Így hat a karácsonyi buliszezon a futásaidra

Ha december, akkor céges bulik tömkelege, és ilyenkor sokkal nehezebb tartani egy edzéstervet is…

Ha december, akkor céges bulik tömkelege, és ilyenkor sokkal nehezebb tartani egy edzéstervet is…

Olvasd el ezt is!

Ilyenkor teljesen természetes, ha több alkoholt fogyasztasz, mint egyébként, kevesebbet alszol, és esetleg még az étkezéseid sem annyira egészségesek. Ha most épp nem készülsz semmilyen futóeseményre, és a formádat sem akarod tartani, nem gond, ha engedsz a gyeplőn. De mi van akkor, ha fontos, hogy ne romoljon sokat a teljesítményed?

Nos, tudnod kell, hogy alkohol csökkenti azoknak a hormonoknak a termelődését, amelyek a regenerációban segítenek, és amelyek által jobb lehet a teljesítményed. Sőt, ha egy bulis este után futni akarsz, számíts rá, hogy nem csak rosszul fog esni, de akármennyire erőlködsz, rossz teljesítményt nyújtasz majd. Inkább aludd ki magad, amennyire lehet, és a legközelebbi kipihentebb napodon eddz.

Nem csak az alkoholfogyasztás, de a kialvatlanság is rontja a teljesítményt és a sérülések veszélyét. Ha futsz, biztosan tudod, hogy a fejlődésed nem csak azon múlik, hogy hány kilométert nyomsz le, és mennyit edzel, hanem azon is, hogy közöttük miként regenerálódsz, hogyan alszol, mit eszel!

Olvasd el ezt is!

Hogyan tudsz mégis normálisan futni ebben az őrült időszakban? Ezeket a szabályokat tartsd be:

  1. Ha egyébként nem, akkor most tutira iktass be minden hétre egy masszázst/szaunát/jógát, mert ezek segítik a gyorsabb regenerációt.

  2. A reggeli a nehéz reggeleken mindig valami igazán tápanyagdús legyen, és ne egy kávé-pirítós kombóra szavazz! Egy rántotta sonkával, spenóttal, tökmaggal például tökéletes választás, hiszen feltölt energiával. Egyél mellé egy teljeskiőrlésű kenyeret is.

  3. Amikor megteheted, mert mondjuk nem egy rendezvényre mész, bújj ágyba extra korán: ha tudod, hogy a következő este parti lesz, kuckózz be már 9-kor, és tutira korábban elszenderülsz. Így már előre betárazol alvásból.

  4. Fogyassz több folyadékot a megszokottnál. (Aztán tartsd meg ezt a jó szokásodat!)
Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft