5 proteinforrás, ami mindig legyen a konyhádban

Ha próbálsz egészségesen táplálkozni, pluszban rendszeresen sportolsz is, akkor a fehérjebevitelre az átlagnál jobban oda kell figyelned. Ezek a jó kis proteinforrások mindig legyen otthon a konyhában:

Ha próbálsz egészségesen táplálkozni, pluszban rendszeresen sportolsz is, akkor a fehérjebevitelre az átlagnál jobban oda kell figyelned. Ezek a jó kis proteinforrások mindig legyen otthon a konyhában:

Tojás

Az állati fehérjeforrások azért nagyon fontosak, mert bennük mind a 8 esszenciális aminosav megtalálható, míg a növényi változatokban nem. Ezért tojást akkor mindenképpen érdemes fogyasztanod, ha vega vagy. Ráadásul nagyon tápanyagdús, van benne cink, vas, foszfor, A-, B- és D-vitamin is.

Mogyoróvaj

A magvak nagyon jó fehérjeforrást jelentenek, és egészséges zsírokban is bővelkednek. Ha gyorsan kell összedobnod valami energia- és fehérjedús nasit, akkor ez a legjobb megoldás. Teheted a smoothie-dba vagy puffasztott rizsre. Viszont ne vidd túlzásba, mert rendkívül kalóriadús.

Olvasd el ezt is!

Hal

A legjobb, ha a fagyasztódban mindig van egy kis lazac vagy egyéb halféle, mert rettentően magas a proteintartalmuk, sok bennük az ásványi anyag és egészséges zsiradékok. Nem mellesleg diétázóknak is ajánlott, mert segíti a fogyást!

Kendremag

A kendermag rengetegféleképpen hasznosítható, és nagyon jó minőségű fehérjét tartalmazó alapanyag. Tehetsz belőle a rizsbe, hogy felturbózd proteinnel, de őrölve turmixokba vagy zabkásába is szórhatod!

Cottage Cheese

Egy adagban kb. 13g protein van (fél csészényi), és a kalóriatartalma sem magas. Teheted szendvicsbe, zabkásába, salátába, így könnyen megdobhatod az adott étel fehérje- és kalciumtartalmát is!

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft