Távozz innen, őszi-téli depresszió! 6 tipp, amivel kicselezheted

Akármennyire is pozitív ember vagy, a korán sötétedés, a hideg, a nyálkás időjárás könnyen lehúzhatja a hangulatodat. De az alábbi tippekkel simán megelőzheted ezt:

Akármennyire is pozitív ember vagy, a korán sötétedés, a hideg, a nyálkás időjárás könnyen lehúzhatja a hangulatodat. De az alábbi tippekkel simán megelőzheted ezt:

Dobd a megszokásokat!

Kavard fel egy kicsit az állóvizet a mindennapjaidban: menj más útvonalon futni vagy dolgozni, változtasd meg az edzésprogramodat, a haverokkal menjetek el más helyre is a törzshelyeteken kívül. A lényeg, hogy felejtsd el a rutint, és kicsit rázd fel magad, hidd el, jót fog tenni!

Több, mint öt!

Tudod, a javaslat, hogy naponta legalább 5 adag zöldséget-gyümölcsöt kellene fogyasztani, de ősszel és télen jó lenne ezen is emelni. A bennük rejlő vitaminok és ásványi anyagok ugyanis érezhetően jót tesznek a hangulatnak.

Maradj aktív!

Több kutatás is bizonyítja, hogy a mozgás az egyik legjobb antidepresszáns, és a boldogsághormonok felszabadulásának egyik előidézője. Ilyenkor se hagyd abba a futást!

Olvasd el ezt is!

Légy társasági ember!

Tölts a megszokottnál is több időt a szeretteid és a barátaid körében, mert ezzel nagyon jól ki lehet bekkeleni a téli rossz kedvet.

Fuss a szabadban!

Sokan behúzódnak a konditermekbe, és padon futnak a hidegben, pedig megéri odakint, főleg akkor, ha egy kicsit a nap is süt! A szabad levegő rendkívül jó hatással van a hangulatra és az általános mentális állapotodra.

Ez minden omegája!

Vagyis, hogy fogyassz sok omega-3 zsírsavban gazdag ételt. Ezzel belülről teheted magad boldogabbá, és előzheted meg a depis hangulatot.

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft