Gondolkozz és fuss jobban!

Rengetegszer írtunk már a mentális felkészülés fontosságáról, hiszen ma már bizonyított, hogy a gondolatok segíthetnek a jobb eredmény elérésében.

Rengetegszer írtunk már a mentális felkészülés fontosságáról, hiszen ma már bizonyított, hogy a gondolatok segíthetnek a jobb eredmény elérésében.

Sőt, az is kiderült, hogy vannak olyan gondolatok, melyek segítenek, mások viszont negatívan is hathanak a teljesítményedre. Minél több módszert próbálsz ki, annál nagyobb az esély arra, hogy megtalálod a számodra tökéleteset. A kezdő futók gyakran az elterelést választják, mivel nem nagyon ismernek más taktikát.

Gondolati minták
Az elit futók a metakogníció mesterei: eltervezik, mire kell gondolniuk majd a verseny különböző szakaszaiban, hogy a lehető legjobban teljesítsenek. A verseny után pedig megvizsgálják, melyik módszer vált be a legjobban és melyik kevésbé. Akkor zökkentél ki, amikor arra koncentráltál, hogy nyugodt maradj? Viszont sikerült felgyorsulnod, amikor az előtted futó versenyzőre koncentráltál? Ezeket mindenképp jegyezd meg!

Kísérletezz
Fenn tudod tartani a tempót a célvonalig? - ez a versenyzés egyik alapkérdése. Ahhoz, hogy válaszolni tudj rá, folyamatosan figyelned kellene a tested, viszont ha így teszel, nehezebbnek tűnik a futás. Érdemes ezért minden 2. kilométernél megvizsgálnod a tempód és azt, hogy érzed magad, utána pedig ismét a versenyre koncentrálnod. Figyelj arra, hogy könnyed léptekkel haladj, a vállaid engedd le, a karjaid szabadon mozogjanak, az arcizmaid lazítsd el. Ha pedig a versenyre koncentrálnál, oszd el kisebb részekre a távot és minden részre találj ki valamilyen célt.

Beszélj magadhoz
Annie Bersagel maratonfutó kedvenc mantrája a “nyugodt magabiztosság”, Ryan Valilé pedig a “még egy mérföld”. Érdemes kitalálnod magadnak valamilyan pozitív gondolatot, amit a verseny során bekövetkező nehezebb pillanatokban használhatsz arra, hogy erőt meríts belőle.

A 4 legegyszerűbb superfood, ami szuperegészségesen tart

Nem csak a matcha, a maca, a chia mag és a quinoa szuperkaja. Hanem pár könnyen fellelhető alapélelmiszer is!

Ezért kerüld a hosszú, forró fürdőket télen

Egy hasznos tanács a téli időszakra: ints búcsút a száraz bőrtől és hajtól, ha szép akarsz lenni karácsonyra.

3 táplálkozási szabály, amit nyugodtan megszeghetsz az ünnepek alatt

Ha egész évben odafigyeltél arra, mit eszel, karácsonykor nyugodtan lazíts egy kicsit, hogy kiélvezd az ünnep minden részét.

5 ok, amiért fájhat a mellkasod futás közben

Több dolog is okozhat mellkasi fájdalmat, nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Bár a tünetek ijesztőek, gyakran elég banális dolgok állhatnak a háttérben.

3 hack, amitől minden futás sokkal, de sokkal kényelmesebb lesz

Olyan apróságokról van szó, amik elsőre semmiségnek tűnnek, ám ha kipróbálod, sokkal komfortosabbak lesznek az edzéseid!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft