3 táplálkozási hiba, amit a verseny napján elkövethetsz

Akár 5K-s versenyen indulsz, akár maratont futsz, a tápálkozás sokat javíthat - vagy éppen ronthat- a teljesítményeden. Megmutatjuk, milyen hibákra kell figyelned, amik negatívan hatnak rád.

Akár 5K-s versenyen indulsz, akár maratont futsz, a tápálkozás sokat javíthat - vagy éppen ronthat- a teljesítményeden. Megmutatjuk, milyen hibákra kell figyelned, amik negatívan hatnak rád.

1. Kihagyod a reggelit
Ha közvetlenül a verseny előtt sokat eszel, gyomorégéssel, görcsökkel kell megküzdened és gyakrabban meg kell állnod, hogy elmenj wc-re. Ráadásul a szervezeted az emésztésre szán több energiát, így a teljesítményed is romlik. Ha pedig üres gyomorral vágsz neki a versenynek, szédülhetsz és könnyebben elfáradsz. A rajt előtt legalább 2-3 órával egyél utoljára. Ha rövidebb versenyen indulsz, 150-200 kcal elég lesz, hosszabb versenyeknél pedig minimum 500 kalóriára van szükséged.

2. Túl sok fehérjét, zsírt, vagy rostot eszel
A fehérjét lassan dolgozza fel a szervezeted, így a szénhidrátokból később nyersz energiát. A rost és zsírok miatt pedig gyakrabban kell wc-re menned. Fogyassz könnyen emészthető, szénhidrátban gazdag reggelit - pl. bagelt mogyoróvajjal és banánnal, vagy lekváros pirítóst. Ha a zabkásától nem lesz gond a gyomroddal, azt is ehetsz nyugodtan.

3. Egész reggel iszol
A dehidratáció ronthat a teljesítményeden, de a túl sok víz sem tesz jót, hiszen a szervezeteeben lévő só mennyiségét felborítja. Verseny előtt 90 perccel igyál összesen 750 ml folyadékot, aztán közvetlenül előtte fogyassz 175-250 ml-t. Meleg és párás napokon ennél többre is szükséged lehet.

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft