Sérült vagy? 4 dolog, amit tilos csinálnod

Mindannyiunkkal megtörtént már, vagy megtörténik valamikor, és tudjuk, hogy mennyire rossz egy sérülés. De tudtad, hogy a gyógyulás gyorsasága és sikere leginkább tőled függ? Ha ezeket NEM csinálod, sokkal hamarabb és könnyebben meggyógyulsz, mint gondolnád!

Mindannyiunkkal megtörtént már, vagy megtörténik valamikor, és tudjuk, hogy mennyire rossz egy sérülés. De tudtad, hogy a gyógyulás gyorsasága és sikere leginkább tőled függ? Ha ezeket NEM csinálod, sokkal hamarabb és könnyebben meggyógyulsz, mint gondolnád!

Ezeket tilos csinálnod:

  1. Fájdalomcsillapítókon élni
    Igen, nagyon nehéz leállni az edzésekkel, de ha csak úgy megy, hogy folyamatosan erős fájdalomcsillapítókkal tömöd magad, csak becsapod a tested, és a végén még rosszabb lesz minden. Hiszen nem érzed, milyen terhelést bírsz, így olyan dolgokat is megcsinálsz, amit a tested nem bírna el. Ráadásul függővé tesznek a gyógyszerek. Néha-néha nem baj, ha beveszel egyet fontosabb esemény előtt, de rendszeresen tilos!

  2. Túl sokat jegelni
    A sportolók körében a jegelés már egy ősrégi eszköz a sérülések kezelésében, viszont vigyázni kell vele! Ha túl sokat használod, lelassítod a vérkeringést, ami épp hogy lelassítja a gyógyulási folyamatot is, ahelyett hogy segítené. Így csináld: reggel és este jegeld a sérült területeket maximum 10 percig.

  3. Folytatni az edzéseket
    Akármennyire is rossz, pihenni kell! Lehet, hogy csak egy hétről van szó, és lehet hogy többről, de a futást mindenképpen mellőznöd kell. De ez nem azt jelenti, hogy sportolni sem szabad. Bringázz, ússz, jógázz – mindegy, csak csökkentsd a terhelést a sérült területeken!

  4. Nem foglalkozni az érzéseiddel
    Egy sportfanatikus számára komoly érzelmi válság, ha nem edzhet. Komolyabb esetekben akár depressziót is okozhat. Fontos, hogy beszélj róla, és próbálj olyan elfoglaltságokat találni, ami enyhíti a fájdalmadat kívül-belül!
Olvasd el ezt is!
Játssz a társaddal futás közben!

Amerikában van egy játék, „Would you rather” a neve, melynek lényege, hogy a kérdésben feltett két opció közül kell kiválasztani azt, amelyik szimpatikusabb.

Az ünnepek alatt fuss kevesebbet, figyelj a családra jobban!

Mindjárt itt a karácsony. Az ősz elrepült és már talán kezdetét is vette a nagy hajtás.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft