4 időtlen táplálkozási szabály

Liz Applegate, a RW táplálkozási szakértője már 30 éve ír a magazinnak. Az évek alatt lehet, hogy többet tudunk a helyes táplálkozásról, azonban vannak olyan szabályok, amik semmit nem változtak és ma is igazak. Ezekkel ismerkedhetsz most meg.

Liz Applegate, a RW táplálkozási szakértője már 30 éve ír a magazinnak. Az évek alatt lehet, hogy többet tudunk a helyes táplálkozásról, azonban vannak olyan szabályok, amik semmit nem változtak és ma is igazak. Ezekkel ismerkedhetsz most meg.

Nincs varázslat! Az, hogy mit eszel a korodon, fittségeden, nemeden és a genetikádon is múlik, hasonlóan az edzéstervedhez és céljaidhoz. Az szuper, ha utánaolvasol a helyes táplálkozásnak, de mindig magadra kell szabni az ott olvasottakat, hiszen nem vagyunk egyformák. Nagyon hasznos lehet, ha naplót vezetsz az edzésedről és táplálkozásodról is, hogy megtudd, minden tápanyagból megfelelő mennyiségűt viszel-e be és elég üzemanyaggal látod-e el a szervezeted. Erre több applikáció közül is válogathatsz.

Ismétlés a tudás anyja. A futóverseny előtt fontos a felkészülés, de a gyakorlást a konyhában is érdemes bevezetned. Kutatások igazolják, hogy megtaníthatod a szervezeted arra, hogy jobban feldolgozza a szénhidrátokat. A maratonfutók 30-60 percenként fogyasztanak szénhidrátokat, viszont a gyomrát nem mindenki készíti fel erre a folyamatos energiautánpótlásra. Ha te is versenyen indulsz, mindenképp próbáld ki előtte, hogyan viseled a rendszeres tankolást és jegyezd meg, mi vált be nálad és mi kevésbé.

Ne mindig higgy a népszerűségnek. A szuperkajákat okkal nevezik szuperkajáknak. Egészségesek, de attól, hogy rendszeresen fogyasztod őket, nem feltétlenül leszel te a legjobb sportoló. Ugyanez igaz a táplálékkiegészítőkre is. A kelkáposzta, áfonya és édesburgonya tényleg jó választás, de az újonnan felfedezett szuperkajáknak mindig nézz utána.

Maraton, nem sprint. A futópályán gyorsnak kell lenned. De ahhoz viszont, hogy egész életedben megtartsd az egészséges súlyod türelemre és rendszerességre van szükség. Ha például fogyni szeretnél, égess több kalóriát, mint amennyit beviszel. A legfontosabb, hogy kerüld az extremitást és ne sanyargasd magad, hiszen az ilyen kemény diéták hatása csak ideig-óráig tartható fenn. Jegyezd fel, mikor ment fel rád pár kiló és mikor fogytál, hogy tudd, min kell változtatnod a későbbiekben ahhoz, hogy megtartsd a súlyod.

Olvasd el ezt is!
Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Készíts fűszeres mandulát!

Ha nassolsz, tedd egészségesen. Hagyd a csipszet, perecet és a kekszet, inkább dobd össze ezt a fűszeres mandulát.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft