Felkészülés a 30K-ra: a negyedik heti edzésterv

Nyaralás alatt tartani egy kemény edzésprogramot nem könnyű, de azért megpróbálkoztam vele….

Nyaralás alatt tartani egy kemény edzésprogramot nem könnyű, de azért megpróbálkoztam vele….

Az előző heti tervet itt nézheted meg:

A harmadik hét könnyedén indult, hétfőn egy laza 5K bemelegítés után egy 10X100-as lendületes futás volt, amit nagyon élveztem. Ezen a héten a jól megszokott keddi edzést Zsuzsi Nike+Run Club edzővel ki kellett hagynom, ugyanis éppen a vakációmat töltöttem, így egyedül kellett kisajtolni a maximumot a testemből. Nos, ez nem volt könnyű! Amikor azt hiszem, hogy nem bírom, Zsuzsi ott van, és azt mondja „Ez fejben dől el! Menni fog, Brigi!”, és akkor megy, még ha nehéz is. Ezért megpróbáltam odaképzelni, ahogy ez mondogatja. Gyilkos volt, de valamelyest segített, hogy egy teljesen más környezetben, a stressztől távol végeztem el a feladatokat, na meg, hogy megkértem a páromat, hogy próbálja mindezt nagyon szigorú arccal végignézni!

Olvasd el ezt is!
Kép

Szerdán tartottam egy heverészős, napozós napot, így ma, csütörtökön teljesen kipihenten vágtam bele a regeneráló, könnyed 10 km-be kora reggel. Valahogy - nem is értem, hogyan - rettentő nehezen ment. Még a regenerálóhoz képest is lassú voltam, ráadásul úgy éltem meg, mintha kétszer olyan hosszú és gyors lett volna. Van ilyen, nem igaz? Kár is keseregni, majd a következő távra összegyűjtöm minden erőmet! Pénteken a Nike+ Training Club applikációval csinálok majd egy jó kis keresztedzést, de mivel nyaralok, csak egy félórásat, ezután pedig szombaton jönne a 18K hétvégi hosszú, amire Zsuzsi azt mondta, hogy a vakációra való tekintettel legyen csak 16. Ez egyelőre még ígysem túl kecsegtető, de igyekszem nagyon odatenni majd magam!

Szilvi, az N+TC edzőm sok törzsizom erősítő gyakorlatot mutat, ezekből minden héten megcsinálok párat.
forrás: Nike+ Training Club
Szilvi, az N+TC edzőm sok törzsizom erősítő gyakorlatot mutat, ezekből minden héten megcsinálok párat.

Mivel Véget ér egy újabb hét, mutatom is a következő heti tervemet:

  • HÉTFŐ: 5K könnyen + 10X100m lendületesen
  • KEDD: 5K bemelegítés + 2K váltogatás: 1 perc erős, 1 perc könnyen + 3K levezetés
  • SZERDA: Pihenőnap
  • CSÜTÖRTÖK: 10K könnyen
  • PÉNTEK: N+TC keresztedzés
  • SZOMBAT: 14K 5:45-ös pace-szel
  • VASÁRNAP: Pihenő
Olvasd el ezt is!
Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft