Gondolkozz és fuss jobban!

Rengetegszer írtunk már a mentális felkészülés fontosságáról, hiszen ma már bizonyított, hogy a gondolatok segíthetnek a jobb eredmény elérésében.

Rengetegszer írtunk már a mentális felkészülés fontosságáról, hiszen ma már bizonyított, hogy a gondolatok segíthetnek a jobb eredmény elérésében.

Sőt, az is kiderült, hogy vannak olyan gondolatok, melyek segítenek, mások viszont negatívan is hathanak a teljesítményedre. Minél több módszert próbálsz ki, annál nagyobb az esély arra, hogy megtalálod a számodra tökéleteset. A kezdő futók gyakran az elterelést választják, mivel nem nagyon ismernek más taktikát.

Gondolati minták
Az elit futók a metakogníció mesterei: eltervezik, mire kell gondolniuk majd a verseny különböző szakaszaiban, hogy a lehető legjobban teljesítsenek. A verseny után pedig megvizsgálják, melyik módszer vált be a legjobban és melyik kevésbé. Akkor zökkentél ki, amikor arra koncentráltál, hogy nyugodt maradj? Viszont sikerült felgyorsulnod, amikor az előtted futó versenyzőre koncentráltál? Ezeket mindenképp jegyezd meg!

Kísérletezz
Fenn tudod tartani a tempót a célvonalig? - ez a versenyzés egyik alapkérdése. Ahhoz, hogy válaszolni tudj rá, folyamatosan figyelned kellene a tested, viszont ha így teszel, nehezebbnek tűnik a futás. Érdemes ezért minden 2. kilométernél megvizsgálnod a tempód és azt, hogy érzed magad, utána pedig ismét a versenyre koncentrálnod. Figyelj arra, hogy könnyed léptekkel haladj, a vállaid engedd le, a karjaid szabadon mozogjanak, az arcizmaid lazítsd el. Ha pedig a versenyre koncentrálnál, oszd el kisebb részekre a távot és minden részre találj ki valamilyen célt.

Beszélj magadhoz
Annie Bersagel maratonfutó kedvenc mantrája a “nyugodt magabiztosság”, Ryan Valilé pedig a “még egy mérföld”. Érdemes kitalálnod magadnak valamilyan pozitív gondolatot, amit a verseny során bekövetkező nehezebb pillanatokban használhatsz arra, hogy erőt meríts belőle.

Nincs energiád? 6 dolog, ami segít kirobbanó formába kerülni

Ha az utóbbi időben úgy érzed, hogy soha nincs elég erőd a futásokhoz, edzésekhez, vagy úgy általában a mindennapokhoz, az alábbi változások a segítségedre lesznek!

5 ok - ezért hízol el télen

A telet sokan utálják: hideg, latyakos és a napot is ritkán látod. Mindenki köhög, beteg és a bankkártyádon is jóval kevesebb a pénz.

5 tipp - így állítsd meg az izzadást edzés után

Hogy ne ragadj az izzadtságtól még órákkal edzés után sem…

Rövidítsd le a megfázásod 3 nappal

Egy tabletta elég ahhoz, hogy megállítsa az orrfolyást!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft