3 táplálkozási hiba, amit a verseny napján elkövethetsz

Akár 5K-s versenyen indulsz, akár maratont futsz, a tápálkozás sokat javíthat - vagy éppen ronthat- a teljesítményeden. Megmutatjuk, milyen hibákra kell figyelned, amik negatívan hatnak rád.

Akár 5K-s versenyen indulsz, akár maratont futsz, a tápálkozás sokat javíthat - vagy éppen ronthat- a teljesítményeden. Megmutatjuk, milyen hibákra kell figyelned, amik negatívan hatnak rád.

1. Kihagyod a reggelit
Ha közvetlenül a verseny előtt sokat eszel, gyomorégéssel, görcsökkel kell megküzdened és gyakrabban meg kell állnod, hogy elmenj wc-re. Ráadásul a szervezeted az emésztésre szán több energiát, így a teljesítményed is romlik. Ha pedig üres gyomorral vágsz neki a versenynek, szédülhetsz és könnyebben elfáradsz. A rajt előtt legalább 2-3 órával egyél utoljára. Ha rövidebb versenyen indulsz, 150-200 kcal elég lesz, hosszabb versenyeknél pedig minimum 500 kalóriára van szükséged.

2. Túl sok fehérjét, zsírt, vagy rostot eszel
A fehérjét lassan dolgozza fel a szervezeted, így a szénhidrátokból később nyersz energiát. A rost és zsírok miatt pedig gyakrabban kell wc-re menned. Fogyassz könnyen emészthető, szénhidrátban gazdag reggelit - pl. bagelt mogyoróvajjal és banánnal, vagy lekváros pirítóst. Ha a zabkásától nem lesz gond a gyomroddal, azt is ehetsz nyugodtan.

3. Egész reggel iszol
A dehidratáció ronthat a teljesítményeden, de a túl sok víz sem tesz jót, hiszen a szervezeteeben lévő só mennyiségét felborítja. Verseny előtt 90 perccel igyál összesen 750 ml folyadékot, aztán közvetlenül előtte fogyassz 175-250 ml-t. Meleg és párás napokon ennél többre is szükséged lehet.

Olvasd el ezt, mielőtt legközelebb dühösen mennél el futni

Amikor "majd' szét robbansz", a legjobb ötletnek egy kiadós futás tűnik?

Na mi a pálya?

A résztávos pályaedzés szépségei az amatőr futó(anyuka) szemszögéből.

4 nő éppen New Yorkból Washingtonba fut - de vajon miért?

A futás egyúttal egy nőjogi ügyet szolgálna.

Nincs energiád? 6 dolog, ami segít kirobbanó formába kerülni

Ha az utóbbi időben úgy érzed, hogy soha nincs elég erőd a futásokhoz, edzésekhez, vagy úgy általában a mindennapokhoz, az alábbi változások a segítségedre lesznek!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft