Olimpiai élmények Papp Krisztától

Vasárnap volt a riói olimpia női maratoni futása. A mezőnyben három magyar futólányunk volt, köztük Papp Kriszta, közép- és hosszútávfutó atléta, a Runner’s World online szerzője. Kriszta még pár napig Rióban van, de már elmesélte, hogy milyen volt a mostani, immár harmadik olimpiája.

Vasárnap volt a riói olimpia női maratoni futása. A mezőnyben három magyar futólányunk volt, köztük Papp Kriszta, közép- és hosszútávfutó atléta, a Runner’s World online szerzője. Kriszta még pár napig Rióban van, de már elmesélte, hogy milyen volt a mostani, immár harmadik olimpiája.

Mennyiben más olimpián maratont futni, mint egy utcai futóversenyen?

Mivel annyira nem vagyok még tapasztalt maraton terén, így csak a rotterdami versenyhez tudom merni. Hangulat szempontjából közel azonos, rengeteg lelkes ember volt kint, ráadásul mivel köröztünk, talán így csalogatóbb is volt, mert többször láthatja a futókat a közönség. Tapasztaltam már olimpián pályaversenyt is és a maraton egészen más. Számomra kevésbé volt fullasztó.

Hogyan alakult a verseny?

Pont olyan napot fogtunk ki, ami kicsit sem ideális maratont futni. De meg kellett oldani, ebből a körülményből kellett kihozni a legjobbat. Aki ismeri a pályafutásomat és követte az elmúlt 20 évemet, az tudja, hogy sokat küzdöttem a melegben való futással. Idén ebben fejlődtem, jobban viseltem és ezt Rióban is meg tudtam úgy oldani, hogy ne visszaeső futásom legyen, hanem viszonylag egyenletes és feljövő, a helyezéseket tekintve. Tudom magam hova tenni, tudom, hogy van hova fejlődni maratonon. Viszont a második maratonomon, ilyen kemény melegben meg tudtam valósítani azt, amit elterveztem. Végig egyedül gyűrtem, hajtottam és küzdöttem. Amikor beértem arra gondoltam, oké-oké, megvan és jó volt, aztán kerestem Zsófit, majd már azon járt a fejem, hol fussak tavasszal. :-))

Hogyan érezted magad összességében az olimpián?

Ez az első olimpiám, amelyen tényleg jól éreztem magam. Élveztem a versenyt a maga nehézségeivel. Bár az érmek fontosak, de sokan odajöttek és gratuláltak nekünk, elképesztően sok pozitív üzenetet kaptunk, amiket nem győzök megköszönni. Ez így összességében adja azt az érzést, hogy úristen, ez egy szuper olimpia. A hazautazásig járok nézőként, szurkolóként versenyekre. Nagy élmény élőben drukkolni.

Mik a további célok?

További cél, azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy fejlődni szeretnek maratonon. Most még misztikus ez a táv, de szeretném megfejteni. Ehhez meg kellett hozni azt a döntést, hogy első helyen a maraton áll a jövőben. Távlati cél Tokió, de az még annyira messze van. Közeli célom egy tavaszi maraton.

Kép

Az eredmények itt megtalálhatóak: www.rio2016.com

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft