A jégfürdő tényleg csökkenti a gyulladást?

2005-ben még mindenki arról írt, mennyire jó a jégfürdős regeneráció, mivel csökkenti a gyulladást.

2005-ben még mindenki arról írt, mennyire jó a jégfürdős regeneráció, mivel csökkenti a gyulladást.

10 évvel kősőbb már egyre kevesebben hittek benne. A jégfürdő csökkenti a gyulladást, de lehet, hogy túlságosan is. Mivel az edzés utáni gyulladás jelzi az izmoknak, hogy regenerációra van szükségük, erősödniük kell, a rendszeres jeges áztatás csökkenti az edzés pozitív hatásait.

Egy új kutatás szerint viszont egyenesen semmit nem ér ez a regenerációs módszer.

Alex Hutchinson, a Runner’s World szakértője szerint érdemes a saját tapasztalaidra hagyatkoznod: ha nálad bevált ez a módszer, alkalmazd. Viszont arra ügyelj, hogy ne túl sokszor csobbanj jeges vízbe és csak akkor, ha közeleg egy fontos verseny, vagy gyorsabban akarsz regenerálódni. Ha viszont keményebben edzel és elsődleges célod, hogy az izmaid hozzászoktasd az edzéshez, érdemes ritkábban jégfürdőt venned.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft