A visszaszámlálás indul: hogyan kell készülni a verseny hetében?

Bár sokaknak egy 30km-es táv lefutása már smafu, nekem ez lesz az első, és emiatt nagyon izgulok. A versenyfelkészülés 9 hetét pipáltam ki, ma beléptem az utolsóba, és azon kívül, hogy jön a kedvenc részem, a szénhidrát-feltöltés, agyban is oda kell tennem magam.

Bár sokaknak egy 30km-es táv lefutása már smafu, nekem ez lesz az első, és emiatt nagyon izgulok. A versenyfelkészülés 9 hetét pipáltam ki, ma beléptem az utolsóba, és azon kívül, hogy jön a kedvenc részem, a szénhidrát-feltöltés, agyban is oda kell tennem magam.

Ahogy már többször leírtam, a felkészülésemet Vajda Zsuzsi, a Nike+ Run Club egyik edzője segítette. Tőle kaptam az edzéstervet, a tanácsokat, így természetes volt, hogy erre a hétre is alaposan ellát hasznos tippekkel. A mai napom egy laza 12km-mel indult, holnap pedig pihenek, szerdán a Nike Futóklubban egy könnyedebb váltogatós edzést csinálok végig a kezdő csapattal. Csütörtökön pihenek, pénteken Pulay Szilvi Nike trainerrel hajtunk majd végre egy átmozgató, szinten tartó Nike+ Training Club edzést, szombaton egy nagyon könnyű 4K következik, aztán pedig jön a vasárnap és a nagy nap!

Zsuzsi azt mondta, hogy a verseny előtti párnapos időszak a legalkalmasabb arra, hogy konkrétan elképzeljük, milyen megmérettetésekre számíthatunk a verseny során. Ezeket a kérdéseket tegyük fel:

  • Hogyan tudjuk felvenni már a verseny elején az utazó tempónkat?
  • Hogyan tudjuk legyőzni a fáradságunkat?
  • Mennyire tudunk elszántak maradni, a különböző nehézségek ellenére is?

„A hosszútávú versenyeknél, nagyon fontos a mentális felkészülés is, gyakran segít át bennünket a "holtponton". A verseny előtti héten már csökkentsük az edzésadagot, adjunk elegendő időt a szervezetünknek a regenerálódásra. Gyakoroljuk a versenytempót, de már csak rövidebb távokon.”

- Vajda Zsuzsi
Olvasd el ezt is!

Természetesen, a verseny előtt 3-4 nappal még lehet egy lendületesebb edzést tervezni, a keringésfokozás, és a jó mozgáskoordináció megtartása miatt, de semmiféleképpen nem az edzettségi szintünk javítása érdekében, az utolsó héten már minden lépést megfontoltan, energiatakarékosan kell megtennünk.

„Tervezzük meg előre a verseny napját. Alaposan nézzük át az útvonalat, és osszuk fel magunknak a távot bizonyos szakaszokra. Így a szakaszok teljesítése megnyugtató lesz számunkra a verseny ideje alatt is, valamint a nehézségekre előre fel tudunk készülni, a versenyen már nem érhet bennünket meglepetés.”

- Vajda Zsuzsi

Szerintem ez nem csak nekem, de mindenkinek hasznos, akik a hétvégén futnak, akár kisebb távokon, akár a maratonon!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft