Rekordkísérlet futópadon 12 órán át

Makai Viktória és Csécsei Zoltán megkísérlik megdönteni a 12 órás futópadon futás Guinness rekordját. A jelenlegi női rekordot az ausztrál Bernadette Benson tartja 128,62 km-es távolsággal, a férfi rekordot pedig az amerikai Ronnie Delzer 143,84 km-es távolsággal. A csúcsdöntési kísérlet a Megafitness Köki Terminálban lesz. A helyszíni izgalmak mellett interneten élőben is lehet követni a próbatételt.

Makai Viktória és Csécsei Zoltán megkísérlik megdönteni a 12 órás futópadon futás Guinness rekordját. A jelenlegi női rekordot az ausztrál Bernadette Benson tartja 128,62 km-es távolsággal, a férfi rekordot pedig az amerikai Ronnie Delzer 143,84 km-es távolsággal. A csúcsdöntési kísérlet a Megafitness Köki Terminálban lesz. A helyszíni izgalmak mellett interneten élőben is lehet követni a próbatételt.

November utolsó hétvégéjén a páros egy próbafutáson vett részt, amikor is tesztelték a futópadot, szokták a körülményeket és gyakorolták a frissítést. Pár kérdés erejéig mikrofonvégre kaptuk őket.

RW: Kinek jutott eszébe ez a csúcsdöntési vállalkozás?

MV: Év elején láttunk egy cikket az edzésonline-on, hogy egy hölgy 110 km-rel tartja a Guinness rekordot.

RW: Az nem is kivitelezhetetlen.

MV: Igen, ez tűnt nagyon bulisnak, azóta lett érdekes, hogy megdöntötték kétszer is a rekordot.

RW: Mennyi akkor most az aktuális rekord?

MV: 128,6 km a női és 143,8 km a férfi rekord.

RW: Három hét múlva azaz, december 17-én lesz a kísérlet. Mi a terv? Pusztán a csúcsdöntés vagy van ennél kicsivel optimistább terv is?

MV: Igen, ez a publikált hangsúlyos B terv, az A terv az, hogy Bérces Editnek van egy máshol jegyzett 24 órás futáson rögzített részideje, ami 136,1 km és szeretnék-e fölé menni.

Kép

RW: Hol könnyebb futni szabadban vagy Padon?

MV: Kizárólag szabadban.

RW: Mi a futópadon futás nehézsége?

MV: A monotonitás, én annak javaslom ezt, akit lesittelnek. Annak tök jó, hogy nem akadályozza a tér hiánya, de mindenki másnak a szabadlevegőt ajánlom.

RW: Ennyi futás után nincs olyan érzésed, hogy leszédülsz a futópadról?

MV: De, eleinte volt, de idővel kialakult, hogy nem annyira szédelgek lelépésnél.

RW: A felkészülés többnyire futópadon történik?

MV: Igen. A 24 órás EB után 90 %-ban futópadon futok.

RW: Van valamilyen előzetes elképzelés a frissítésedről?

MV: A Zoli frissítése és az enyém merőben eltér. Ebben a flakonban zöld tea van citrommal, ebben banán, répa, méz turmix, ebben egy rizses turmix, illetve egy gyömbéres ital sóoldattal.

RW: Változatos, jól hangzik.

MV: Még BCAA-t szedek mellé, ennyi.

Kép

RW: Zoli, mi a te kimondott célod?

CSZ: Igazából a B terv a Guinness rekord megdöntése, az A terv a világcsúcs megdöntése, amihez 149 km-t kellene összekaparni 12 óra alatt.

RW: Hogyan történik a világcsúcsok hitelesítése?

CSZ: Ezt a Guinness megszabta nekünk egy szabályzatban, hogy kiknek kell jelen lenniük a hitelesítésnél. Ez fejenként 6 főt jelent, akik kettesével 4 óránként váltják egymást. Ők lehetnek, biztonsági emberek, rendőrök, ügyvédek, vagy akár önkormányzati dolgozók. Ezeket a személyeket nekünk kell összevadászni.

RW: És megvan a stáb, azaz a 6-6 ember?

CSZ: Még sajnos nincsen, eddig csak páran vannak, de az igazat megvallva, nem is foglalkoztunk ezzel, mert voltak ennél komolyabb problémáink is.

RW: Mint például?

CSZ: Például a padok végtelenítése, hogy ne álljanak meg 100 percenként. A helyszín kamerázásának a megbeszélése, ami ma lett véglegesítve. Most már gyakorlatilag tudunk foglalkozni a részletekkel is, amik szintén fontosak, ilyen például a hitelesítés megoldása.

RW: Ezek szerint nem csak edzeni kell a csúcsdöntésre, hanem szervezkedni is.

CSZ: Így van.

Kép

RW: Mennyivel más padon futni, mint szabadban?

CSZ: Fizikailag könnyebb, mert nincsenek, kátyúk, nem kell figyelni az utat, nincs légellenállás, a pad diktálja a tempót, arra sem kell figyelni. Viszont fejben sokkal nehezebb, mint egy kinti futás. Semmilyen külső inger nem ér minket. Be vagyunk szorítva egy 60 cm széles 1 méter 20 cm hosszú területre, amin ott kell maradni.

RW: Elő szokott fordulni, hogy futás közben elbambulsz és félrelépsz? Vagy annyira beállt a mozgás erre a sávra, hogy már nem kell külön figyelni?

CSZ: Az elején előfordult. Most már nem. Néha már olyan gondolataim is vannak, hogy padra születtem.

RW: Frissítésről volt szó Viki esetében is, ő eléggé sajátságosan készül erre. Te hogyan oldod meg az evést-ivást?

CSZ: Én végig űrkajákat fogok enni. Előre kicsibe csomagolt Hammer cuccokat használok. Már 1 éve ezeket fogyasztom a versenyeken. Soha nem volt gyomorproblémám tőlük. Nem szoktam eléhezni. Mindig kiszámolom előre, mire lesz szükségem. Ebben van már rutinom, és működik.

RW: Neked nincs olyan érzésed a teremben futásnál, hogy nincs elég levegő?

CSZ: De. Viszont nem ott fogunk 3 hét múlva futni, ahol most. Abban a teremben biztosítva lesz a szellőzés. A padokat szét kell szedni és fel kell vinni a másik terembe. Ezt most nem tudtuk megoldani. Itt most magas a páratartalom, meleg is van. Ennél csak jobb lehet.

Kép

RW: Ugyanolyan aszfaltos cipőben futsz, mint versenyen?

CSZ: Igen. Ez egy HOKA.

RW: Nem lesz ez itt túlságosan puha.

CSZ: Ez egy régebbi cipőm, már elég sokat futottam benne, mintegy 2000 km-t, így kellő mértékben be is keményedett, csillapítása tompább lett. 3 hét múlva pont tökéletes lesz.

RW: Hogy néz ki a következő 3 heted edzés szempontjából?

CSZ: A csúcskísérlet előtti 1 hét az már a rápihenés jegyében fog telni, de lesz még 2 erős hét, illetve a hétvégi hosszú futások is meglesznek.

RW: Padon?

CSZ: Igen.

RW: Lesz netes közvetítés is az eseményről?

CSZ: Igen a streamsport.hu oldalán lehet majd követni minket. December 17-én reggel 8 órától lesz a közvetítés és este 9 óráig tart.

RW: Van valamilyen előírás a pihenőidőre? Gondolok itt például a szükségletek elvégzésére.

CSZ: Nincs. Gyakorlatilag az a lényeg, hogy többet fussunk, mint a rekord 12 óra alatt. Nekünk kell, minél több időt futnunk, illetve minél kevesebb időt egyéb dolgokkal tölteni. Ezért is lesz, például mobil WC telepítve a terembe.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Futócipőkkel díszített fát csodálhatnak Amerikában

A szurkolók ritkán látnak ehhez hasonlót, viszont a LaVern Gibson pályán, Indianában létezik egy ilyen fa.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft