Ne hagyd, hogy ezek elvegyék a kedved, ha az újévi fogadalmad a futás!

Ha most kezdesz el futni, nincs könnyű dolgod. Az eleje nehéz, mert nem vagy annyira ott fejben, mint egy gyakorlott futó, valószínűleg az erőnléteden is van mit javítani, a motivációt megtartani pedig őrülten nehéz. Abban szeretnénk segíteni, hogy már előre felkészülhess azokra az akadályokra, amelyekkel a kezdők leggyakrabban találkoznak, hogy kikerülhesd azokat!

Ha most kezdesz el futni, nincs könnyű dolgod. Az eleje nehéz, mert nem vagy annyira ott fejben, mint egy gyakorlott futó, valószínűleg az erőnléteden is van mit javítani, a motivációt megtartani pedig őrülten nehéz. Abban szeretnénk segíteni, hogy már előre felkészülhess azokra az akadályokra, amelyekkel a kezdők leggyakrabban találkoznak, hogy kikerülhesd azokat!

Olvasd el ezt is!

Az időjárás

Hideg van és csúszik az út, sokszor még a szél is fúj: ha már rutinos futó leszel, ez annyira nem fog zavarni, ráadásul tudod majd, hogyan kell megfelelően öltözni az időjáráshoz. Szóval készülj fel arra, hogy a futás nem olyan rossz, mint amilyennek most tűnik. Talán jobb, ha az első két hónapban inkább a futópadon kísérletezel, és akkor merészkedsz ki a szabadba, amikor már komfortosabban érzed magad ebben a helyzetben.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! 8 tipp kezdő futóknak

Fokozatosság

Lehet, hogy elsőre egy percet sem bírsz végigkocogni, de az is előfordulhat, hogy egy másik sport miatt olyan szuper az állóképességed, hogy egyből megy az 5km! A lényeg, hogy először teszteld le, hogy mennyit bírsz, ha úgy megy jól, hogy egy percet sétálsz, egy percet futsz, és maximum 10 percig bírod, az sem baj, valahol el kell kezdeni. Az első alkalmakkor mindenképpen lassan menj, nyugodtan sétálj bele.

Lankadó lelkesedés

Arra is készülj fel, hogy nem leszel mindig olyan lelkes, mint az elején. Talán az első héten simán felkelsz egy órával hamarabb a megszokottnál, hogy le tudj menni kocogni munka előtt, de két hét után elkaphat a lustaság, és a benned élő kisördög lenyomja az ébresztő órát. Ne stresszelj azon, ha egy vagy két alkalmat kihagysz. De ennél többet semmiképpen se, mert után nehéz lesz visszaállni. Ha úgy érzed, egyelőre túl sok ez neked, ritkítsd meg az alkalmakat, és inkább menj kevesebbszer, de rendszeresen!

4 nő éppen New Yorkból Washingtonba fut - de vajon miért?

A futás egyúttal egy nőjogi ügyet szolgálna.

Nincs energiád? 6 dolog, ami segít kirobbanó formába kerülni

Ha az utóbbi időben úgy érzed, hogy soha nincs elég erőd a futásokhoz, edzésekhez, vagy úgy általában a mindennapokhoz, az alábbi változások a segítségedre lesznek!

5 ok - ezért hízol el télen

A telet sokan utálják: hideg, latyakos és a napot is ritkán látod. Mindenki köhög, beteg és a bankkártyádon is jóval kevesebb a pénz.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft