Ételek, amiktől fájhatnak az ízületeid

Azt már tudod, mi tesz jót nekik: az olajos halak, magvak segíthetnek, hiszen gyulladásgátló hatásúak. De mik azok az ételek, amik csak rontanak a helyzeten?

Azt már tudod, mi tesz jót nekik: az olajos halak, magvak segíthetnek, hiszen gyulladásgátló hatásúak. De mik azok az ételek, amik csak rontanak a helyzeten?

1. Paradicsom

Általában gyulladásgátló hatásúnak bélyegzik, pedig kutatások is bizonyítják, hogy az ízületi gyulladások egyes típusainál ronthat a betegek állapotán. Talán a benne lévő savaknak köszönhető a hatása. Érdemes kevesebbet enned belőle, ha úgy érzed, ront az állapotodon.

2. Kukorica-, napraforgó-, szója-, és más olajok

Az omega-6 zsírsavak fontosak, ugyanakkor ha jóval többet viszel be belőlók, mint omega-3 zsírsavakból, az negatívan hat az ízületeidre, ráadásul asztmát, gyulladást és szívbetegséget is okozhatnak. Érdemes a reumásoknak 2 vagy 3:1 arányban fogyasztani omega-3 és omega-6 zsírsavakat.

3. Cukros italok

Több kutatás is bizonyította, hogy a cukros, szénsavas üdítők nem csak az alakodnak árthatnak, hanem az ízületeidnek is, hiszen elősegítik a citokinek megjelenését - ezek az anyagok pedig gyulladást okozhatnak.

Olvasd el ezt, mielőtt legközelebb dühösen mennél el futni

Amikor "majd' szét robbansz", a legjobb ötletnek egy kiadós futás tűnik?

Na mi a pálya?

A résztávos pályaedzés szépségei az amatőr futó(anyuka) szemszögéből.

4 nő éppen New Yorkból Washingtonba fut - de vajon miért?

A futás egyúttal egy nőjogi ügyet szolgálna.

Nincs energiád? 6 dolog, ami segít kirobbanó formába kerülni

Ha az utóbbi időben úgy érzed, hogy soha nincs elég erőd a futásokhoz, edzésekhez, vagy úgy általában a mindennapokhoz, az alábbi változások a segítségedre lesznek!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft