Sérült vagy? 4 dolog, amit tilos csinálnod

Mindannyiunkkal megtörtént már, vagy megtörténik valamikor, és tudjuk, hogy mennyire rossz egy sérülés. De tudtad, hogy a gyógyulás gyorsasága és sikere leginkább tőled függ? Ha ezeket NEM csinálod, sokkal hamarabb és könnyebben meggyógyulsz, mint gondolnád!

Mindannyiunkkal megtörtént már, vagy megtörténik valamikor, és tudjuk, hogy mennyire rossz egy sérülés. De tudtad, hogy a gyógyulás gyorsasága és sikere leginkább tőled függ? Ha ezeket NEM csinálod, sokkal hamarabb és könnyebben meggyógyulsz, mint gondolnád!

Ezeket tilos csinálnod:

  1. Fájdalomcsillapítókon élni
    Igen, nagyon nehéz leállni az edzésekkel, de ha csak úgy megy, hogy folyamatosan erős fájdalomcsillapítókkal tömöd magad, csak becsapod a tested, és a végén még rosszabb lesz minden. Hiszen nem érzed, milyen terhelést bírsz, így olyan dolgokat is megcsinálsz, amit a tested nem bírna el. Ráadásul függővé tesznek a gyógyszerek. Néha-néha nem baj, ha beveszel egyet fontosabb esemény előtt, de rendszeresen tilos!

  2. Túl sokat jegelni
    A sportolók körében a jegelés már egy ősrégi eszköz a sérülések kezelésében, viszont vigyázni kell vele! Ha túl sokat használod, lelassítod a vérkeringést, ami épp hogy lelassítja a gyógyulási folyamatot is, ahelyett hogy segítené. Így csináld: reggel és este jegeld a sérült területeket maximum 10 percig.

  3. Folytatni az edzéseket
    Akármennyire is rossz, pihenni kell! Lehet, hogy csak egy hétről van szó, és lehet hogy többről, de a futást mindenképpen mellőznöd kell. De ez nem azt jelenti, hogy sportolni sem szabad. Bringázz, ússz, jógázz – mindegy, csak csökkentsd a terhelést a sérült területeken!

  4. Nem foglalkozni az érzéseiddel
    Egy sportfanatikus számára komoly érzelmi válság, ha nem edzhet. Komolyabb esetekben akár depressziót is okozhat. Fontos, hogy beszélj róla, és próbálj olyan elfoglaltságokat találni, ami enyhíti a fájdalmadat kívül-belül!
Olvasd el ezt is!
Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft