zuhany,kabin

Zuhanyzás a filmekben és a reklámokban

A zuhanyzás az egyik leghétköznapibb tevékenység, de a filmekben ez az egyik legjellemzőbb momentum, amikor valami biztosan történni fog. Meglehetősen ritkán fordul elő a mozivásznon, hogy a szereplő minden gond vagy fennakadás nélkül egyedül le tud tusolni, és dolga végeztével folytatni a szokásosnak tekinthető napi rutinját. A reklámok esetében sem sokkal másabb a helyzet, bár ott rendszerint nem a néző meghökkentése a cél, ennek ellenére erre is találhatunk példát.

Horror a zuhany alatt

Ha horrorfilmre ülünk be, erősen gyanítható, hogyha nem is a zuhany alatt, de a fürdőben biztosan történik legalább egy haláleset. Ha pedig a szereplő beáll a tusolóba, és sejtelmesen rémisztő zenei aláfestéssel van megspékelve a jelenet, lelkiekben már búcsúzhatunk is tőle, nyilvánvalóan nem fogja az a személy a szereplőgárdát erősíteni a film további jeleneteiben.

Erre kiváló példa az 1960-as Psycho című amerikai horrorfilm, amelyben egy mindössze egy perces jelenet viszi a pálmát: a zuhany alatt álló nőt többszöri késszúrással kegyetlenül kivégzi a gyilkos. Ez leírva messze nem annyira hatásos, mintha képernyőn néznénk az ikonikus képsorokat, amely nem véletlenül alkotott maradandót: 7 napon keresztül 70 kameraállásban forgatták ezt az egy jelenetet azért, hogy a tökéletes hatás érződjön a vásznon keresztül is.

Romantikus tusolások

Ha a filmekből indulunk ki, a zuhany alatt két dolgot lehet csinálni, és a fürdés nincs köztük: meghalni vagy romantikázni. És amennyiben nem horrorfilmre váltottunk jegyet, amint megjelenik egy zuhanykabin a vásznon, számíthatunk rá, hogy a főhős és a hősnő a zuhanyrózsából folyó víz alatt fog egymásra találni. Persze az ilyen jeleneteknél rendszerint ügyelnek arra a készítők, hogy tökéletes testű férfi szereplő és buja idomokkal rendelkező színésznő kerüljön egyazon zuhanyrózsa alá, így vizuálisan sem lehet kifogásunk az ilyen jelentek ellen.

Ott van például a Sylvester Stallone és Sharon Stone főszereplésével készült klasszikus, vagyis „A specialista” című film, ahol a két főszereplő a folyó víz alatt él át rendkívül erotikus perceket.

Zuhanyzás a reklámokban

A reklámozás területén egyértelműnek tűnhet, hogy akkor van létjogosultsága a zuhanyzós tévéreklámoknak, ha tusfürdőt, szappant, sampont vagy hajbalzsamot akarnak nekünk eladni. Vannak azonban igen élénk fantáziával rendelkező norvég reklámszakemberek is, ők ugyanis egy szülinapi és karácsonyi ajándékokat értékesítő webshopot próbáltak tusolós reklámmal népszerűsíteni.

Bár filmes effektekkel és hangulatelemekkel nem tudnak szolgálni a Gemini-Duonál kapható hidromasszázs zuhanykabinok, azonban abban biztos lehetsz, hogy segítségükkel így is rendkívül kellemes élményt fog nyújtani a napi rutin részét képező zuhanyzás.