Mit egyél az esti verseny előtt?

Ha este indulsz versenyezni, egész nap érdemes odafigyelned a megfelelő táplálkozásra, hogy kellő energiával vágj neki afutásnak.

Ha este indulsz versenyezni, egész nap érdemes odafigyelned a megfelelő táplálkozásra, hogy kellő energiával vágj neki afutásnak.

Kezdjük a reggelivel: fogyassz teljes kiőrlésű lisztből készült palacsinát joghurttal és gyümölccsel, de a rántotta is jó választás. Próbálj meg minél változatosabban enni reggel, szénhidártból és fehérjéből is kerüljön bőven a tányérodra. Nyugodtan reggelizz úgy, mint egy király. Kerüld viszont a zsíros, lassan emészthető alapanyagokat.

Délután fogyassz egyszerűbb ételeket. A verseny előtt 4-6 órával a szendvics például tökéletes. Ekkor már ne fogyassz 500 kalóriánál többet és próbálj meg rostban szegény ételt választani, mely szénhidrátban gazdag. A tészta például megfelelő üzemanyag.

Utoljára a futás előtt másfél-2 órával egyél. Fogyassz olyan ételeket, amikkel nem rontod el a gyomrod és már beváltak. A könnyen emészthető szénhidrátokkal nem nyúlhatsz mellé. Egy szelet fehér kenyérből készült pirítós, kevés mandula-, vagy mogyoróvajjal és banánnal szuper választás.

Olvasd el ezt is!

És mi a helyzet a folyadékkal?

Egész nap legyen nálad víz. Ébredés után fogyassz belőle fél litert, a verseny előtt 2-3 órával pedig szintén igyál legalább ennyit. Ekkor már sportitalt, vagy gyümölcslevet is szürcsölhetsz. 1-2 kávét megihatsz reggel, de a verseny előtti pár órában már ne tedd, hiszen a gyomrod nem biztos, hogy örül neki.

Ezért szeretem a téli futásokat

Bár sok nehézség van, hiszen rengeteg cuccot kell felvenni, csúszós a talaj, és konkrétan megfagy az arcom, mégis imádok télen futni, ezek miatt:

Csodaszerként emlegetett SMR henger

Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendő új funkcionális eszköz az SMR henger (self-myofascial release- izompólya önmasszázs). Élsportolók esküsznek rá, henger nélkül nem mennek egy edzésre/versenyre sem. Ha nekik bevált, neked is érdemes beépíteni az edzéseid mellé. Amellett, hogy regenerációt gyorsíthatsz, számos sérülés megelőzésében segíthet.

Ha a futáshoz jól jön egy új dal

Új videoklipjével azokat a futókat jó eséllyel megnyeri a Manoya, akik szívesen hallgatnak zenét futás közben. A kellemes ütemű nóta egy könnyű futás klassz kísérője lehet.

Az életmódváltás 5 érzelmi fázisa

A fogyúkúra nem vicc. Mindig rengeteg változással, lemondással jár és mindenkire másképp hat. Ha életmódváltásba kezdesz, az is biztos, hogy kissé érzékenyebb leszel a megszokottnál.

Miért van szükség keresztedzésre?

Ha kitűzött céljaid között az is szerepel, hogy gyorsabb legyél, más sportok is segíthetnek abban, hogy ezt elérd.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft