Biztonságban vagy? 6 tipp, hogy ne érjen baj futás közben

Sajnos az elmúlt években több történetet is hallottunk, melyek félelmet ébresztettek bennünk, futókban. Télen pedig - mivel később kel a nap és hamarabb sötétedik - alaposabban fel kellene készülni a futásra, hogy ne érjen meglepetés.

Sajnos az elmúlt években több történetet is hallottunk, melyek félelmet ébresztettek bennünk, futókban. Télen pedig - mivel később kel a nap és hamarabb sötétedik - alaposabban fel kellene készülni a futásra, hogy ne érjen meglepetés.

Az amerikai Runner’s World felmérést végzett a futók biztonságával kapcsolatban, amiből kiderül, elég sokan estek már áldozatul valamilyen zaklatásnak. Ahogy az sejthető volt, a nők (43%) nagyobb eséllyel esnek ennek áldozatául, mint a férfiak (4%).

Persze, szerencsére nem mindenki találkozott ezzel, viszont a 30 év alatti futónők elég gyakran találkoznak a jelenséggel: 58 százalékuk számolt be arról, hogy gyakran kerül kellemetlen és ijesztő helyzetbe sportolás közben. Sokan pedig épp azért választják a futást, hogy megszabaduljnak a stressztől, nem pedig azért, hogy folyamatosan idegeskedjenek…

A megkérdezett nők 18 százalékát érte már szóban szexuális zaklatás. 30 százalékukat követte valaki autóval, gyalog, vagy biciklivel futás közben, 3 százalékukat pedig fizikailag is zaklatták (például megragadták a karjukat).

Sajnos a zaklatások miatt egyre több futónő próbálja meg kontrollálni az egyetlen dolgot, amit tud: a viselkedését. Sokan kínosan ügyelnek arra, hogy a lehető legbiztonságosabb időpontban, vagyis nappal mennek futni, lehetőleg olyan helyre, ahol sok ember megfordul.

Az is kiderült, hogy a válaszadók több mint fele az alapján választ útvonalat, hogy hány ember fut rajta. Legtöbben a korábbi zaklatásokra hagyatkoznak, a résztvevők majdnem fele mondta, hogy utánanéz, mennyire biztonságos az adott útvonal. A nők 73 százaléka azért hord magával telefont, mert fél futás közben. Egyesek direkt bő ruhában indulnak el otthonról, még a melegebb időben is, hogy elkerüljék a beszólásokat.

Miket tudsz tenni ellene, hogy veled ne forduljon elő?

  1. Vidd magaddal a telefonod!
  2. Mindig szólj valakinek, hogy mikor, merre mész futni és nagyjából hányra kellene hazaérned.
  3. Fuss világosban!
  4. Keress futótársat!
  5. Ha nem biztonságos, vagy új helyen futsz, ne hallgass zenét!
  6. Ha teheted, vegyél részt egy önvédelmi tanfolyamon!
Olvasd el ezt is!
Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft