Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Maradj fitt a karantén alatt is – tények és tévhitek az edzésről és egészséges táplálkozásról

izom,erősítés,edzés,táplálkozás,diéta,fogyás,tévhitek
Facebook
Twitter
Pinterest
Ahhoz, hogy kihozhasd magadból a maximumot táplálkozás és edzés terén, nem árt tisztában lenned azzal, hogy mik azok a téves információk, amik hátráltathatnak abban, hogy elérd a céljaidat!
A cikk támogatója a Magne B6 Izom Plusz

Szakértőink segítségével összeállítottunk egy listát, amik a leggyakoribb mítoszok az edzéssel, izmok és teljesítményed fejlesztésével, na meg a fölös kilók leadásával kapcsolatban!

futás,egészség,sport
forrás: Getty Images
  1. Ha sokat futunk, bármit ehetünk mellette
    Rengetegen elkövetik azt a hibát, hogy nem figyelnek oda a bevitt kalóriák elfogyasztására, mert „úgyis lefutják”. De, ha belegondolsz, hogy fél óra közepes tempójú futással nagyjából 300kcal-t lehet elégetni (nyilván egyénileg változik), ami egy fél tábla csoki, akkor már láthatod, hogy ez nem így van. A rendszeres sportolás mellett is oda kell figyelni a kiegyensúlyozott és mértékletes étkezésre.

  2. Az izmok fejlődéséhez a fehérjefogyasztás az egyedüli kulcs
    Valóban igaz, hogyha nem fogyasztasz megfelelő mennyiségű és minőségű proteinforrást, akkor hiába edzel keményen, az izmaid nem fognak fejlődni, azonban nem csak erre kell odafigyelni! Az izmaid számára különböző egyéb, ásványi anyagok és vitaminok is fontosak. Az izmok összehúzódása és a szívverés szabályozása is a kalciumtól függ például, a magnézium pedig a normál izomműködéshez járul hozzá. Hiányában akár görcsök léphetnek fel, amik jelentősen hátráltathatnak az élvezetes sportolásban.

  3. Lehet bizonyos területekről helyben zsírt égetni
    Sajnos, helyi zsírégetés nincs, tehát nem lesz pusztán az állandó felülésektől lapos és kockás hasad. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, a testzsírszázalékodat kell globálisan csökkenteni. Ehhez a tudatos táplálkozás és rendszeres sport a kulcs.

  4. A súlyzós edzéstől vastagok leszünk
    Sokan félnek a súlyzós, erősítő edzésektől, pedig nem kellene: minél több izom van a testedben, annál több kalóriát éget a szervezeted általánosságban (tehát a fogyásban is segít). Illetve a testépítők nem pusztán a nagy súlyos tréningektől néznek ki úgy, ahogy, hanem attól is, amit mellette bejuttatnak a szervezetükbe táplálkozással és étrend-kiegészítőkkel. Neked csak a minőségű tápanyagokra, és a vitaminok és ásványi anyagok fogyasztására kell figyelned!

  5. Egészséges nasikból bármennyit lehet enni
    Ó, bárcsak így volna! Azonban attól még, hogy valami egészséges, nem feltétlenül diétás is. Például a magvak és aszalt gyümölcsök kifejezetten jótékony hatással vannak a szervezetedre, azonban igazi kalóriabombák, szóval velük is érdemes vigyázni!
magne b6 izom+,magneb6,magnézium
Tovább olvasok
Kép

Miért fuss terepfutó-cipőben terepen – pláne ázott, sáros talajon?

Szeretsz terepen is futni, de még nincs terepfutócipőd? Ne szalaszd el a vásárlást most ősszel, a JOY-Napok kuponjaival jelentős kedvezménnyel juthatsz hozzá új futócipődhöz is.

Kép

5 dolog, amit a 30-as éveidre mindenképp tudnod kellene, ha fogyni akarsz!

Fogyni minden életkorban nehéz, pláne egy bizonyos kor felett. Huszévesen még az ember kiahgyja a vacsorát, és egy hónap alatt lemegy 3 kiló, ám egy idő után ezt már képtelenség véghez vinni...

Kép

Kemény fókusz és komoly céltudatosság kellett ahhoz, hogy tegnap új 24 órás magyar csúcs szülessen – interjú Csécsei Zoltánnal

A hétvégi Balatonalmádiban megrendezett 24 órás országos bajnokságon 277,484 km-t futott Csécsei Zoltán, ezzel átvette Bódis Tamástól a tavaly megszerzett magyar csúcsot és rögvest az idei világranglista élére állt ebben a versenyszámban.

Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem