Protein a jobb eredményért - a legjobb fehérjeforrások

A különböző ételek különböző összetételben tartalmaznak aminosavakat – a protein építőköveit. Izomépítés szempontjából a leucin az egyik legfontosabb a 20 közül. Körülbelül 2-3 grammnyi adagot tartalmaz az az étel, amivel a maximális anabolikus hatás kivitelezhető.

A különböző ételek különböző összetételben tartalmaznak aminosavakat – a protein építőköveit. Izomépítés szempontjából a leucin az egyik legfontosabb a 20 közül. Körülbelül 2-3 grammnyi adagot tartalmaz az az étel, amivel a maximális anabolikus hatás kivitelezhető.


Egy normál adagnyi (kb. tenyérnyi nagyságú) hús legalább 2 grammnyi mennyiség van. Három tojásban, két pohár tejben, egy halszeletben és egy pohár joghurtban megközelítőleg 1,5 grammnyi található. Egy csésze túró vagy egy mérőkanálnyi (25 gramm) tejsavó fehérje pedig közel 3 grammot tartalmaz.

A növények közül a szójában van a legtöbb leucin. Egy csészényi szójababban 2,3gr mérhető. A bab és a lencse a következő leggazdagabb forrás a maguk 1,2-1,4 mennyiségükkel. Egy negyed csészényi dió vagy lenmagban 0,5 gramm található.
Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft