Jubileumi maraton: soha rosszabbat

Túl vagyok a vasárnapi maratonon, s mondhatom, minden szempontból más volt, mint a legelső, tíz évvel ezelőtt.

Túl vagyok a vasárnapi maratonon, s mondhatom, minden szempontból más volt, mint a legelső, tíz évvel ezelőtt.

Elolvastam az akkori versenyről írt beszámolómat, amely túl azon, hogy 5 darab A4-es oldalnyi szöveg (volt időm írni, ez látszik :-) nagyon erőteljes, már-már szenvedélyes futás volt. Akkor, 10 éve a maraton előtti hét teljes egészében arról szólt, hogy a hét végén maratont fogok futni, sőt ehhez kapcsolódóan a barátaim is kényeztettek mindenféle módon (masszázs, verseny után vacsora, a versenyen készült fotók, videók közös megtekintése). Szóval az első, valódi ünnep volt számomra, örökké emlékezetes.

17 km környékén, könnyedén, vidáman
17 km környékén, könnyedén, vidáman

Ehhez képest a vasárnapi maraton egészen másként alakult. Bevallom olyan „na, ez is megvan, gyerünk haza” érzés volt. Meg azt is bevallom, hiába a rövid felkészülési időszak, kicsit rutinszerű, favágó munka volt. Mintha a testem minden porcikája emlékezne már erre a távra és csak tette a dolgát. Nagyon nem kellett szenvedni, erőlködni, megfeszülni. Igaz ugyan, hogy nem vagánykodtam a tempót illetően, de még így is jobban sikerült, mint, amit a rajt előtt jósoltam. Meg persze tele voltam olyan igazi anyukás gondolatokkal. Vajon ettek-ittak-e rendben a gyerekek, az időjárásnak megfelelő ruhát készítettem-e nekik, a pici, Benedek, nem hiányol-e túlságosan, nem viselik-e rosszul, hogy éppen futó anyukájuk miatt ide-oda cibálják őket a verseny miatti dugóban, tömegben, meg úgy egyáltalán, láthatom-e őket futás közben valahol.

A szurkolóim :-)
A szurkolóim :-)

Összességében szuper futás volt, gyakorlatilag végig remekül éreztem magam. 6 perc és 5.50 körüli tempót akartam futni, az utolsó néhány kilométeren pedig hajrázni, amennyire sikerül. Nem volt komoly holtpontom, vagy olyan nehézség, amelyet most fel tudnék idézni. Voltak szakaszok, ahol talán picit melegebb volt, mint, ami számomra ideális, de még az is viselhető volt. Ráadásul nagyon klassz hangulat volt. Ilyen nagy versenyen 2011 óta nem futottam és meglepett a rengeteg szurkoló, a zenekarok…egyszerűen volt olyan hely, ahol legszívesebben megálltam volna hallgatni a mini koncertet, táncolni, tapsolni lett volna kedvem. Aztán amikor visszaértem a Városligetbe, elkezdtem gyorsítani. A Strava-ra feltöltött adatokon látható, hogy a 39-ik km-től gyorsabb az iram. Látva a menetidőmet a 4.10-en belüli finish volt a cél. A pulzusom persze már a csúcsterheléses zónában lüktetett, de nem okozott gondot, hogy ezt rövid ideig elviseljem. 4.09.11 lett a hivatalos célidőm, amit nem egészen 10 hónappal Benedek születése után, abszolút büszkén vállalok.

A cél előtt néhány száz méterrel
A cél előtt néhány száz méterrel

S akkor most, hogy pipa került a jubileumi maraton mellé, bevallom, hogy máris újabb célt tűztem ki magam elé. Amikor egyértelművé vált számomra, hogy ez a maraton kicsit a vágyott időn alul teljesíthető csak, kattogni kezdett az agyam, hogy hová lehetne tovább menteni a meglévő lendületet és motivációt. Még a nagy karácsonyi robot előtt, ráadásul pont Benedek 1 éves szülinapján, egy dél olasz verseny éppen ideálisnak és ünnepinek tűnik. December 18-án, Pisában kiderül hát, hogy plusz két hónapnyi edzésmunkával mit lehet még kihozni egy maratonból.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft