4 időtlen táplálkozási szabály

Liz Applegate, a RW táplálkozási szakértője már 30 éve ír a magazinnak. Az évek alatt lehet, hogy többet tudunk a helyes táplálkozásról, azonban vannak olyan szabályok, amik semmit nem változtak és ma is igazak. Ezekkel ismerkedhetsz most meg.

Liz Applegate, a RW táplálkozási szakértője már 30 éve ír a magazinnak. Az évek alatt lehet, hogy többet tudunk a helyes táplálkozásról, azonban vannak olyan szabályok, amik semmit nem változtak és ma is igazak. Ezekkel ismerkedhetsz most meg.

Nincs varázslat! Az, hogy mit eszel a korodon, fittségeden, nemeden és a genetikádon is múlik, hasonlóan az edzéstervedhez és céljaidhoz. Az szuper, ha utánaolvasol a helyes táplálkozásnak, de mindig magadra kell szabni az ott olvasottakat, hiszen nem vagyunk egyformák. Nagyon hasznos lehet, ha naplót vezetsz az edzésedről és táplálkozásodról is, hogy megtudd, minden tápanyagból megfelelő mennyiségűt viszel-e be és elég üzemanyaggal látod-e el a szervezeted. Erre több applikáció közül is válogathatsz.

Ismétlés a tudás anyja. A futóverseny előtt fontos a felkészülés, de a gyakorlást a konyhában is érdemes bevezetned. Kutatások igazolják, hogy megtaníthatod a szervezeted arra, hogy jobban feldolgozza a szénhidrátokat. A maratonfutók 30-60 percenként fogyasztanak szénhidrátokat, viszont a gyomrát nem mindenki készíti fel erre a folyamatos energiautánpótlásra. Ha te is versenyen indulsz, mindenképp próbáld ki előtte, hogyan viseled a rendszeres tankolást és jegyezd meg, mi vált be nálad és mi kevésbé.

Ne mindig higgy a népszerűségnek. A szuperkajákat okkal nevezik szuperkajáknak. Egészségesek, de attól, hogy rendszeresen fogyasztod őket, nem feltétlenül leszel te a legjobb sportoló. Ugyanez igaz a táplálékkiegészítőkre is. A kelkáposzta, áfonya és édesburgonya tényleg jó választás, de az újonnan felfedezett szuperkajáknak mindig nézz utána.

Maraton, nem sprint. A futópályán gyorsnak kell lenned. De ahhoz viszont, hogy egész életedben megtartsd az egészséges súlyod türelemre és rendszerességre van szükség. Ha például fogyni szeretnél, égess több kalóriát, mint amennyit beviszel. A legfontosabb, hogy kerüld az extremitást és ne sanyargasd magad, hiszen az ilyen kemény diéták hatása csak ideig-óráig tartható fenn. Jegyezd fel, mikor ment fel rád pár kiló és mikor fogytál, hogy tudd, min kell változtatnod a későbbiekben ahhoz, hogy megtartsd a súlyod.

Olvasd el ezt is!
Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft