Cél nélküli, téli futások: 5 tipp, hogy élvezd

Az év többi szakában folyamatosan izgalmasabbnál izgalmasabb versenyeken vehetsz részt, de a következő időszak sokkal csendesebb, eseménytelenebb. Ha motiválatlannak érzed magad attól, hogy nincs verseny, amire készülj, ezekkel a tippekkel lelkes maradhatsz:

Az év többi szakában folyamatosan izgalmasabbnál izgalmasabb versenyeken vehetsz részt, de a következő időszak sokkal csendesebb, eseménytelenebb. Ha motiválatlannak érzed magad attól, hogy nincs verseny, amire készülj, ezekkel a tippekkel lelkes maradhatsz:

1. Csak gondolj arra, hogy ebben az időszakban az egészségedért és szintentartás miatt futsz. Hogy a nehéz napok után kiereszd a gőzt, és felfrissülj. Cél nélkül futni néha sokkal jobb, mert nincs benned nyomás, hogy X km-t hozz és X tempót.

2. Mixeld át a megszokott edzéstervedet, iktass be egy úszást vagy valami más cross traineinget. A hétvégi hosszú futásnál például ne határozz meg konkrét távot, csak hogy mondjuk 12-15-öt mész, és majd meglátod, mennyi esik jól pontosan.

3. Ha frusztrál, hogy nincs konkrét verseny, amire eddz, csak tűzz ki egy random célt: mondjuk, hogy január 31-re 2 percet javítasz az 5 km-es táv idején.

4. Próbáld ki a futópadot. Sok futó nem szeret rajta futni, de sok szempontból hasznos lehet: például gyönyörűen beállíthatod rajta a tempót, ezzel hozzászoktatva a tested egy egyenletes gyorsasághoz. De, az intervall edzésekhez is nagyon hasznos, totálisan bepörgetheted magad.

5. A téli időszakban a futás mellett helyezz nagyobb hangsúlyt az erősítő edzésekre, hogy amikor majd januárban megkezded az alapozást, egy erősebb testtel vághass neki a kihívásoknak!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft