Rekordkísérlet futópadon 12 órán át

Makai Viktória és Csécsei Zoltán megkísérlik megdönteni a 12 órás futópadon futás Guinness rekordját. A jelenlegi női rekordot az ausztrál Bernadette Benson tartja 128,62 km-es távolsággal, a férfi rekordot pedig az amerikai Ronnie Delzer 143,84 km-es távolsággal. A csúcsdöntési kísérlet a Megafitness Köki Terminálban lesz. A helyszíni izgalmak mellett interneten élőben is lehet követni a próbatételt.

Makai Viktória és Csécsei Zoltán megkísérlik megdönteni a 12 órás futópadon futás Guinness rekordját. A jelenlegi női rekordot az ausztrál Bernadette Benson tartja 128,62 km-es távolsággal, a férfi rekordot pedig az amerikai Ronnie Delzer 143,84 km-es távolsággal. A csúcsdöntési kísérlet a Megafitness Köki Terminálban lesz. A helyszíni izgalmak mellett interneten élőben is lehet követni a próbatételt.

November utolsó hétvégéjén a páros egy próbafutáson vett részt, amikor is tesztelték a futópadot, szokták a körülményeket és gyakorolták a frissítést. Pár kérdés erejéig mikrofonvégre kaptuk őket.

RW: Kinek jutott eszébe ez a csúcsdöntési vállalkozás?

MV: Év elején láttunk egy cikket az edzésonline-on, hogy egy hölgy 110 km-rel tartja a Guinness rekordot.

RW: Az nem is kivitelezhetetlen.

MV: Igen, ez tűnt nagyon bulisnak, azóta lett érdekes, hogy megdöntötték kétszer is a rekordot.

RW: Mennyi akkor most az aktuális rekord?

MV: 128,6 km a női és 143,8 km a férfi rekord.

RW: Három hét múlva azaz, december 17-én lesz a kísérlet. Mi a terv? Pusztán a csúcsdöntés vagy van ennél kicsivel optimistább terv is?

MV: Igen, ez a publikált hangsúlyos B terv, az A terv az, hogy Bérces Editnek van egy máshol jegyzett 24 órás futáson rögzített részideje, ami 136,1 km és szeretnék-e fölé menni.

Kép

RW: Hol könnyebb futni szabadban vagy Padon?

MV: Kizárólag szabadban.

RW: Mi a futópadon futás nehézsége?

MV: A monotonitás, én annak javaslom ezt, akit lesittelnek. Annak tök jó, hogy nem akadályozza a tér hiánya, de mindenki másnak a szabadlevegőt ajánlom.

RW: Ennyi futás után nincs olyan érzésed, hogy leszédülsz a futópadról?

MV: De, eleinte volt, de idővel kialakult, hogy nem annyira szédelgek lelépésnél.

RW: A felkészülés többnyire futópadon történik?

MV: Igen. A 24 órás EB után 90 %-ban futópadon futok.

RW: Van valamilyen előzetes elképzelés a frissítésedről?

MV: A Zoli frissítése és az enyém merőben eltér. Ebben a flakonban zöld tea van citrommal, ebben banán, répa, méz turmix, ebben egy rizses turmix, illetve egy gyömbéres ital sóoldattal.

RW: Változatos, jól hangzik.

MV: Még BCAA-t szedek mellé, ennyi.

Kép

RW: Zoli, mi a te kimondott célod?

CSZ: Igazából a B terv a Guinness rekord megdöntése, az A terv a világcsúcs megdöntése, amihez 149 km-t kellene összekaparni 12 óra alatt.

RW: Hogyan történik a világcsúcsok hitelesítése?

CSZ: Ezt a Guinness megszabta nekünk egy szabályzatban, hogy kiknek kell jelen lenniük a hitelesítésnél. Ez fejenként 6 főt jelent, akik kettesével 4 óránként váltják egymást. Ők lehetnek, biztonsági emberek, rendőrök, ügyvédek, vagy akár önkormányzati dolgozók. Ezeket a személyeket nekünk kell összevadászni.

RW: És megvan a stáb, azaz a 6-6 ember?

CSZ: Még sajnos nincsen, eddig csak páran vannak, de az igazat megvallva, nem is foglalkoztunk ezzel, mert voltak ennél komolyabb problémáink is.

RW: Mint például?

CSZ: Például a padok végtelenítése, hogy ne álljanak meg 100 percenként. A helyszín kamerázásának a megbeszélése, ami ma lett véglegesítve. Most már gyakorlatilag tudunk foglalkozni a részletekkel is, amik szintén fontosak, ilyen például a hitelesítés megoldása.

RW: Ezek szerint nem csak edzeni kell a csúcsdöntésre, hanem szervezkedni is.

CSZ: Így van.

Kép

RW: Mennyivel más padon futni, mint szabadban?

CSZ: Fizikailag könnyebb, mert nincsenek, kátyúk, nem kell figyelni az utat, nincs légellenállás, a pad diktálja a tempót, arra sem kell figyelni. Viszont fejben sokkal nehezebb, mint egy kinti futás. Semmilyen külső inger nem ér minket. Be vagyunk szorítva egy 60 cm széles 1 méter 20 cm hosszú területre, amin ott kell maradni.

RW: Elő szokott fordulni, hogy futás közben elbambulsz és félrelépsz? Vagy annyira beállt a mozgás erre a sávra, hogy már nem kell külön figyelni?

CSZ: Az elején előfordult. Most már nem. Néha már olyan gondolataim is vannak, hogy padra születtem.

RW: Frissítésről volt szó Viki esetében is, ő eléggé sajátságosan készül erre. Te hogyan oldod meg az evést-ivást?

CSZ: Én végig űrkajákat fogok enni. Előre kicsibe csomagolt Hammer cuccokat használok. Már 1 éve ezeket fogyasztom a versenyeken. Soha nem volt gyomorproblémám tőlük. Nem szoktam eléhezni. Mindig kiszámolom előre, mire lesz szükségem. Ebben van már rutinom, és működik.

RW: Neked nincs olyan érzésed a teremben futásnál, hogy nincs elég levegő?

CSZ: De. Viszont nem ott fogunk 3 hét múlva futni, ahol most. Abban a teremben biztosítva lesz a szellőzés. A padokat szét kell szedni és fel kell vinni a másik terembe. Ezt most nem tudtuk megoldani. Itt most magas a páratartalom, meleg is van. Ennél csak jobb lehet.

Kép

RW: Ugyanolyan aszfaltos cipőben futsz, mint versenyen?

CSZ: Igen. Ez egy HOKA.

RW: Nem lesz ez itt túlságosan puha.

CSZ: Ez egy régebbi cipőm, már elég sokat futottam benne, mintegy 2000 km-t, így kellő mértékben be is keményedett, csillapítása tompább lett. 3 hét múlva pont tökéletes lesz.

RW: Hogy néz ki a következő 3 heted edzés szempontjából?

CSZ: A csúcskísérlet előtti 1 hét az már a rápihenés jegyében fog telni, de lesz még 2 erős hét, illetve a hétvégi hosszú futások is meglesznek.

RW: Padon?

CSZ: Igen.

RW: Lesz netes közvetítés is az eseményről?

CSZ: Igen a streamsport.hu oldalán lehet majd követni minket. December 17-én reggel 8 órától lesz a közvetítés és este 9 óráig tart.

RW: Van valamilyen előírás a pihenőidőre? Gondolok itt például a szükségletek elvégzésére.

CSZ: Nincs. Gyakorlatilag az a lényeg, hogy többet fussunk, mint a rekord 12 óra alatt. Nekünk kell, minél több időt futnunk, illetve minél kevesebb időt egyéb dolgokkal tölteni. Ezért is lesz, például mobil WC telepítve a terembe.

A világ legegyszerűbb edzésterve azoknak, akik most kezdenének el futni

Mindössze heti háromszor 30 percet kell szabaddá tenned!

A Midnight Runners Budapesten járt - élménybeszámoló a közösségi futásról

A múlt hétvégén részt vett a SPAR Budapest Maratonon London legnagyobb futóközösségének, a „Midnight Runners” csapatának néhány futója. Ha már itt vannak, gondoltak egy nagyot és péntekre szerveztek egy közösségi futást. Az előzetes várakozásnak megfelelően igen sokan jelentkeztek az eseményre. A mintegy 30-40 londoni futót kiegészítette, további 100-150 budapesti.

Mesterhármas hosszú futás utánra

Ha túl vagy a hosszú futáson, biztos, hogy nagyon örülsz neki. Azonban nem árt, ha utána nem dőlsz le egyből a kanapéra, hanem szánsz néhány percet a következő dolgokra is.

Ezért fontos a hátizmok erősítése futóként

Annyi eszköz és edzésterv közül választhatsz, ha elmész a konditerembe. Azonban sokan általában a lábra és a törzsizmokra koncentrálnak, egy fontos testrészt viszont kihagynak az edzésből: a hátat.

Szakértőink
Kérdezz szakértőinktől!

Mindegy, hogy edzéssel, táplálkozással, fogyással, futóruházattal, cipőkkel kapcsolatban vagy bizonytalan, a legprofibb szakemberek készen állnak, hogy megválaszolják a kérdéseidet, és segítsenek neked jobb futóvá és sportolóvá válni!

Csanya

terepfutásfutás

Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás.hu alapítójaként is ismerhettek. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának (ez természetesen alaptalan pletyka csupán). Másfél évtizedes terepfutó (és esőtáncos) múlttal várom kérdéseiteket. 

Kérdezek tőle

Darabos Balázs

futáskiegészítő edzéscore edzés

Darabos Balázs vagyok, testnevelő tanár, atlétika- és erőnléti edző. A modern sport világában egyre nagyobb jelentőséggel bír az, hogy egy edző minél több oldalról képes legyen megtámogatni a fejlődési lehetőségeket. A fizikális felkészültség, a terhelés helyes adagolása, a fejlesztésre szánt gyakorlatok kiválasztása és minősége, valamint az előrelépés ellenőrzése egyaránt fontos és elengedhetetlen feladat. Erőnléti edzőként folyamatosan követem a legújabb edzésmódszereket, az edzéselmélet változásait. Fontosnak tartom, hogy mindig új inger érje a versenyzőimet, ezáltal a fizikális felkészítés nehézségeit is próbálom áthidalni a legújabb eszközök és lehetőségek által. Hiszem, hogy egyénre lebontva, az egyéni sajátosságokat szem előtt tartva kell igazítani a fizikális felkészítési tervet, mely sportáganként változik, ezért fontos a sportági mozgásforma helyes és pontos biomechanikai és anatómiai ismerete. Munkám során mindig elsődleges szempont volt a prevenció, a megelőzés és a folyamatos fejlődés. Az Adidas Runners csapatában ezen elvek alapján próbáljuk a sport felé irányítani az embereket, illetve kialakítani bennük azt az igényszintet, hogy mindig szakképzett és minőségi folyamatok részesei lehessenek!

Kérdezek tőle

Frányó Eszter

táplálkozássporttáplálkozásétrenddiéta

A táplálkozásnak önmagában nincs teljesítményfokozó hatása, de ha nem megfelelően viszed be a tápanyagokat, azzal nagyban ronthatsz a teljesítményeden. Dietetikusként az a célom, hogy kihozzam belőled a maximumot, méghozzá olyan személyre szabott tanácsokkal és étrenddel, amiben nem hagyom figyelmen kívül azt sem, hogy mi a kedvenc ételed. Fordulj hozzám bizalommal.

Kérdezek tőle

Fülöp Tibor

futáspulzuskontrollteljesítménydiagnosztikakerékpárhegymászás

Az edzőképzést és teljesítménydiagnosztika képzést Németországban végeztem. A Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatójaként elsősorban állóképességi sportolók sportágspecifikus teljesítménydiagnosztikájával, valamint személyre szabott edzéstervezéssel foglalkozom. A hazai edzőképzésben több mint 15 éve jelen vagyok szaktárgyi oktatóként. Szabadidőmben hegyivezetőként és barlangkutatóként tevékenykedem.

Kérdezek tőle

Gadányi Bálint

maratonmaratoni felkészülésfutás

Pécsen végeztem testnevelő-edző szakon. Gyerekkorom óta sportolok. Több sportágat is versenyszerűen űztem. A leghosszabb időt atlétaként töltöttem el. Magasúgróból lettem középtávfutó, majd a hosszabb utcai versenyek kezdtek el érdekelni. 2009-ben egy komoly betegségből való felépülés melléktermékeként a triatlonban kerestem a megújulást. Azóta 9x teljesítettem az ironman távot. Legjobb maratoni időm: 2:54, a legjobb ironman időeredményem pedig: 9:48. 

Kérdezek tőle

Janota Zoltán 'Johnny'

triatlonTRXspinningtáplálék-kiegészítők

A triatlon az életem fontos része több mint 26 éve. Ez idő alatt szerzett 13x ironman finisher-, 2x féltávú-, és 5x Somogy Megyei Duatlon Bajnoki címemmel rengeteg értékes tapasztalatot szereztem a fizikai és mentális felkészülésben. Kétdiplomás edzőként, Spinning- és TRX oktatóként segítem sok sportoló, vállalatvezető és átlagember minőségi sportolását, céljaik elérését itthon és külföldön. A BioTechUSA állóképességi szakértőjeként, cikkíróként és tesztelőjeként a táplálék-kiegészítők világában is igyekszem hatékony támogatást nyújtani mindenkinek.

Kérdezek tőle

Kiss Áron

futáskiegészítő edzéscore edzés

Erőnléti edzőként hat sportág versenyzőivel foglalkozom egyéni- és csapatszinten egyaránt, a hobbisportolóktól a kétszeres olimpiai bajnokig. Négy éven keresztül dolgoztam egy labor szakmai vezetőjeként, ahol több száz sportoló felméréseit elemezve gyűjtöttem tapasztalatot döntően állóképességi sportokban.  Mindig is érdekelt, hogy milyen változtatásokkal nyújthat valaki jobb teljesítményt, vagyis melyek azok a tényezők, amelyek gátolhatják egy még jobb eredmény elérésében.  Aktív sportolóként a módszereket természetesen magamon is lelkesen tesztelem, legyen szó futásról, kerékpárról vagy általános erőnlétről. A futás több mint húsz éve része az edzéseimnek, elsősorban a 10km körüli versenytávokat kedvelem.  Az adidas Runners csapatával tapasztalatainkat felhasználva törekszünk arra, hogy edzéseinken minden résztvevő saját szintjén a legtöbbet profitálhassa, hatékonyan és egészségesen haladhasson tovább céljai felé.

Kérdezek tőle

Kis-Soós Zsanett

futásfutótechnikafutás várandósság alatt

Hazánk legrégebbi egyesületének, a Magyar Athletikai Club tagjaként, többszörös korosztályos magyar bajnokként, válogatottként és amerikai egyetemi sportösztöndijasként a versenysportban szereztem meg a legfontosabbat, ami az futáshoz szükséges lehet: a tapasztalatot. A legjobb félmaratoni időm: 1:17, és erre nagyon büszke vagyok. Az edzősködés, és az amatőr futókkal való foglalkozás alapjait már a Margitszigeti Atlétikai Club, illetve a NIKE Futóklub keretein belül sajátítottam el. Amikor kamaszkoromban elkezdtem futni, sokan egyszerűen nem értették, hogy miért ragadok nap mint nap futócipőt. Mára szerencsére változott a világ, sokszor ugyanezek az emberek keresnek fel, hogy segitsek nekik a fejlődésben, továbblépésben. Hihetetlenül jó érzés, hogy aktív részese lehetek annak a folyamatnak, amikor az "unalmas, monoton, értelmetlennek" tartott futás lassan-lassan trenddé, menővé, divatossá válik.

Kérdezek tőle

Lőrincz Olivér

ultrafutásterepfutásfutáskerékpár

Testnevelő és kerékpáros mesteredző vagyok. Az utóbbi bő 10 évben már a futásban mélyültem el igazán. Én magam is aktívan terepfutok, többek közt az utóbbi 10 évben megszakítás nélkül részt vettem az UTMB valamelyik versenyén. Edzői karrieremben az 5x megnyert Spartathlonra és a 24 órás világbajnoki címre vagyok a legbüszkébb.

Kérdezek tőle

Lubics Szilvia

futásultrafutásmotiváció

Lubics Szilvia vagyok, 3 kamasz srác anyukája, fogorvos, ultrafutó. 7 éve indulok 200 km-nél hosszabb versenyeken, főleg aszfalton versenyzek. 3-szor nyertem Spartathlont, egyszer Milano- Sanremot, ami Európa leghosszabb futóversenye. Nyolc 24 órás versenyem közül, egy kivételével mindig 200 km fölött futottam. 6 és 12 órás futáson tartom az országos csúcsot. Bár a futás nagyon fontos az életemben, imádom a munkámat és a legbüszkébb a családomra vagyo

Kérdezek tőle

MacPherson Éva

táplálkozásinzulinrezisztenciatermészetgyógyászatétrend

Egészség és táplálkozás terapeutaként az egészségmegőrzés természetes módjaiban és az IR életmódban szeretnék segíteni. Készen kapott tervek helyett gondolkozni tanítalak meg!

Kérdezek tőle

Markocsán Sándor

futásmaratonversenyzés

Többszörös magyar korosztályos, és mezei csapatbajnok futó voltam. Legjobb eredményeim: 5000: 14:05, 10000: 29:17. (van még 2:39-es maratonom is, ami csak azért is különös, mert 17 (!) évesen futottam). A Nike Futóklub edzője vagyok, de sok egyéni tanítványom is van a #sanyoszistallo égisze alatt.

Kérdezek tőle

Pulay Szilvi

személyi edzéscore edzéskiegészítő edzésaerobik

Tapasztalatból tudom, hogy a testmozgás nem csak a testet, de a lelket is felüdíti. Kezdetben 3-4 éven át az alakformáló aerobik edzések jelentették számomra a fő csapásirányt, jelenleg ezek mellett rendszeresen tartok köredzést, funkcionális tréninget. Szerintem fontos, hogy a havi edzésprogram kiszámítható, de változatos legyen. Fontosnak tartom a helyes táplálkozást, hiszen elengedhetetlen része az egészséges életmódnak, így szívesen adok tanácsot ebben a témában is.

 

Kérdezek tőle

Rajnay Kata

gyógytornászkinesio tapemanuálterápia

Gyógytornász, manuálterapeuta, SMR-, Kinesio tape terapeuta vagyok. 2010-ben végeztem el az egyetemet, és saját sportmúltamból és a korábbi sérüléseimből adódóan a sportrehabilitációval kezdtem foglalkozni és abban az irányban kezdtem fejleszteni is magam. Az utóbbi években rengeteg futó-, triatlon-, fitnesz- és strandröplabda rendezvényen fordultam meg, mint terapeuta. Ebből adódóan rengeteg olyan hobbi-és élsportolóval találkoztam és találkozom azóta is nap mint nap, akiknek akut vagy éppen hosszú ideje fennálló, krónikus panaszaik vannak. Szeretnénk a lehető legtöbb sportembernek segítséget adni a bemelegítés-, a helyes edzés kivitelezés- és a megfelelő levezetés területein. Ebben lehetek segítségedre csapatommal, akik válogatott szakemberek a prevenció, rehabilitáció-, sportspecifikus rehabilitáció és a megfelelő ergonómia, ezáltal az újra sérülés megelőzésének témáiban.

Kérdezek tőle

Sipos Fanni

Futásfutómozgásfutótechnikakezdő futók

Teljesítménydiagnosztikai vizsgálatok mellett futók mozgását elemzem, amit Hamburgban volt lehetőségem elsajátítani. Így edzéstervek írása közben nem csak az élettani, hanem a biomechnaikai szempontokat megfigyelve igyekszem kihozni a futókból a maximumot. A Semmelweis Egyetem Testnevelési Karán végeztem humánkineziológia szakon, kedvenc területem a terhelés élettan volt, amiben az Ensport laborvezetőjeként van lehetőségem elmélyülni. Futás mellett nagyon szeretek utazni, így az utazás dátumát gyakran 1-1 futórendezvényhez, versenyhez igazítom.

Kérdezek tőle

Szántó Nelli

személyi edzéstriatlonfutásamatőr futás

Gyermekkorom óta a sport határozza meg az életem. 12 évig versenyeztem triatlon és országúti kerékpár sportágakban, majd az egyetemi évek beköszöntével felhagytam az élsporttal, de a mozgás szeretete továbbra is a mindennapjaim része maradt. A Testnevelési Egyetem testnevelő-úszó és triatlon-edző, illetve testnevelő-gyógytestnevelő szakain szereztem meg diplomáimat. Jelenleg személyi trénerként, azon belül főleg amatőr futók és triatlonosok edzőjeként tevékenykedem. Remélem, hogy a segítségemmel minél többen megtapasztalják az élményt, hogy milyen felelmelő érzés, amikor elérhetetlennek tűnő álmokat váltunk valóra önmagunk leküzdésével.

Kérdezek tőle

Szilágyi Tibi

futásterepfutásultrafutás

12 éve dolgozom futóedzőként. A Sportlabor mellett több mint hét évig voltam a tatai Nike Futóklub edzője, majd a Tatai Atlétikai Klubnál folytattam a munkámat. 2016-tól az Ensport színeiben segítem a futni vágyókat személyre szabott edzéstervekkel és tanácsokkal. A teljesítményfokozásnak mind az elméleti, gyakorlati és emberi összetevőit ugyanúgy fontosnak gondolom, így mindhármat szem előtt tartva próbálom futóimmal együtt, közösena legtöbbet kihozni belőlük. Számomra a sport sohasem lehet teher, csupán eszköz önmagunk megvalósításához, és saját korlátaink legyőzéséhez.

Kérdezek tőle

Vajda Zsuzsa

futásfutótechnika

Középiskolás korom óta szeretem a futást, komolyabban az egyetemi éveim alatt kezdtem el edzeni. A futás szakmai részével 2005 óta foglalkozom, edzőm, Dr. Török János hatására, aki kiváló szakember és nagyszerű pedagógus. A Brescia Maratonon elért 2 óra 44 perces eredményemre vagyok a legbüszkébb. A Margitszigeti Atlétikai Club és Nike Futóklub edzőjeként célom a lehető legtöbb emberrel megszerettetni ezt a sportot.

 

Kérdezek tőle

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Tedd meg velünk az első lépést a legújabb célod felé!

Csak 3570 Ft