helyzet a tesivel? - Szubjektív körkép

Egy nagyon szuper új, 9 részes mini évaddal érkezik Simonyi Balázs a Büntetőkör podcastsoroztaban!

Kilenc részes, szemléletformáló sorozat következik, ami másfél évig készült, sok anyag keletkezett. Ebben körbejárom a testnevelés mai és egykori helyzetét a teljesség igénye nélkül, szubjektívan, de sok oldalt megszólaltatva.

A cél: egyéni történeteken, tapasztaltokon át feltárni a testneveléshez való kapcsolatunkat, hozzáállást diák, szülő és tanár részéről. Az adásokban feltűnik sok aktív és nyugdíjas testnevelő, főállású, besegítő, napközis, speciális igényű gyerekekkel foglalkozó, edző, gyógytornász és fizioterapeuta, nő és férfi egyaránt.

  • Megszólalnak mai és egykori diákok - örömökről, frusztrációkról, vegyes tesis élményekről. Szülők és gyerekek elvárásokról, hozzáállásról. És ne feledjük: sok testnevelő tanár szülő is, tehát látják az érem két oldalát, és elmondhatják: mit várnak el szülőként egy ideális tesitanártól.
  • Szó lesz az adásfolyamban a sport megszerettettetéséről, hozzáállásról diák és tanár részéről, megközelítésekről, (de)motivációról, mindennapos tesiről.
  • Korszellemről, generációs különbségekről. Milyen módszerekkel lehet megfogni a mai gyerekeket, amikor nagyságrendekkel több hatás éri őket, mint akár 10 vagy 30 éve.
  • Mi korszerűtlen és mi életszerűtlen? Mi ódivatú és mi mai is menő? Mennyire igazságos azt mondani, hogy a tesi megrekedt a múltban, és hogy sok tanár csak a nyugdíjig akarja kihúzni alibi tesioktatással? Lehet, hogy a régi beidegződések ma is működnek?
  • Személyes sztorik, tesivel kapcsolatos gondolatok és önreflexiók jönnek. Beszélünk sztereotípiákról, szakbarbárságról. Testnevelők szubkultúrájáról. Arról, hogy ki milyen sportot "erőltet" a gyerekekre.
  • Beszélünk arról is, hogy a testnevelésnek mi lenne a missziója, értelme. Körbejárjuk, hogy mik a legbefolyásosabb: körülmények, óraszám, hozzáállás, gyerekanyag, tanár. Mi a mindennapos tesi előnye, hátránya?
  • Egy évfolyamon, egy osztályon belül számos fizikai különbség van: hogyan lehet differenciálni? Mi van az osztályozással vagy a pálcikarajzzal? Tud-e, kell-e egy tesitanárnak vetélkedni külsős órákkal, iskolai sportkörrel vagy egyesületi sportolással, amivel a jegyet is gyakran kiváltják a diákok?
  • Mi van a melegítéssel: nem tudnak vagy nem akarnak? Van-e értelme a tornasornak? Vagy a tesztelésnek, és melyiknek? Talán Cooper? Ingafutás?
  • Van-e értelme a kislabdahajításnak, a távol- és magasugrásnak? Mi van a kinevetéssel? Mi van a menstruáló lányokkal? Egyáltalán: koedukált vagy szétválasztott tesioktatás üdvös?

A kilenc részes adásfolyamból kiderül. Az első adást érdemes meghallgatni az új belépőknek, az segít navigálódni és összefoglalást nyújt.

AZ ELSŐ RÉSZBEN:

Mi a helyzet a tesivel?- Szubjektív körkép, személyes bevezető az adássorozathoz Simonyi Balázstól! Itt hallgathatod meg:

A KORÁBBI ADÁSOKAT A KÉPRE KATTINTVA TALÁLOD: