Ezt az egy dolog változtasd meg a technikádon, és jobb futó leszel

Sőt, könnyebben bírod majd az edzéseket is!

Sőt, könnyebben bírod majd az edzéseket is!

Olvasd el ezt is!

Amikor elkezdesz futni, elsőre arra koncentrálsz, hogy többet, hosszabban bírj edzeni, majd később bejön a tempó, aztán pedig sok-sok minden más is (mint például a pulzuskontroll vagy a résztávos edzések). Viszont bármely szakaszban is járj, van egy dolog, amire érdemes hangsúlyt fektetned, mert általa többet és gyorsabban bírsz majd futni. Ez pedig nem más, mint a rövid(ebb) lépéshossz, mert a leggyakoribb hiba az, hogy egyesek a túl nagyokat lépnek. Persze lehet, hogy te már most is az ideális hosszal dolgozol, viszont simán előfordulhat, hogy közéjük tartozol. A hosszú lépések pedig kifejezetten gátolnak.

  • Ha nagyokat lépsz, sokkal nagyobb teher nehezedik a lábadra, nagyobb stressz éri a talajhoz való ütközéskor, ettől nehezebbé válik maga a tevékenység.

  • Mivel nagyobb terhelésnek teszed ki a lábad, és a tested, több energiára van szükséged, hamarabb elfáradsz.

  • Arról nem is beszélve, hogy a lerövidített lépéshosszal a sérülések kockázatát is csökkentheted. Hiszen így sokkal közelebb van a tested középvonalához a lábfejed, kisebb a terhelés rajta.
Olvasd el ezt is!

Először azonban azt kell meghatároznod, hogy jelenleg mekkorákat lépsz. Ha van egy jó kis futóórád, vagy lépésszámlálót használsz, akkor csak ki kell keresned az applikációban, de akkor sincs baj, ha nincs semmilyen kütyüd! Azért egy stopperra szükséged lesz: nézd fél percig és koncentrálj az egyik lábadra. Számold meg, hogy az idő alatt hányszor ér talajt, majd szorozd be néggyel, ezzel meglesz a percenkénti lépésütemed a két lábadra vonatkozóan. Az ideális lépésütem nagyjából 160 és 180 között van. Ha ez alatt van, érdemes egy kicsit jobban szedni a lábad. Arra ügyelj, hogy ha mondjuk sokkal kevesebbet lépsz, csak fokozatosan emeld a számot. Az elején biztosan kényelmetlen lesz, de pár edzés alatt átveszed az új ritmust és természetessé válik, ráadásul érezni fogod az áldásos hatásait!

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Javíts az edzéseid hatékonyságán!

Hozd ki a legtöbbet az edzéseidből végre!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft