Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Mire ügyelj, ha nagy melegben futni mész?

Mire ügyelj, ha nagy melegben futni mész?
Facebook
Twitter
Pinterest
Az elmúlt hetekben ízelítőt kaptunk a nyári melegből és az előrejelzések szerint egyelőre folytatódnak a 30 pluszos napok. Íme pár praktika, amelyekkel elviselhetőbbé válnak a kánikulai futások.

Számomra a futás életforma, sem a téli hidegek, sem a nyári kánikula miatt nem állok le a futás szeréről. Pusztán megpróbálok alkalmazkodni a körülményekhez.

Pár gondolat, tanács, mit csinálj másképp, míg tart a nagy meleg:

1. Még fontosabb a bőséges folyadékbevitel. Egyrészt futás előtt is folyamatosan iszom, másrészt a rövidebb futásokhoz (30-50 perces) is viszek magammal folyadékot, vagy olyan útvonalon futok, ahol van vízvételi lehetőség (nyilvános csap, forrás, kút, bolt).

2. Fontos az ásványi anyagok pótlása. Nemcsak folyadékot, hanem ásványi anyagokat is veszítesz az izzadással, így fokozott szerepe van meleg időben ezek pótlásának. Egy órás futások felett igyál izotóniás italt, vagy fogyassz akár csak sót, sótablettát.

3. Használj naptejet a leégés ellen.

4. Használj kidörzsölés ellen krémet (Vazelin, Lanolin, Sudocrem). Kend be alaposan a kidörzsölődésre hajlamos hajlatokat, hosszabb futás esetén a talpat, lábfejet.

5. Hosszabb futás esetén a férfiaknak javasolt leragasztani a mellbimbót (ezt nem pusztán kánikula idején javaslom).

6. Könnyű, világos színű sapka használata.

7. Hosszabb futások során a közkutaknál gyakran vizezem be a fejem és a testem, ezzel is frissítem, illetve hűtöm magam.

8. Tempósabb futásaimhoz igyekszem árnyékos, esetleg erdei környezetet választani. A nap sem süt rám a fák lombjai miatt, illetve az erdei út nem aszfalt, így nem sugározza vissza a hőt.

9. Kezdj hajnali órában vagy fuss késő délután esetleg este.

10. Ha muszáj melegben futnom, akkor gyakran csak kis iramjátékos futást végzek, így gyakorlatilag szűk egy óra alatt átmozgatom magam.

11. Ne igyál nagyon hideg vizet, sört, jeges limonádét, stb. rögtön edzés után. Sajnos én ittam, pár napja fáj is a torkom emiatt.

12. Válaszd meg jól a ruházatodat. Én imádom a pamut és fél technikai ruházatot, de most csak technikai ruhákat veszek fel. Sokkal jobban szellőzik és nem gyűjti össze az izzadtságot.

13. Ha mégis napos helyen kell futnod, tegyél a tarkódra egy vékony törülközőt vagy textilpelenkát, amelyet vizezz rendszeresen a futás során.

14. Válassz a szokásosnál alacsonyabb intenzitású tempót.

Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem